Ga naar inhoud

Deze Škoda’s behoren tot de zuinigste kleine gezinsauto’s


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

rssImage-2ed91c47cd1e147602afefa39338a7a6.jpeg

De ANWB heeft de 10 zuinigste kleine gezinsauto’s op een rij gezet. Daar zitten veel hybrideauto’s tussen, maar twee stellen het zonder elektrohulp: de Škoda Fabia en de Škoda Kamiq.

Met de Fabia en Kamiq levert Škoda het bewijs dat je geen hybride-aandrijflijn nodig hebt om zuinig te rijden. Wie wil weten hoe het ook alweer zit met hybrides, moet dit bericht over een hybrideauto en een mild-hybrideauto maar eens doornemen.

Net zo efficiënt

Wie gewoon op zoek is naar een zuinige compacte gezinsauto zonder veel poespas, kan bij de Fabia en Kamiq terecht. De uitvoeringen die terug te vinden zijn in de top 10 van zuinigste kleine gezinsauto’s van de ANWB zijn allebei voorzien van een TSI-benzinemotor. Geen hybride, maar net zo efficiënt.

Met de Fabia 1.0 TSI realiseerde de ANWB een verbruik van 1 op 16,9 gemiddeld. Let op: dit is het verbruik in de praktijk. In theorie is de Fabia nog zuiniger (zomaar 1 op 20) maar dat is gemeten onder de meest ideale omstandigheden.

Stevig in de top 10

Met de ruimere Škoda Kamiq 1.5 TSI werd een praktijkverbruik behaald van eveneens 1 op 16,9 gemiddeld. Dat is knap, want terwijl de Fabia 95 pk heeft, telt de Kamiq er maar liefst 150. Maar de Kamiq heeft cilinderuitschakeling en die werpt zijn vruchten af. Met dit lage verbruik staat zowel de Fabia als de Kamiq stevig in de top 10 zuinigste kleine gezinsauto’s van de ANWB.

Škoda is de ruimste

Wat je ook moet weten als je een compacte gezinsauto zoekt, is de grootte van de bagageruimte. Want een kinderwagen wil je gemakkelijk kunnen inladen. De bagageruimte van de Fabia bedraagt 380 liter. Dat is het meest van alle andere auto’s uit de top 10. Nou, bijna dan: de Kamiq heeft 400 liter. Alle andere auto’s uit de top 10 hebben minder. Maar ja, die heten dan ook geen Škoda.

Maandelijks kosteloos opzegbaar 

Wie dus een zuinige, maar ook een ruime kleine gezinsauto zoekt, kan niet om de Škoda Fabia en Škoda Kamiq heen. Ook omdat je met het Škoda Abonnement al vanaf 479 euro per maand in een nieuwe Fabia rijdt. En in een nieuwe Kamiq vanaf 499 euro per maand. Rijden voor een vast maandbedrag zónder BKR-registratie, inclusief wegenbelasting, verzekering en onderhoud. Bovendien is het abonnement maandelijks kosteloos opzegbaar. 

Bij de Škoda-dealer kun je de Fabia en Kamiq uitproberen en ontdekken welke voordelen ze nog meer hebben voor jonge gezinnen.

Lees ook: Succesnummers in het nieuw, Škoda Scala en Kamiq

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Lees hier het volledige artikel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbruik van 1: 16,9 voor een Fabia 4, moet wel met een redelijk zware voet zijn. Als je nagaat dat ik met mijn Fabia Combi 1.2TSI gemiddeld zuiniger dan 1:20 rij, moet dat met een F4 zuiniger kunnen (minder gewicht, modernere technologie, misschien iets minder aerodynamische vorm).

Dit geeft wel precies aan waarom de meest mild hybrids niet interessant zijn, alleen een plug-in kan interessant zijn als je zelf zonnepanelen en een laadpaal kunt plaatsen.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

16,9 haal ik momenteel met 2 vingers in me neus.....met de Fab4
Al is hij daartegen weer wel dorstig in file gebruik, was ik met de 3 zuiniger...
En ja de wintertijd komt er weer aan, maar momenteel haal ik evengoed met me dagelijkse rit 1 op 18,3 a 18,5.
Straks weer even naar Belgie en door naar Kaatsheuvel en dan weer terug, wel dan kom ik met gemak aan de 1 op 20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe