Ga naar inhoud

Prijsverlagingen van Skoda


Fabia123
 Delen

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Fabia123 zei:

begin van meer prijsverlagingen ?

Wel erg weinig van gemerkt gister toen ik even keek wat de Fabia me in mijn config ging kosten.
Maar ik was toch echt nog een stuk duurder uit dan de vorige keer.
Wat me ook opviel was dat de businis uitvoering niet meer standaard het digitale tellerscherm meer had maar dat deze nu opeens in een optie zit verweven.

Ik ben bang dat uiteindelijk de prijzen wel lager worden maar dat je er ook minder voor krijgt !
en dus aan eind van de streep als je enkele optie's erbij hebt genomen dat je of op zelfde of zelfs duurder uit bent.

En dan staat er uiteindelijk een eindprijs maar tevens een heel lulverhaal dat bij aflevering de prijs wel hoger kan uitvallen afhankelijk dus van je levertijd....
Dus niet zeuren als je wagen bij aflevering opeens 3 duizend duurder is !!! 
Staat in de kleine lettertjes en je hebt er voor getekend !!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp gaat de prijsverlaging in op 1 april, en als het geen slechte grap is gaan we dat zien. Als de grondstoffen energieprijzen omlaag gaan, en er weer voldoende onderdelen zijn dan lijkt mij dat ook logisch als de autofabrikanten hun fabrieken willen laten draaien.

De autoprijzen zijn nu echt te hoog.

De Skoda Fabia heeft nu teveel dure optie pakketten voor zaken die er in het verleden gewoon op zaten. inderdaad bij het samenstellen loopt de teller te snel op.

De kleine lettertjes van de prijsverhogingen wist ik niet.

Zijn er op dit forum al mensen die daar ervaring mee hebben?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijsinformatie

Als gevolg van het wereldwijde chiptekort zijn levertijden momenteel langer dan normaal. De uiteindelijke prijs van de auto is (mede) afhankelijk van het moment van afleveren en kan daardoor afwijken van de prijs die hier wordt getoond. Informeer bij de dealer naar de meest actuele levertijd en de bijbehorende prijs van de auto.


Bovenstaand is de letterlijke tekst die bij het eindbedrag staat als je op site hebt samengesteld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je auto na 1 april krijgt, heb je volgens de tekst van Autoweek, dus ook kans op een deel van je geld terug? 😇

Eerlijk gezegd denk ik dat ze nu de 'vruchten' plukken van het niet uitbrengen van de Fabia Combi, waardoor er veel minder Fabia's verkocht worden, dan nog het verdwijnen van de Citigo, waardoor de Fabia dus de goedkoopste Skoda is in de showroom. Kamiq is ook een model dat je weinig ziet rijden, dus blijkbaar niet veel verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag onlangs een verkoop staatje van de verkoop in 2022 van skoda.
En de Fabia 4 is in NL barrr weinig verkocht dat jaar, en meen dat een deel er van ook nog de oude Combi was.
En als het al de jaren dat de Fabia bestaat een goede verkoper was na de Octavia , dan moeten ze zich toch echt achter de oren krabben en zich afvragen hoe het komt.

Maar ik ben ergg benieuwd waar die kopers naar toe overgestapt zijn ? Merk / type.
Ja de modellen worden best mooier en beter van Skoda is mijn mening.
Maar de prijzen daartegen staan niet meer in verhouding tot
Want die 1000 eurie vind ik persoonlijk een lachertje, had dit bedrag ook als korting in een actie bij kopen van de Fabia.
Zit eigenlijk te wachten op een actie model waar ze voorheen vaak mee kwamen en dat echte aanbiedingen waren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien proberen ze met de Kamiq de klanten te behoudeñ die nu een Fabia stationcar hebben. 

Die actiemodellen hadden inderdaad vaak leuke extra's voor gereduceerd tarief.

En er komt een nieuw modeljaar aan. Misschien heeft Skoda of een ander merk dan wel een leuk actie model om de verkoop op de krikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een flink deel van de potentiele klanten voor een Fabia Combi zich gedwongen ziet om een Scala te kopen, maar omdat die toch weer een slag duurder is dan een Fabia jaag je klanten die aan de onderkant van de Fabia-prijsrange winkelden wel snel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat denk ik ook. Dacia heeft ook een mooi aanbod tegenwoordig en veel goedkoper als Skoda. Vermoedelijk mikt de marketing afdeling op modellen met veel marge net als veel andere merken maar dan gaan de klanten naar merken die beter betaalbaar zijn.

aangepast door Fabia123
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, EdK zei:

Zag onlangs een verkoop staatje van de verkoop in 2022 van skoda.
En de Fabia 4 is in NL barrr weinig verkocht dat jaar, en meen dat een deel er van ook nog de oude Combi was.
En als het al de jaren dat de Fabia bestaat een goede verkoper was na de Octavia , dan moeten ze zich toch echt achter de oren krabben en zich afvragen hoe het komt.

Maar ik ben ergg benieuwd waar die kopers naar toe overgestapt zijn ? Merk / type.
Ja de modellen worden best mooier en beter van Skoda is mijn mening.
Maar de prijzen daartegen staan niet meer in verhouding tot
Want die 1000 eurie vind ik persoonlijk een lachertje, had dit bedrag ook als korting in een actie bij kopen van de Fabia.
Zit eigenlijk te wachten op een actie model waar ze voorheen vaak mee kwamen en dat echte aanbiedingen waren....

Kia, scheelt een hoop gezeik met PON, 7 jaar garantie en wel service..:lol2:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Cordoba zei:

jaag je klanten die aan de onderkant van de Fabia-prijsrange winkelden wel snel weg.

Dan zit ik nog niet een aan de onderzijde van het segment met mijn fabia.
Maar je mag weten dat ik serieus aan kijken ben bv naar de Hyundai Bayon.
Daar heb ik meer wagen momenteel voor het geld dan de Fabia 4.
En dan ga ik uit aan optie's die ik nu ook op mijn Fab 3 heb.
Alleen als ik de keuze bij Hyundai maak om model te nemen met stoelverwarming dan kom ik hoger uit dan de Fabia 4.
Maar al even rond gekeken op het www en bij er zijn autostoffeerders die ook stoelverwarming inbouwen, en als ik die keuze neem dan kom ik aanmerkelijk lager uit bij Hyundai.
Maar goed wil Skoda dealer wel een kans geven dus bij hun eens langs en gaan praten om te kijken wat er kan en zelfde bij Hyundai.
En aan hand van wat ik moet bij betalen ( inruil op nieuw ) de beslissing nemen.
Maar me gevoel zegt me nu eigenlijk al dat de Skodadealer me niet voldoende tegemoet kan komen....
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keuzes maken, en vooral de juiste keuzes maken blijft lastig.

Vaak weet je pas achteraf wat verstandig was. Bij de aanschaf van mijn nieuwe Fabia 3 zat ik net na een kleine prijsverhoging. Daar baalde ik van maar achteraf gezien zijn de jaren daarna veel en grote prijsverhogingen geweest. Daar had ik geen last van met een jonge auto met nog weinig kilometers. Nu lijkt het weer een omslagpunt te zijn.

Zakken de prijzen nog meer en of komen er leuke actiemodellen?

De autofabrikanten moeten toch iets doen om de fabriek aan de gang te houden. Elektrische auto's zijn te duur in aanschaf en in onderhoud. De consument blijft lekker doorrijden in zijn oude auto en neemt de hogere onderhoudskosten op de koop toe.

@EdK Succes met de keuzestress.

En een Bayon is ook een hele mooie auto.

aangepast door Fabia123
Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK Als je wat meer eisen (en duiten) hebt, hoef je niet de kleinste turboloze motor te kiezen met een minimalistische uitrusting, en dan kun je kiezen om opties te laten vallen, of handbak in plaats van DSG of een kleiner blok, om zo toch binnen budget te blijven. Als je al zo'n beetje de goedkoopst mogelijke uitvoering hebt, kun je alleen nog maar kiezen tussen doorsparen of een goedkoper automodel kiezen.

Voor mij geldt dat ik voorlopig doorga met de Fabia 3: hoe jonger de auto, hoe meer obstakels er zijn om zelf wat te veranderen, en mijn Fabia kan nog wel even vooruit, beide reden om voorlopig nog niet te gaan shoppen als het over auto's gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fabia123 zei:

@EdK Succes met de keuzestress.

Ach keuze stress heb ik niet echt met een wagen hoor !
Maar wat mij stoort bij de Fabia 4 is dat Skoda doet voorkomen dat ze korting geven....
Maar dit is complete Bull, heb altijd de ambition uitvoering gehad en daar had je standaard bv LM velgen op van 15inch en keuze naar 16 en meen 17.
Nu worden deze standaard geleverd met pisbak stalen velgen met plastic doppen.
En zo flikken ze nog wat dingen die niet meer standaard zijn en als je massel hebt zijn aan te schaffen als optie.
Sinds de 4 uit is zat standaard het digitale tellerunit in dat model, als je nu kijkt is het een optie geworden.
En dan doen ze voorkomen dat ze goedkoper worden per 1 april, ja doeiiii ben gekke gerritje niet........

En dit soort VW kunstjes lijken ze wel steeds meer te doen, en daar kan ik erggg slecht tegen.

En collegamonteur die met oudere vrouw met geld hokt en sinds kort een porsche elektrisch heeft  ( gegund hoor ) attendeerde me tijdje terug op die Bayon.
Iemand in zijn familie heeft deze ook sinds kort en zeer over te spreken, en collega was ook verrast wat er allemaal in een Bayon standaard ingeschroeft zit...
Dus dan ga je zelf een interpret op en dan kom je er achter dat je voor nagenoeg hetzelfde bedrag veel meer wagen hebt met de Bayon.
En als ik als leidraad de luxe neem die ik nu in mijn Fab 3 heb dan ben ik zelfs goedkoper uit en heb ik de opties die ik nu heb ook in de Bayon plus beetje meer op de stoelverwarming na.
Maar goed dat is achteraf bij een toko die in stoelbekleding doet in te bouwen voor onder de 1000 eurie ( niet prijs opgevraagd )

Dus ja dan ga je toch nadenken van blijf ik bij Skoda of ga ik overstappen na 4 skoda's gereden te hebben ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe