Alle activiteit
Deze stream update zichzelf
- Vandaag
-
Ivan werd lid van de community
-
Na 14 dag en met 1000 km op de teller is mijn Elroq in panne gevallen. Ik kreeg plots 8 foutmeldingen, waarbij de belangrijkste fout aangaf dat mijn 12 v systeem 'defect' was. De wagen reageerde op niets meer. Noch een soft of een hard reset leverde iets. De wagen werd naar de dealer getakeld en daar wordt de wagen 3 weken aan de kant gezet vooraleer men er naar zal kijken. Wie heeft nog dergelijke ervaringen met een Elroq/Enyaq en de reactie van de dealer
-
Elroq Carlo werd lid van de community
-
Een van de redenen, eigenlijk zijn er maar 2 redenen, om mijn inmiddels 15 jarige Yeti in te ruilen, is de langzaam weg-eroderende zwarte dakspoiler. Ik durfde eigelijk haast niet meer de wasstraat in en keek ddarbij steeds in de achteruitkijkspiegel. De spoiler moest er dus liefst gecontroleerd af. De door EdK voorgestelde oplossing bleef bij mij dus ook, eigenlijk als enige over. (verfstripper) Maar toch.. De tweede reden om de Yeti in te ruilen is de minimale laadruimteverlichting, het klinkt kinderachtig, maar na 15 jaar in het halfduister te hebben rondgetast,was dit het enige overblijvende minpunt. Voor de rest niets dan lof.
-
Waarom Škoda de automaathendel verplaatst heeft
hobbel de bobbel reageerde op Ons Skoda Nieuwsmeisje's topic in Autonieuws
Inderdaad, als je iets niet snapt, gaat het uiteindelijk meestal om geld. In mijn woonplaats zijn nogal wat hellingen, ben dus wel benieuwd hoe je dat met een druukkopje doet. In Amerikaanse auto's heb je trouwens vaak de handrem met voetbediening, wat ik mij herinner. Maar ja, het zal wel weer wennen. - Gisteren
-
Precies dat inderdaad 🙂
-
@PC-fre@k Soms zitten problemen met de huidige databus communicatie op een heel ander punt dan dat het lijkt te zitten. Voorbeeld: afgelopen zomer had ik het probleem dat het raam van het bijrijdersportier in de Fabia niet meer reageerde op geen enkel commando, niet vanaf bestuurdersdeur en niet op de knoppen in het bewuste portier. Na lang zoeken bleek het probleem uiteindelijk in de raammotor bij de bestuurder te zitten: deze werkt als master en stuurt digitale codes naar de verschillende ramen, dus de ruitmotor van het bestuurdersportier vernieuwd om het probleem in het bijrijdersportier op te lossen. Vroeger werkte het gewoon met simpele plus- en massadraad aansluitingen, en kon je simpel wat meten, maar dat is - helaas - verleden tijd.
-
PC-fre@k startte met het volgen van instrumentpaneel fout meldingen , Waarom Škoda de automaathendel verplaatst heeft , Dankzij Rear Traffic Alert heb je ogen in je achterhoofd en 1 ander
-
Waarom Škoda de automaathendel verplaatst heeft
PC-fre@k reageerde op Ons Skoda Nieuwsmeisje's topic in Autonieuws
Leuk je weer hier tegen te komen @hobbel de bobbel! De reden dat ze die knop aan het stuur hebben gemaakt is simpel toch, dat is bij VW al langer ID.4 bijvoorbeeld. Enyaq niet. Is gewoon goedkoper om te maken en eenvoudiger om alles bij elkaar te houden wat aansturing betreft. Valt me mee dat je handrem nog in het midden zit (zij het elektrisch i.p.v. de joekel die je zocht). -
Dankzij Rear Traffic Alert heb je ogen in je achterhoofd
PC-fre@k reageerde op Ons Skoda Nieuwsmeisje's topic in Autonieuws
Enige nadeel hiervan is dat het nogal abrupt is, alsof je tegen een muur knalt. En de voetgangers? Doe lopen gewoon door hoor, laten je echt niet even steken zodat ze verder kunnen (ipv over de weg omdat ik ze blokkeer - dankzij hunzelf). -
Is wel een oud topic. Maar iets soortgelijks had ik toevallig een 1,5 maand geleden in mijn Enyaq. Niet dergelijke groene/rode vormen op 1 helft zeg maar (je ziet de lijn in het midden). Maar wel allemaal artefacts over het hele scherm. Leek wel 16-bits of zo. Ik dacht eerst dat mijn CarPlay/kabel defect was, toen besefte ik dat ik draadlos verbonden was. Paar flinke klappen van achter op het scherm, na 5 seconden kwam het weer terug... nog eentje dan, opgelost, niet meer gezien ook 🙂
-
Dat klinkt niet heel fijn. Storingen zijn sowieso soms vreemd. Elke auto waar ik VCDS ingestoken heb heeft er altijd wel een aantal, die zie je als berijder lang niet altijd. Vraag is een beetje wat het overeenkomstige probleem is in dit geheel. Is er geen andere aanleiding voor dit issue? Bijvoorbeeld een keer je raam open gelaten (regen in je auto) of problemen gehad met 12v trekhaak aansluiting om wat te noemen. Bij mijn Enyaq heb ik bijvoorbeeld langdurig issues met 1 elektronisch kinderslot, zelfs na vervangen van de print/hele slot. Is begonnen na een keer een open raam te hebben gehad (bestuurder). Garage wil niet dat ik me er mee bemoei natuurlijk (zelf meedenken/adviseren is daar verboden... kwibus), dus die vervangen dan een heel "slot". Logisch (lease betaald anders had ik geweigerd uiteraard). Gelukkig is het over tijd wel veel minder geworden haha. Maar goed, terug naar jouw probleem. Je zou zeggen dat ACTRONICS niet vanzelf gaat solderen toch, dus als er daar niks mis mee was...
-
Waarom Škoda de automaathendel verplaatst heeft
hobbel de bobbel reageerde op Ons Skoda Nieuwsmeisje's topic in Autonieuws
De Yeti moet nu na 15 jaar het stof ruimen. Ingeruild voor een nieuwe Karoq DSG, hij iis onderweg. Maar, tijdens de solo proefrit in de Karoq wilde ik de handrem beetpakken, Echt hele grote schrik, ik tastte in het luchtledig !! Dit is wat 15 jaar stilstand op autogebied, bij je kan teweegbrengen, niemand had ne hiervoor zelfs maar gewaarschuwd. Nu maar afwachten op de echte confrontatie. - Afgelopen week
-
boters werd lid van de community
-
mikki werd lid van de community
-
ben er erg van onder de indruk. Menno was voor mij op dit forum altijd een schoolvoorbeeld van hoe je met elkaar omgaat. hij maakte mij altijd nieuwsgierig naar bepaalde onderwerpen. Menno, ook na je dood, blijf op de een of ander manier bijzonder. Hobbel
-
rickberg werd lid van de community
-
Csee werd lid van de community
- Eerdere
-
Ruud_H werd lid van de community
-
Ik heb het opgevraagd. Krijg er later bericht van. Weet dat ze het instrument paneel stukken schoon hebben gemaakt en opnieuw hebben gesoldeerd. Het probleem is dat de storingen er vaker heb laten uit halen een stukje ben wezen rijden en precies de zelfde storingen weer terug kwamen. Daarna weer de storingen eruit gehaald en toen kwamen ze pas na 1000 km weer terug, het is heel raar. Het doet het niet elke keer. Zoals nu brand het airbag lampje maar ben al weer 1500 km verder maar heb geen piepen meer gehoord. Ik weet wel als die 1 maal af gaat blijft die heel de auto reis afgaan. Het zijn ook de standaard zelfde meldingen die alleen terug komen. Voor de rest werkt de auto zeer goed alleen jammer van dit probleem.
-
Ik heb dezelfde storing op het grote scherm maar dan met rode strepen. Garage zegt dat dit te verhelpen is door een software update van versie 1985 naar 1989 en dat alleen kan als je als hoofdgebruiker bent aangemeld. Dit was ik niet, maar nu inmiddels wel, maar ik zie geen andere updates die ik kan installeren. Wat denken jullie? Hardware defect of toch software?
-
SK_OC4 werd lid van de community
-
Ik krijg het idee dat de garage maar aanrommelt en niet echt weet wat ze doen. Die irritante piep (meestal 3x) hoort bij een belangrijke storing, maar zonder nadere info geen idee welke storing. Het beste zou zijn om alle foutcodes te wissen, een blokje om te rijden en dan uitlezen en kijken of de foutcodes een bepaalde kant op wijzen. Het is goed mogelijk dat de accu slecht is (of niet goed bijgeladen wordt door de dynamo) dan krijg je ook een mooie kerstboom met storingen zonder duidelijke samenhang. Heb je ook iets van een bon van AC tronics gezien met wat ze gedaan hebben en wat ze gevonden hebben?
-
jordil88 startte met het volgen van instrumentpaneel fout meldingen
-
Goede avond, Ik heb een Skoda Octavia Combi uit 2012. Op teller nu 209.000 km Ik kreeg paar maanden terug opeens storing op het dashboard. Het viel uit tijdens het rijden starten weer op tellers vielen uit starten ook weer opnieuw op dit allemaal tijdens het rijden met iedere keer een irritante piep. Kreeg allemaal meldingen in mijn dashboard scherm. Mijn hele instrumenten paneel is door de garage eruit gehaald en op gestuurd naar ACTRONICS die hebben hem nagekeken, helaas na 2 weken gingen weer alle toeters en bellen af in het dashboard scherm. Airbag lampje blijft nu steeds branden. Motor icoontje gaat soms ook aan maar later na opnieuw auto starten is het weer weg. Wie o wie weet het probleem en kan mij helpen?
-
jordil88 werd lid van de community
-
Helaas kan ik je niet verder helpen, maar weet wel dat diverse gebruikers al vanaf het begin problemen hadden met updates. Misschien dat je in oude topics iets terug kunt vinden. Anders kun je ook proberen of je via het VW Up forum verder komt, dat forum is voor de complete drieling, Citigo, Mii en Up.
-
SjoerdSpencer werd lid van de community
-
Hoi ga proberen het zo goed mogelijk terug te halen wat ik gedaan had. Garmin direct aangesloten op de Mac en zowel met als zonder SDkaartje erin geprobeerd, Met Garmin express en mogelijk nog ander programma. Weet jij waar ik de aangeraden software Navigon fresh nog wel kan downloaden? Heb ook nog SDkaart en Garmin gewist (ivm melding over te weinig ruimte) en beiden ook met diverse schijfindelingen geprobeerd (APFS, EXFAT, MS-DOS (FAT). Weet jij waar SDkaart en Garmin zelf qua schijfindeling op moeten staan? Reset geprobeerd, door zowel aan/uitknop als scherm 10 in te drukken, melding houd vast dan telt ie af naar 0 en dan moet je het "+" drukken tot en met deze in het midden staat, dan gaat hij herstarten maar komt dan met melding "Garmin Software cannot be started" ipv reset procedure. Weet jij waar ik de Navigon kan downloaden en op welk punt deze op de SDKaart/Garmin gezet/geinstalleerd moet worden? Elke andere oplossing uiteraard ook van harte welkom. Bedankt voor zover in ieder geval!
-
Noodoplossing: deurpaneel loshalen, raam handmatig omhoogzetten, alles weer monteren, maar met stekker van raammotor los (zodat je niet per ongeluk opnieuw raam opent). Uiteindelijk bleek het probleem in de Master te zitten (ruitmotor in bestuurdersraam) en dus niet in het passagiersraam. Sinds een maandje af en toe melding 'check rechter remlicht' iedere keer als ik dat deed werkte het gewoon, en ook tijdens de APK werkte het, maar dit weekend was ie er echt mee gestopt. Dus vanmiddag de boel open getrokken (Torx 30 nodig om de achterlicht unit uit de auto te halen), met veel geklooi lampunit er uit aan te korte bedrading, met wat geklooi dingen losgeklikt om de fittingen apart van het 'glas' te krijgen, en met moeite vervolgens de stekker op de fittingen losgeklikt. Bij het wisselen van het remlicht viel mij ook op dat er nog T10 lampjes zitten die het gewone achterlicht ondersteunen, maar die zagen wel erg zwart (= metaal van de gloeidraad die op het glas aan de binnenzijde is neergeslagen), dus die gelijk ook maar vervangen. Achterkant van de lampunit en de carrosserie achter de lampunit ook maar schoongemaakt:
-
Welkom hier Martijn. Wat de Garmin betreft: ik weet dat het in de Up/Citigo/Mii een heel eigenwijs systeem met zijn eigenaardigheden is, maar dat is ook alles wat ik er van weet.
-
Goede dag, Helaas heeft een poging om de Skoda Navigon te updaten geresulteerd in dat de navigatie helemaal niet meer opstart. De harde reset, waar je scherm en aan/uit-knop moet indrukken en vervolgens de kruisjes aanklikken heeft het probleem helaas niet verholpen. Krijg als nog een foutmelding; "Garmin Software Cannon be started" (Garmin Service Center bestaat niet meer zo lijkt het) Na zoeken op het internet nog geen oplossing hiervoor gevonden. Navigon fresh download ook niet gevonden nog. Weet jij waar ik Navigon fresh of Skoda Navigon kan downloaden of hoe dit anders op te lossen? Hoor het graag en alvast hartelijk dank! 🙂 Met vriendelijke groet, Martijn
-
Hi ik ben Martijn en ik rijd in een Citygo bevalt erg goed. Helaas heb ik bij poging tot update van de Garmin navigatie een foutmelding, hierom heb ik mij aangemeld zal de vraag/foutmelding in juiste topic nog even naar voren brengen. Hoop ook andere te kunnen helpen als ik voor hen het antwoord denk te weten 🙂
-
Inloggen voortaan alleen op basis van je mailadres
Cordoba reageerde op PC-fre@k's topic in Nieuws & Mededelingen
Goed dat je het meldt, even checken welk mailadres ik heb gebruikt om het account aan te maken. -
Dankzij Rear Traffic Alert heb je ogen in je achterhoofd
Ons Skoda Nieuwsmeisje plaatste een topic in Autonieuws
Je hebt dit vast weleens meegemaakt: je zet je auto in z’n achteruit om uit een parkeervak te rijden en terwijl je over je schouder kijkt, duikt een fietser of voetganger nét op uit je dode hoek. Misschien krijg je van de schrik de neiging om die roekeloze fatbikerijder flink bij de kladden te grijpen. Maar dankzij Rear Traffic Alert is dat niet nodig. Het systeem scheldt niet op fatbikerijders, maar waarschuwt er wel voor. Rear Traffic Alert helpt je om bij slecht zicht veilig achteruit te rijden vanuit een parkeerplaats. Nog fijner: bij direct gevaar remt het systeem automatisch. Zo werkt Rear Traffic Alert Rear Traffic Alert is onderdeel van een groter geheel van systemen, dat Side Assist wordt genoemd. Met behulp van radarsensoren in de achterbumper houdt Side Assist het gebied achter en naast de auto nauwlettend in de gaten. Side Assist neemt andere auto‘s tot op een afstand van 70 meter waar, maar ook motoren en fatbikes, die lastiger te herkennen zijn. Daarnaast wordt het onderlinge snelheidsverschil gemeten. Rear Traffic Alert maakt slim gebruik van de sensoren van Side Assist in de achterbumper. Het veiligheidssysteem kan auto’s, fietsers, rolstoelers en voetgangers spotten die van opzij naderen wanneer jij achteruit een parkeervak uitrijdt. Zie je die over het hoofd, dan kun je op twee manieren een waarschuwing krijgen: visueel op het infotainmentscherm of het display van de boordcomputer, en indien nodig ook met een geluidssignaal. Auto kan ook zelf remmenAls de bestuurder niet reageert op de waarschuwingssignalen, kan de auto zélf ingrijpen. Rear Traffic Alert is gekoppeld aan het remsysteem en kan in noodgevallen automatisch stoppen om een aanrijding te voorkomen. Dat gebeurt snel en subtiel, precies genoeg om schade te voorkomen of de fietser de kans te geven om achter je langs te rijden. Op deze Škoda’s is Rear Traffic Alert mogelijkRear Traffic Alert is beschikbaar op alle huidige Škoda-modellen: van Fabia tot Kodiaq en van Elroq tot Enyaq. Alleen bij de Fabia ontbreekt de automatische remfunctie; daar beperkt het systeem zich tot waarschuwingen. In alle andere modellen grijpt het ook daadwerkelijk in als het mis dreigt te gaan. Lees ook: Met deze slimme tips wordt fileparkeren een fluitje van een cent De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
