Ga naar inhoud

Divyrider stelt zich voor


divyrider
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo beste Skodarijders,

Hierbij een poging om mij als nieuw lid voor te stellen. Ik woon in België, ben 57 jaar, en we waren hoogstnodig aan een nieuwe auto toe. De reden? Onze oude auto, een 10 jaar oude Citroën Saxo (eigenlijk het wagentje van mijn vrouw) werd 6 maand geleden tijdens de eerste sneeuwbuien vakkundig in de gracht gemikt door de zoon, en de schade was dusdanig dat een herstelling niet meer verantwoord was. Zijn snuit was ingeduwd, de airbags waren afgegaan, de motorkap met een hoek omhoog geplooid, koplampbevestigingen afgebroken, radiator lek enz enz. Ik ben toen enkele dagen bezig geweest om het karretje (prima motor, automatische transmissie, airco ) terug wat op te lappen zodat we terug de baan op konden. De Saxo was gelukkig juist voor het ongeval nog gekeurd.

(Zelf heb ik ook nog een motor, een Yamaha 1000. Mijn eerste motor was ooit een Yamaha Diversion, vandaar mijn naam divyrider...).

Eind vorig jaar is dan de Roomster besteld. Een 1.2TSI Ambiente, met een DSG7 bak. Ik had al wat gelezen over die DSG, en ik vond het een prachtig concept.

Half mei, dus 5 maand (!) na de bestelling mochten we eindelijk het witte wagentje (Candy White, dit kleur vinden wij schitterend) ophalen. Rijden is een echt plezier. Stille motor met veel pit. De DSG is een aanrader. Echt zuinig rijden is er echter nog niet bij, wegens teveel stadsverkeer (gem. 6,6l/100 of 1:15). De binnenruimte is een van zijn grote pluspunten.

En nu maar hopen dat we een betrouwbare wagen gekocht hebben. Maar alles wijst totnogtoe in die richting.

Divyrider.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HAllo DivYrider, tsja de Yamaha Diversion heb ik ook nog enkele jaren in de 600 versie (FJ600 ) gereden

helaas had deze fiets ketting terwijl ze grotere broer cardan had, wat ik graag ook op de 600 had gezien

Maar ja sinds een 9 jaar rij ik dan geen motor meer na een ruime 20 jaar me alleen vervoerd te hebben op 2 wielen met motoraandrijving !

En nu zit ik elke keer toch weer met mooi weer met de kriebels , en zit nog steeds in dubio om toch weer voor een motorfiets te kijken.

En omdat het dan mooiweer rijden wordt zal het wel een knappe 2e hands worden ( BMW F800ST )

Tsja en mbt de RR (roomster) ach ik kan je uit ervaring zeggen dat je hier ook geen spijt van zal gaan krijgen !

Over kleuren kunnen we discuseren maar dat is een puur persoonlijke smaak en dus keuze.

Maar ondanks dat ik ruim 3 jaar een Roomster 1,4 heb gereden , blijft het een mooie wagen met veel mogelijkheden

Echt een ideale wagen , die gewoon lekker rijdt , functioneel is en mooi wordt gevonden door de één en spuuglelijk door de ander !

Maar heb me daar nooit wat van aangetrokken en altijd dus met plezier gereden voor woon/werk vakantie's en koelkasten / tafels en stoelen erin vervoerd alsof het een verhuiswagen was !

Gewoon een multi functionele wagen die ook nog eens ongelooflijk lekker rijd

Affijn we wensen je veel rijplezier met de RR en zet je ervaringen eens op papier hier in forum !

En heb je vragen ? stel ze gerust !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe