Ga naar inhoud

Wat als je meer KM's rijdt dan opgegeven bij de verzekering?


CaseyBasey
 Delen

Aanbevolen berichten

Dus dit hele topic kan de prullenbak in?? :lol:

Nee! Nog niet. Ik betaal een lagere premie omdat ik opgegeven heb max 12.000 te rijden en ik wil nog steeds weten wanneer en hoe dit gecontroleerd wordt.

Ik was zo lui om de reactie van Rosinfields verzekeraar af te wachten, maar ik zal ook de mijne eens een emailtje doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even op de site van m'n verzekeraar zitten spelen met de variabelen. Premie voor mij per jaar bij all-risk:

- tot 12.000 km 440,-

- tot 20.000 km 452,-

- boven 20.000 km 508,-

Ik dreig een paar km boven de afgesproken 12.000 uit te komen. Het geringe verschil in premie geeft mij het gevoel dat ik daarmee geen risico loop in de problemen te komen. Ik weet het, deze logica is niet zuiver, maar toch maak ik me er nu niet meer druk over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een toelichting op mijn reactie's in deze:

Mijn stelligheid mbt de overschrijding van het aantal Kilometers is alleen vanwege het feit dat er in mijn ogen nogal makkelijk op gereageerd werd.

En om er maar vanuit te gaan dat het wel zal meevallen was voor mij een reden om te reageren, want theoretisch ben je over een grens heengegaan en om tegenvallers tegen te gaan heb ik dan zoiets van mail met je verzekerings maatschappij over deze overschrijding !

Want als men moeilijk wil doen als er wat is gebeurd dat men dan niet met de opmerking komt , maar meneer X u bent over uw opgegeven Km range heen dus de schade is voor uw zelf, want u had dit door moeten geven !

En blijkbaar heeft t geholpen want jullie zijn toch gaan mailen of bellen met jullie maatschappij

Ik blijf bij het standpunt dat zeker met verzekerings maatschappijen en dat soort instantie's dat je het ze meld, want het KAN je een hoop ellende besparen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf bij het standpunt dat zeker met verzekerings maatschappijen en dat soort instantie's dat je het ze meld, want het KAN je een hoop ellende besparen !

En dat is ook het beste wat je kunt doen, Ed. Je wilt niet op het moment dat je een beroep moet doen op wat voor verzekering dan ook (dus op een moment dat je sowieso al een probleem hebt) ook nog eens in discussie komen over of de verzekeraar wel uit moet keren.

Dus, alles wat je zelf in de hand hebt moet je vooral doen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een heel leuk voorbeeld te geven hoe de heren verzekeraars kunnen doen !

Zoals jullie weten heb ik jaren achtereen motor gereden en op bepaald moment had ik een Honda Pan European ST1100 in bezit.

Maar op een vrijdag bleek na thuiskomst iemand anders mijn fiets harder nodig te hebben dan ikzelf en maw gestolen.

Dus aangifte doen en collega als getuige mee.

Week erop komt sávonds de verzekerings agent om één en ander door te nemen en vraagt om 2 sleutels van beugelslot en om 2 afstands bedieningen van me alarm.

Wel het laatste kon ik hem geven maar kon hem maar 1 sleutel overhandigen van beugelslot, dit omdat er één in de koffer van me motor zat met een bos werksleutels.

Wel er stond in de kleine letters dat dit dus tot gevolg kon hebben dat er niet werd uitgekeerd ( 22.000 gulden )

maar de agent keek naar me verleden en zei me dat ik me niet teveel zorgen moest maken want dat zou hij wel regelen.

En het zou met 4 weken allemaal geregeld zijn en zou het geld op mijn rekening staan.

Jaja, 6 weken erna nog niets, dus maar eens voorzichtig bellen, bleek dat me collega ( getuige ) een fraude strafblad te hebben en hierdoor vertrouwde ze de diefstal aangifte niet en men was het aan het onderzoeken , maar ook moest ik nog even die 2e sleutel opsturen.

Dus uitgelegd hoe de vork in steel lag en wat de verzekeringa agent had gezegd over de sleutel.

Wel het heeft al met al 3 a 4 maanden geduurd en nog aardig wat telefoongesprekken voor ik uiteindelijk me geld had !

En er werd in laatste gesprek keihard gezegd dat door mijn gunstige verleden ( nooit schade of diefstal ) men mij het voordeel van de twijfel had gegeven en tot uitkeren overging !

Dus vandaar dat ik ook zei in voorgaande berichten, ga er nooit maar dan ook nooit van uit en uitspraken op papier laten bevestigen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even bij de FAQ op de site van FBTO (mijn verzekeraar) gekeken. Daar staat dit te lezen:

Wat gebeurt er wanneer ik meer kilometers rijd dan ik heb opgegeven?

Antwoord:

Wij raden aan om dit zo snel mogelijk via MijnFBTO aan ons te melden. Wanneer u meer kilometers rijdt dan opgegeven, kunt u in een andere categorie komen en dit kan gevolgen hebben voor de premie. Het niet opgeven van het juiste aantal kilometers kan ook een gevolg hebben voor de afhandeling bij eventuele schade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ook na gevraagd/gemeld bij AON.

Ook hier "geen probleem", maar als het structureel wordt (meerdere jaren te veel) of een hele forse overschrijding van de opgegeven maximale kilometers, dan moet ik de polis wel aanpassen.....

Ik denk dat die extra kilometers alleen dit jaar waren door: Nieuwe auto, wat extra woon/werk ivm reparatie motorfiets, wintersport en zomer vakanties, uitstappen (verre uitstapjes dus), familie bezoekjes en een dochter en een vrouw die er ook wel eens alleen (zonder mij :mad3: ) mee vandoor gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe