Ga naar inhoud

Fabia GL verkopen?

FredV
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem.

De laatste tijd merk ik dat mn Fabia Combi GL (ja de BPM- en belastigvrije versie) niet zo zuinig is als ik wel dacht. Iets was er natuurlijk wel bekend dat deze de fabrieksopgave niet haalt, maar toch.

Wat blijkt nu, de Fiat Panda van mijn vrouw blijkt behoorlijk zuiniger te zijn dan mijn Fabiaatje.

We gebruiken deze Panda voornamelijk voor boodschappen doen.

En soms ook de Fabia. Dan doen we alle tassen achterin de laadruimte.

Nu las ik een tijdje geleden op een ander bevriend forum dat een dame vaak een tas vol met boeken meenam. En bemerkte dat toen ze de boeken achterin had liggen, de auto meer verbruikte dan wanneer de tas voorin werd gezet.

Nu ben ik er principieel op tegen om losse spullen in de auto te leggen en zeker geen boodschappen voorin, dus deze mogelijkheid om zuiniger te rijden wil ik geeneens uitproberen.

Bij de Panda liggen de boodschappen gewoon achterin de laadruimte.

En met de Fabia Combi GL tank ik gemiddeld één keer in de maand en met de Panda hooguit één keer in de drie maanden.

Dus aanzienlijk zuiniger.

Dat is de reden dat we erover nadenken om toch maar afscheid van de Fabia te nemen, alhoewel deze ons verder uitstekend bevalt, qua zit, ruimte, geluid, schakelen, acceleratie, actieradius, etc. Eigenlijk geen nadelen dus, behalve dan dat de boodschappen op de voorstoel moeten.

Wat adviseren jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fred, het verbruik mag dan wat tegenvallen, maar je betaalt toch mooi geen wegenbelasting dus goedkoop rijden doe je wel.

Of bedoel je misschien dat jullie het beter maar met 1 auto kunnen doen? Dan is de Fiat misschien goedkoper omdat ie ouder is, minder afschrijving heeft, goedkoper is in de verzekering etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menno, je tutoyeert nu geloof ik.

Het is geen Dafje op Zandvoort met de wedstrijd zo hard mogelijk achteruit rijden..

Bovendien, er is slechts één versnelling achteruit en 5 vooruit. Dat werkt dus niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat je moet doen? gewoon standaard achteruit rijden (ook zuinig want niet zo hard). heb je de bagage voorin. Alleen als je achteruit moet, ga je even vooruit.

Snap je nou zelf wat je hebt geschreven ???

Kan me namelijk niet voorstellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja begrijp ook niet dat hij hem verkoopt maar dat hij serieus ermee was dat begreep ik wel uit zijn verhaal

Alleen dan weer zijn reactie op zijn losse boodschappen, echt drentse stijfkop ondangs dat het een scheveningse haring is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe