Ga naar inhoud

Biggie Broertje let op u op ring amsterdam


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

@ Erik: amen! Ik zou andere woorden gebruikt hebben, maar de strekking zou hetzelfde geweest zijn. Je kunt je privacy maar éém keer verliezen...

Denk alleen maar eens aan de hack bij Diginotar, je wilt niet weten welke impact dat kan hebben...

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

KAN hebben? ZAL hebben, zul je bedoelen. :( Ik ben er dagelijks (beroepsmatig) mee bezig.

De ellende is pas begonnen, maar zalig zijn de onwetenden... <_<

Klopt helemaal... ook ik ben er beroepsmatig bij betrokken, zij het op een andere manier. Ik heb als beedigd deurwaarder een Diginotar-pas waarmee ik (bijvoorbeeld) beslagen op onroerende zaken kan inschrijven in het Kadaster, toegang heb tot de database van de RDW en dergelijke. Tsja, daar loopt nu het een en ander in de soep... :doh2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als ik een foto van mijn auto zou plaatsen, of dit nu op dit forum, marktplaats of waar dan ook is, zou ik ook het kenteken onzichtbaar maken.

Ik ben niet dagelijks bezig met welke risico's je loopt, maar door alle signalen die je af komen wordt je wel voorzichtiger, zet niet teveel informatie op sociale media want de politie, belastingdienst, verzekeraars, mogelijke nieuwe werkgevers waar je solliciteert kijken (mogelijk) mee.

Je kunt in je TomTom (of gsm) je gegevens als eigenaar of je huisadres als favoriet invoeren, dan kan hij snel terugbezorgd worden als je hem verliest, maar in criminele handen kan dit anders uitpakken. Als thuisadres in de favorieten staat in mijn TomTom dus alleen de ingang van onze wijk.

Sociale media, websites, Google,.... allen zijn bezig zo veel mogelijk informatie van je te pakken te krijgen te einde je commercieel te benaderen.

En zo kunnen we wel een hele waslijst bedenken waarmee we dit aan kunnen vullen.

Ondanks dat ik niets te verbergen heb (wat natuurlijk iedereen van zichzelf zegt, maar bij mij is het echt zo ;) ) ben ik voor alle zekerheid bij voorbaat maar voorzichtig en heb ik een nickname op fora, woon ik volgens mijn TomTom op een rotonde, staat mijn naam niet in mijn e-mail adres, rij ik op internet rond met een uitgewiste kentekenplaat, heb ik (tracking en gewone) cookies uitgeschakeld in mijn browser, etc. etc............

Want je weet maar nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe