Ga naar inhoud

Hoodlifter/Liftomat Skoda Fabia


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag was het dan eindelijk zover, na ruim 4 weken is de Hoodlifter voor mijn Skoda Fabia binnen.

Ook wel Powerlifter of Liftomat genoemd. Deze is van Milotec, type 58305 geschikt voor de Fabia vanaf 03-07 en Roomster vanaf 03-06 (Hatchback en Combi)

Demper, groot ringetje, beugel, klein ringetje en moertje.

De demper heeft een kracht van 350 N

Origineel

Werkvolgorde

- De huidige beugel afgetekend met een whiteboard stift zodat ik hem weer in de originele positie kan plaatsen

- Bovenste schroef helemaal los gemaakt >> Torx 45 (in tegenstelling tot 40 zoals in de handleiding genoemd wordt)

- Nieuwe beugel (welke er bovenop komt - tussen schroef en huidige beugel) met die ene schroef half vast gezet zodat ik nog wel bij de 2e schroef kan.

- Onderste schroef losgemaakt terwijl ik de kap op mijn schouder liet rusten en met mijn rechterhand beet hield om kiepen te voorkomen

- Beugel ertussen en direct weer vastgeschroefd.

- Schroefje onderaan losdraaien (M10 - i.p.v. M6), wegnemen samen met het originele ringetje

- Nieuwe deel erin draaien met het grote ringetje er tussen.

- Demper weer in het onderste deel draaien (had ik even losgemaakt i.v.m. montage

- Originele stang losmaken zodat de kap verder omhoog kan

- Demper bovenaan in het gat duwen, ringetje ertussen, moertje erop en aandraaien maar (constant kap omhoog blijven houden om schroefdraad heel te houden)

- Even controleren of alles goed vast zit en of de veer nog weer omhoog komt en dan is dit het resultaat

Kosten?

Op de website van Milotec €45,00 excl. verzendkosten http://milotec.de/product_info.php?language=en&info=p2572_Liftomat-fuer-Motorhaube.html

Bij de lokale Car Parts kost het me €46,50, duurde wel 4 weken voordat het onderdeel binnen was.

Als bijlage nog even de inbouwhandleiding, kan je naast mijn foto's houden :P

Hoodlifter Milotec 58305.pdf

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

En het is dus niet te filmen met het opengaan ?

Maar je hebt in ieder geval één die weinige zonnige dagen in 2011 gebruikt om te freumelen ?

En zo te lezen was het eigenlijk een appeltje eitje op die zware motorkap omhoog houden na ?

Maar moet zeggen, ikzelf zou het niet zo gauw monteren op de Yeti omdat ik eigenlijk nooit of bijna nooit onder die kap kom, dat is bij mij weggelegd voor de monteur van de dealer die graag zwarte handen heeft !

Maar ziet er gezien uit technisch oogpunt mooi uit en moet zeggen dat je je best hebt gedaan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het wel een keer filmen, dat is een goeie ja!

Het viel uiteindelijk wel mee hoewel de boutjes erg hard vast zaten en ik niet zeker wist of deze wel lang genoeg zouden zijn om de beugel er tussen te zetten.

Het ziet er mooi uit, zeker als hij open gaat. Toevallig recent een paar keer in de motorkap moeten zijn voor type lampjes controleren, ruitenvloeistof bijvullen en olie controleren maar verder is het gewoon een hebbedingetje. Het werkt zoals beloofd en ik wil het gezicht van die monteur met zwarte handen wel zien als hij de motorkap van deze Fabia opent. :P

Volgende project blijft nog steeds het automatisch openen van de kofferbak, maar dat is wat meer puzzelwerk - nog geen kant en klare milotec/superskoda oplossing >>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft die achterbak, er lopen inderdaad hele verhalen maar er is er nog geen één die nu echt kan zeggen per model van je moet die en die veren hebben bij de Fab en die bij de Octi en deze bij een Yeti !

Ze lullen en experimenteren maar een end heen net als met de LEDS en bestellen en sturen weer terug

En dan heeft men opeens het juiste veertje in deze en dan meld men het niet of na een tijdje heeft men toch weer problemen en is men terug bij af

Bij bakkertje is het een skoda oplossing maar ben wel eens benieuwd hoe dit bewerkstelligd wordt !

Gaat dat ook met veren of gaat dat elektrisch of wat ??

Zou mooi zijn als Bakkertje daar eens foto's van zou kunnen laten zien indien het te zien is hoe het werkt !?

Dus Bakkertje wees eens aardig !! :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 3 maanden later...

PC fre@k, Bij welke automatrialenshop heb je die demper gekocht. Ik had het telefoonnummer op de site van Milotec in Geleen gebeld maar ze doen geen zaken meer met Milotec. Werd verwezen naar Autostyle maar die hebben het niet.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat ergens dat PC-Fr@k het bij Milotec vandaan heeft

Maar als je besteld bij Milotec dan wordt het mee ergens vanuit groningen ofzo verzonden

Daar schijnt nu de importeur te zitten

Dus gewoon bestellen via site Milotec en het komt gewoon tot aan de voordeur naar je gebracht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van Milotec waren deze dempers € 45,-- ex verzending. Op een site van Japtuning stonden ze voor € 46.50 ex verzending. en bij Autostyle stonden ze voor € 49,-- ex verzending.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat duidelijk in mijn post dat ik het bij Car Parts vandaan heb, het duurde wel 4 weken...

De vestiging waar ik ben geweest valt inmiddels onder Prima Parts: http://www.primaparts.nl/

Zij vonden hem in een dik boek met autonderdelen. Zorg er gewoon voor dat merk en typeer overeenkomen.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe