Ga naar inhoud

Auto invoeren

bakkertje
 Delen

Aanbevolen berichten

Ola allemaal,

Heeft er hier iemand al eens een auto zelf ingevoerd (uit bijvoorbeeld Duitsland?).

Mijn schoonouders zijn zich aan het oriënteren voor een Tiguan. Een yeti vinden ze overigens ook mooi, maar ze willen perse een automaat die de caravan mag trekken. En gezien de km-ers die ze rijden is een diesel niet interessant. Bij een tiguan kom je overigens op een 2.0 tfsi uit met 170 pk's die een aanhanger van 2200 kg van z'n plek mag trekken :huh:

Maar goed, aangezien deze bij onze Oosterburen zo'n 12000 euro goedkoper dan hier, maar loont het dan om zo'n auto in te voeren?

Oh en andere tips van andere modellen in de reeks yeti tiguan met automaat, benzine en automaat die 1500 kg (of meer) mogen trekken zijn ook welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

BPM / BTW kijk eens op een prijslijst hier in nederland wat die bedragen zijn !

Dan heb je nog kenteken aanvraag etc en andere kleine dingen die nog komen

En ooit eens gelezen dat de dealers nog wel eens moeilijk doen met onderhoud en bij inruil wil men ook nog wel eens moeilijk doen.

Want tsja je hebt hun werk afgepakt door zelf in te voeren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik me bijvoorbeeld afvraag is hoe de hoogte van de BPM nu exact bepaald wordt. Stel je koopt een auto met panorama dak, navigatie, parkeersensoren enz. Dat zijn allemaal opties die erbij komen. Volgens de bpm calculators her en der op het Net moet je deze ook meenemen, maar doe je dat dan tegen de NL prijs? En hanteer je dan de bruto prijs of de netto prijs? (in de netto prijs zit imeers ook BPM berekend en dan zou je bpm over bpm betalen..)

Als ik zou moeten kiezen zou ik een Yeti met 1.2 en DSG nemen, die leuk aankleden en als ik dan met de caravan weg zou willen zou ik een auto huren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zou moeten kiezen zou ik een Yeti met 1.2 en DSG nemen, die leuk aankleden en als ik dan met de caravan weg zou willen zou ik een auto huren...

Of ff met je schoonzoon ruilen die dan een SuperB heeft en die sleurhut de helling optrekt of het een aanhangertje is ! :D

Maar meen dat hier al iemand is geweest die een Yeti uit duitsland tegen het licht heeft gehouden en aangepast heeft met optie's zodat deze gelijk was aan een model van hier en dan invoeren en alle BPM /BTW perikelen erbij genomen scheelde het bijna niets !

Want als je eerlijk naar jezelf toe bent dan reken je uiteraard ook de tijd die je erin steekt in geld om en bereken je bij de totaalprijs ( over die uren hoef je geen BPM te betalen )

Maar BPM betaal je ook op de optie's die je er al in hebt laten zetten in buitenland, dus appart kopen en verzenden en hier inbouwen en laten inregelen dan wordt er geen BPM over geheven !

Wel voor mezelf sprekend zou ik er nooit aan beginnen, want hoe met garantie's ? naar duitsland rijden ?

De dealer hier ziet je aankomen, niet bij hem gekocht en toch garantie moeten geven ??

Die gaat zich in alle bochten wringen, dus wordt weer een ritje duitsland !

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ritje naar Duitsland is voor ons maar 10 minuten rijden, dus dat scheelt ;)

Ik had ook al voorgesteld inderdaad om ze weg te brengen met de Superb, maar ze willen zelf de vrijheid hebben om te gaan en staan waar ze willen. En op zich snap ik dat wel. Maar een Tiguan 2.0 TFSI 4x4 (die in 7.2 sec op de 100 zit en een top heeft van 235) lijkt me zo ontzettend duur om te rijden, zeker voor die paar keer per jaar dat ze weg gaan / willen. Op de site van autoweek staat een indicatie van de maandlasten en daar komt de tiguan op zo'n 935 euro per maand vs 710 voor de audi die ze nu rijden (en 610 voor een Yeti!). Als je dan gaat tellen, scheelt het 3600 euro per jaar, nou dan wist ik het wel ;)

Een Yeti 1.2 tsi mag overigens 1200 kg trekken, dus de caravan mag er leeg achter ;)

Het alternatief wat er een beetje tussenin zit is een Touran (Cross, want de gewone vindt men een bus..). De 1.4 TSI met DSG kost maandelijks zo'n 735 euro..

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die 10 minuten wist ik natuurlijk niet en dat geeft een ander perspectief mbt onderhoud en garantie , dan vanwaar ik woon !

Maar tsja een Tiquan is mooie wagen maar ook beetje overkill lijkt me met hoge maandkosten in een onzekere tijd !?

Dan zou ik toch kijken naar de 1,4 TSI Yeti en dan helaas momenteel met handschakel of naar de 1,8 TSI in een wat sobere uitvoering dan.

Maar goed dat is mijn mening en afweging en niet die van je schoonouders !

Je zou ze eigenlijk een huur Yeti mee moeten geven met die caravan om ze te overtuigen, want krijg indruk dat andere manier niet gaat lukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal overwegingen inderdaad. De Yeti met 1.4 TSI mag "maar" 1300 kg trekken, dat is net zoveel als de A4 die ze nu hebben. Daar schieten ze dan niet veel mee op. De 1.8 4x4 Yeti zou dan weer wel kunnen (die mag 1600 kg trekken).

Oh ja, ook niet onbelangrijk, de te vinden auto moet voorzien zijn van een hoge instap ;)

Ed die 10 minuten is net over de grens natuurlijk, dan moet je ook nog maar net daar een auto kunnen vinden. Als ie uit de buurt van Berlijn moet komen dan wordt het weer een heel ander verhaal :lol:

Ik denk dat ze eerst maar eens de rekensom moeten maken en dan maar eens goed na moeten denken of ze echt zoveel geld kwijt willen zijn aan hun mobiliteit. Ik heb zelf de Yeti met 1.2 en DSG eens meegehad als vervangende auto en dat vind ik echt een prima auto, zeker snel genoeg voor ze en ook nog betaalbaar (invergelijking met een Tiguan met wat opties..)

Als de dealer slim is, maar dat zijn ze hier niet, dan zou ik ze een Yeti aanbieden met vervangend vervoer voor 5 weken per jaar..

Het leeggewicht van de caravan is inderdaad inclusief de kastjes, maar met geleegde WC :D hehehehe (volgens mij wordt er zelf gerekend met 45 liter water in de tank en een gasfles). Overigens weet ik zeker dat de Yeti die caravan prima van de stalling naar hun huis kan brengen. Ik geloof ook niet dat ze er nog mee naar Zuid Frankrijk gaan en lekker door de Alpen gaan toeren. Ik had ze al aangeboden om ze weg te brengen tot een dag rijden. Dus 1 dag heen, helpen met opzetten en de volgende dag terug. Leek me een aardig voorstel ;)

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe