Ga naar inhoud

VW kaarten gebruiken op de Amundsen


maxx007at
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door maxx007at,

Aanbevolen berichten

Eerste bevindingen op bij mijn Octavia 2016 (Columbus) zijn niet zo veel belovend.

VW kaart gedownload.
De SD kaart bevat geen Maps map, maar Mib1 en Mib2.

De download van VW lijkt inhoudelijk gemaak in maart 2020, en in de files zitten verwijzingen naar VW, Skoda en Seat incl. de nodige config bestanden. Dus voor alle 3 geschikt denk ik. Maar niet voor mijn 'oude' Columbus (MIB2).

Heb nu dus ergens een verser VIN nummer vandaan van een Octavia uit 2018 aangezien ik aangenomen heb dat mijn 2016 nav geen (gratis) updates meer zou krijgen. En ben de Skoda variant aan het downloaden (13GB). Maar die is vrijwel hetzelfde als de VW download, zelfs de versie loopt elkaar niet zoveel.

Vervolgens toch maar mijn eigen VIN geprobeerd. Komt een heel andere download uit (26GB), wel versie van 2020, week 45 zo te zien. Nieuwer dan die van VW 😛 

Krijg het idee dat ik MIB2 heb, jij MIB2.5 (deze versie kwam ik op internet tegen) en de Octavia 4 de MIB3 heeft.

Laat zo weten of dat wel werkt en wat voor versie het dan is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou heel goed kunnen. Je kunt voor de jouwe eens de Passat proberen, die heeft een Discover Pro welke gelijk is aan de Columbus.

 

De datum op de VW website bij de download is helaas niet juist, want de kaarten zijn van later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele foldernamen komen niet overeen tussen jouw download en die van mijn SD zeg maar.

Overigens kijk ik naar de versienummer in de download zelf en de datum waarop de mappen en ZIP file gemaakt zijn. VW inhoud is van maart 2020, versie 1520. SK op basis 2018 VIN is van mei 2020, wel versie 1410. SK inhoud op basis van mijn eigen VIN is van oktober 2020, daar zit niet zo een versienummer op.

VW lijkt dus nieuwer en dezelfde download voor SK is gewoon later aangemaakt 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor amundsen is het zo dat in theorie de kaarten rond week 25 en 45 worden geupdate
Alleen is verleden jaar de week 45 update niet gekomen en hangt het nog steeds op de week 25.
En inderdaad is de update bij VW en Seat er wel gekomen.
Reden ?? onbekend tot heden...

En ja ik kan dus inderdaad de update van VW nemen, maar ja zit ik in me Skoda en start hij op met een VW logo...... Neuhhhhh das t niet.
En rij dus zelf momenteel nog steeds met de week 25 versie, full en kom wonderwaarlijk nog steeds op elke plek.

Wat velen ook momenteel denken dat ze op hun 16Gb SD kaart de volledige map van oost en west europa niet meer kunnen gebruiken.
Maar de file is nog steeds onder de 16Gb en past dus nog steeds en draait ook nog steeds.

Wat velen ook denken dan koop ik een nieuw SD kaartje van 32Gb, ja kun je doen en zet er dan meteen maar muziekfiles op want voor de Navigatie gaat het niet werken.
Ergens op de orginele sd kaart staat een file waardoor je SD kaart word herkent als orgineel skoda SD kaart.
En al maak je een clone het gaat tot heden niet werken, zijn al velen die het hebben geprobeert maar gaat niet werken (helaas) en moet je dus een grotere SD kaart bij je dealer aanschaffen om met grotere mappen door te kunnen gaan, helaas

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb het voor elkaar, dat ding update helemaal niks. Melding dat hij geen bestanden beschikbaar heeft. Ook al pak ik dus de bestanden van mijn VIN. 😛 Ik laat mijn test maar even varen voor nu, lekker bij -2 in de auto rommelen... Zal later een nieuwe poging doen.

Andere lezers moeten het dus gewoon even bij jou Start Post houden, uitgaande van MIB 2.5 vermoed ik.

De bestanden voor dat platform zijn inhoudelijk identiek. Dus geen verschil tussen VW, Skoda en Seat anders dan de versie/datum.
Ook geen logo's of zo die hij bij het starten toont want dat zit helemaal niet in de NAV functie, maar in je MIB zelf, dit is een 'keuzelijst' en geen vrije upload. (bij mij bijvoorbeeld Octavia RS bootscherm nu op een 1.2 TSI).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe