Ga naar inhoud

Gebruikersreview Yeti 1.2 DSG


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Rood zou best eens krassers kunnen aantrekken, en dat niet alleen. Mijn broer beweerde eens dat hij nooit een rode auto zou kopen omdat die vaker bij ongelukken betrokken zouden zijn, dat ze a.h.w. andere automobilisten uitnodigen tot botsen! Dat had hij ergens gelezen en geloofde het ook.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ook kunnen dat als rood als sportiever wordt ervaren de eigenaren van rode wagens een rijstijl hebben die debet is aan meer ongelukken.

Dus ik zeg: iedereen aan de vag-com en loggen, dan kunnen we analyseren in hoeverre in rode wagens inderdaad sportiever wordt gereden, om voor die factor te corrigeren. Kan ook zijn dat rally groene wagens dan vaker blijken te botsen misschien omdat ze te veel op een schermpje kijken. Altijd lastig, meten zonder te beinvloeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

altijd lastig dit soort dingen onderzoeken volgens de regelen der kunst. Herinner me van vorig jaar een onderzoek over ongevallen met en zonder winterbanden aan de hand van gegevens van verzekeringsmaatschappijen. Heb toen nog met de betrokken onderzoeker gecorrespondeerd, omdat ik me afvroeg in hoeverre was gecontroleerd voor allerlei mogelijke contaminerende variabelen (bv hoeveelheid gereden kilometers, leeftijd van auto en bestuurder, geslacht, enz. enz. ) waarin beide groepen (zomer/winterbanden) kunnen verschillen. Bleek idd niet het geval, er was puur gekeken naar ongevallen met zomer- en winterbanden. Zegt dan uiteraard niet zoveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, tenzij ze echt heel veel ongevallen hebben bekeken, dan middelen die verschillen zich uit en hoef je er niet voor te corrigeren. Maar mijn kennis van statistiek gaat niet zo ver dat ik iets zinnigs kan zeggen over hoe groot die steekproef dan moet zijn. En dat is waar die onderzoekers vaak hun waarheden mee bakken, met een grotere kennis van statistiek.

Maar los daarvan, ik vind een rode Yeti ook heel mooi. Hebben ze Yeti's niet in het rally-groen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rood schijnt ook nog het nadeel te hebben, namelijk dat je na een aantal jaren in een roze auto rijdt... "Men" beweert immers dat het een kleur is die gevoelig is voor "verbleken". Nu zal dat misschien per leverancier afhankelijk zijn, maar de oudere, rode auto's zijn inderdaad opvallend vaak te heet gewassen!

Blij met metallic dus, ook al ben ik dan wel een grijze muis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe