Aanbevolen berichten

Heeft iemand op het forum ervaring met het achteraf inbouwen van een elektrische achterklep?

Ik zou dit als leuke upgrade willen toevoegen aan mijn octavia combi. Dat is één van de weinige opties die er niet op zit.

aangepast door RS88

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat je uit moet zoeken welke componenten specifiek voor een elektrisch openende/sluitende achterklep nodig zijn. (bijv. iemand met ETKA kan dat mogelijk napluizen)

Een andere optie, is de tussenweg: door het ontgrendelen van de achterklep met de AB, kan de klep automatisch openen als je aangepaste gasdempers en veren voor de achterklep plaatst. Dat is een aanpassing die redelijk veel mensen hebben gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zover ik terug kan vinden  betreft het een "elektrische" gasveer (onderdeel 5) en een connector met wat bekabeling (onderdeel 10).

Iemand die hier meer over weet? Lijkt me wel een leuke upgrade

image.thumb.png.2794f7f4fd1e9c3a6df7c755e74496d6.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daarnaast zal de regelmodule nog zijn;

image.png.9bd4455fcd41d82b972bc5127ba10005.png

Ik hoor graag als iemand meer kennis/ervaring heeft. Er zal vast iemand zijn die dit zelf ookheeft bedacht

image.png

aangepast door RS88

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ETKA is de afkorting van Electronischer Teile Katalog, wat je gevonden hebt zou zomaar uit ETKA kunnen komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denk dat de kosten redelijk hoog oplopen en dat velen dit tegen houd om dan dit in te bouwen
Weet wel dat er veel zijn die stempel veren over de gasdempers hebben gemonteerd en dat hierdoor de klep wel automatisch open ging bij indrukken op afstands bediening van achterklep.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur ago , EdK said:

Denk dat de kosten redelijk hoog oplopen en dat velen dit tegen houd om dan dit in te bouwen
Weet wel dat er veel zijn die stempel veren over de gasdempers hebben gemonteerd en dat hierdoor de klep wel automatisch open ging bij indrukken op afstands bediening van achterklep.

Dat is dus een andere beschrijving van wat ik in post 2 al noemde als alternatief.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, Cordoba said:

Dat is dus een andere beschrijving van wat ik in post 2 al noemde als alternatief.

goed he !!??
Maar ik had ff niet alle tekst gelezen..

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een auto gehad met zo'n optie. De achterklep opende met een motor wanneer je de (elektrische) bediening op de achterklep zelf, of een knop op de afstandsbediening, gebruikte. 

Most Useless Option Ever. Blij dat ik die optie niet heb op mijn Oh Twee. 

aangepast door peterhaa
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen