Ga naar inhoud

DikkieDick stelt zich ook voor


DikkieDick
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Veel staat al wel bij mijn profiel (verwacht ik zo).

Woonachtig in Groningen en net onze 2e Skoda Fabia Combi besteld. Dit is de 1e Greenline. ;-)

Van 2002 tot 2006 ook in een Fabia Combi gereden naar volle tevredenheid. Toen overgestapt op een wat ruimere auto (Renault Grand Scenic) en nu weer terug naar een maatje kleiner en wat voordeliger rijden voor zolang we geen wegenbelasting hoeven te betalen, maar ook al zou dat vanaf 2014 weer moeten dan kan dat bij een kilometrage van pakweg 12000km nog steeds uit en da's niet zo moeilijk te halen.

mvg, Dick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de auto sowieso tot 01-01-2013 MRB vrij. Daarna moeten we maar zien wat ze bedacht hebben. Ik ga er daarbij nog steeds vanuit dat er een soort schalen ontstaan (los van gewicht) waarin een auto valt waardoor we naar verhouding minder blijven betalen tot dat de gemiddelde uitstoot op de huidige uitstoot van de GL zit.

Veel plezier op dit forum! Onthoud, mensen zoals jij maken dit forum, niet de beheerders :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de auto sowieso tot 01-01-2013 MRB vrij. Daarna moeten we maar zien wat ze bedacht hebben. Ik ga er daarbij nog steeds vanuit dat er een soort schalen ontstaan (los van gewicht) waarin een auto valt waardoor we naar verhouding minder blijven betalen tot dat de gemiddelde uitstoot op de huidige uitstoot van de GL zit.

Veel plezier op dit forum! Onthoud, mensen zoals jij maken dit forum, niet de beheerders :)

Was het niet t/m 2013? Dus 1-1-2014? Ach, we zien het wel. Ik wil me daar ook niet zo druk over maken.

Normaliter zou ik niet nieuw diesel aanschaffen, maar nu kan het toch wel enigszins uit, alhoewel een benzineuitvoering wel wat voordeliger is.

Wat overigens wel opvalt is dat de premie voor de (gelijkwaardige) autoverzekering voor de GL hoger uitvalt dan voor de Scenic terwijl de nieuwprijs van laatste zo'n 10000 euro hoger ligt/lag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel interessant want ik betaal me scheel (als jong persoon, geen schade vrije jaren (op mijn naam gereden) en dan voluit verzekeren...

MRB (motorrijtuigenbelasting)

Nul-tarief MRB voor zeer zuinige auto’s tot 2013

Het nul-tarief motorrijtuigenbelasting dat in 2010 is ingevoerd voor zeer zuinige auto’s blijft in ieder geval tot 2013 bestaan. Met ‘zeer zuinige’ auto’s worden personenauto’s bedoeld met een CO2-uitstoot van maximaal 95 gram/km (diesel) of maximaal 110 gram/km (benzine).

Bron: http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/wat-kost-autorijden,/autobelastingen.html

Trouwens een heel mooi overzicht over hoe het zit met BPM, Bijtelling, MRB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe