Ga naar inhoud

Yeti 1,4 TSI Ambition


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Hier maar eens een verslag na wat Km gereden te hebben met mijn Yeti vanaf begin December 2010.

Ja en dan kom je uit een RR en dan denk je al redelijk luxe gereden te hebben maar kom je erachter dat het nog een stapje beter kan, of moet ik zeggen een stap beter ?

En omdat ik digitaal de manual (RTFM ) ja die al had kunnen doornemen zijn de eerste kilometers meteen al erg vertrouwd.

Verbruik viel me in het begin eerlijk gezegd vies tegen maar had al van andere eigenaren gehoord en gezien dat dit met de kilometers beter zou gaan worden en inderdaad zie ik verbruik steeds beter worden !

Maar zoals een echte hollander betaamd gaat het uiteraard nog te langzaam, maar ja hierin moeten we dan maar genoegen mee nemen.

En dan komt langzaam aan het pimpen naar smaak en dit is in het fotoboek te volgen hier op forum van mij.

En ja ik moet nog steeds de sierpijpjes op de uitlaat monteren en ja ook de spoiler moet nog steeds gemonteerd worden

Deze ligt uiteraard al gespoten in kleur klaar, maar de tijd om het op het gemak te kunnen doen ontbreekt me.

En ff gauw met dit soort dingen komt niet in het woordenboek voor !

Afgelopen weekend weer eens een meeting gehad van het vechtvliegeren en hiervoor moest ik een kleine 800 Km heen en ook weer terug rijden in een weekend.

En zou samen met goede vriend samen die kant op gaan, hij wist wel dat ik de Yeti had aangeschaft maar er nog niet in gereden

Wel op heenweg moest ik hem na 500 Km achter het stuur wegtrekken anders had hij de hele rit gereden.

En zat maar , wat een fijne wagen is dit en had ik maar me eigen zin doorgezet en niet die van me vrouw ...

Maar goed na een koffie/rook stop mocht ik met gods gratie weer achter het stuur zitten en dus rijden.

En eens lekker uitgetest wat hij doet met heuvels en heuvels van een 10%

En dit viel me geheel niet tegen, moest ik met de RR nog wel eens terug schakelen om op snelheid te blijven, de Yeti met snelheden tussen de 90 en 120 Km/pu op cruise cntrol ingesteld pakte hij zonder morren en hield hem netjes op de ingestelde snelheid en ook nog eens zonder terug te schakelen.

maw een MONSTER is het en blijft het die Yeti.

En rijdend over de belgische en franse wegen me houdend aan de opgegeven snelheden gaf me een goed gevoel mbt het verbruik en heb over heen en terugweg een gemiddelde gegeven van rond de 1 op 13,3

En op de maxidot over de route nationaal rijdend had ik op bepaald moment zelfs een gemiddelde van 1 op 16

Wat uiteraard op de tolwegen weer teniet werd gedaan naar het verbruik van de 1 op 13,3 !

Maw we zijn geheel niet ontevreden over deze wagen en ben er van overtuigd dat hij nog vele kilometers mij plezier gaat geven !

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, pel jij ook de mandarijnen voor je ze eet?

Zo eens als wij voor de deur hebben staan zeg maar ;)

Ontopic:

Leuke review, veel mensen spreken 'van horen zeggen'. Zo een verhaal van een collega, rijdt BMW en houdt wel van een beetje crossen. Hij mocht van het weekend in een Seat Ibiza ST Ecomotive rondrijden van een vriend en hij was zeer onder de indruk van het de acceleratie, snelheid, en gewoon de gehele uitrusting van de auto. :P

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe