Ga naar inhoud

ŠKODA ENYAQ iV en FABIA ‘Best-in-class 2021’ bij Euro NCAP-test


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

rssImage-03f03a629b6a72b6035d6d45ceaa8cae.jpeg

  • ŠKODA ENYAQ iV en FABIA veiligste auto’s van 2021 in hun respectievelijke klassen 
  • Topscores voor de bescherming van inzittenden
  • ŠKODA behaalt maximale score van vijf sterren voor alle 14 geteste modellen sinds 2008

De ENYAQ iV is tot nu toe de veiligste SUV die is onderworpen aan de crashtest, met een score van 86 procent van het totaal aantal haalbare punten. Daarnaast noteerde de nieuwe FABIA met 78 procent de beste score van alle compacte auto's die Euro NCAP in 2021 testte. ŠKODA is de enige fabrikant die vertegenwoordigd is met twee auto’s in de line-up van ‘Best-in-class Cars of 2021’. Alle 14 nieuwe modellen die ŠKODA sinds 2008 lanceerde, hebben in de Euro NCAP-tests de maximale beoordeling van vijf sterren gekregen.

Nieuw puntenrecord

De ŠKODA ENYAQ iV, de eerste ŠKODA die is gebaseerd op het modulaire MEB-platform voor elektrische auto's van de Volkswagen Groep, liet uitstekende resultaten zien in de uitgebreide crash- en veiligheidstests van het European New Car Assessment Programme. De elektrische SUV scoorde met name hoog vanwege de bescherming die hij aan zijn inzittenden biedt. Met 94 procent van de beschikbare punten voor de bescherming van volwassen inzittenden en 89 procent voor die van meerijdende kinderen vestigde de SUV van ŠKODA afgelopen jaar een nieuw record in de Euro NCAP-tests, die opnieuw strenger werden vergeleken met 2020. Vanaf dat moment is dit percentage slechts één keer overschreden, door een model uit de premium klasse. 

In de Euro NCAP-test profiteerde de nieuwe ŠKODA FABIA van een verder toegenomen veiligheid dankzij de overstap naar het modulaire MQB-A0-platform van de Volkswagen Groep. Dat maakt onder meer het gebruik van zeven state-of-the-art assistentiesystemen mogelijk. De vierde generatie van het succesvolle model scoorde 78 procent van de maximaal beschikbare punten en blonk net als de ENYAQ iV vooral uit op het gebied van inzittendenbescherming. De FABIA behaalde 85 procent van de beschikbare punten voor de bescherming van volwassen inzittenden en 81 procent voor de bescherming van kinderen.

 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Lees hier het volledige artikel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het goed leest staat het ook in de tekst, maar jammer dat die zogenaamde crashtestscore niet alleen een crashtest is, maar dat daar ook de score voor de verschillende 'veiligheids'-systemen bij zit. Die veiligheid staat niet voor niets tussen aanhalingstekens: te vaak zijn die systemen goed bedoeld, maar nog niet volwassen genoeg, en kunnen ze zelfs ongelukken veroorzaken (denk bijvoorbeeld aan onterechte meldingen en reacties van Front Assist).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Cordoba zei:

denk bijvoorbeeld aan onterechte meldingen en reacties

De meldingen heb ik niet echt problemen mee, de ingreep ( 1x meegemaakt ) die totaal onnodig was had ik zeker wel een probleem mee.
En meer door het feit dat je op dat moment van ingrijpen eerst niet weet wat er gebeurd en zodra het tot je doordringt hoe je er op moet reageren.

Nu is het bij mij die ene keer niet tot een gevaarlijke situatie gekomen, maar de kans is best aanwezig dat het wel gebeurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij meldingen bedoel ik dat je dan een doordringende harde piep krijgt en automatisch op je dash kijkt, en even niet op het verkeer om je heen let, dus in die zin gevaarlijk. Eigenlijk precies dezelfde reden dat ik NL-alert op mijn telefoon heb uitgeschakeld: te vaak gehad dat ik alleen in de auto zat, en ik een totaal onnodig doordringend NL-alert binnenkomt, of een test-alert. Buiten de irritatie, dan ook nog risico dat je pakweg 250 euro boete krijgt als je de telefoon aanraakt om die rotherrie het zwijgen op te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe