Sign in to follow this  
CaseyBasey

Embleem wielnaaf gestolen

Recommended Posts

Zojuist bij het controleren van de bandenspanning trof ik het rechter voorwiel zonder embleem. Bah, wat een rot gezicht.

Ben benieuwd of ik makkelijk een nieuw exemplaar kan vinden.

Edited by CaseyBasey

oude of nieuwe model Cees ?

Maar stelen doe je die dingen niet zomaar hoor...
Ik krijg ze er eigenlijk alleen maar af als me wiel er al af is en dan ff de achterkant van een schroevendraaier er hem eruit tik..

10 minuten geleden, CaseyBasey said:

Zou ik 'm anders zo maar hebben kunnen verliezen?

Alles is mogelijk.
Hij zit veergeklemd met een soort stalen ring
En als die ring breekt door ouderdom dan kun je het verliezen..
Ik zit alleen te denken, ik heb nieuwe maar ik weet niet wat ik met die oude heb gedaan.
Zal eens ff kijken , heb nog wel 15inch wieldoppen liggen, maar ja dan moet je een stalen velgen 15 inch eronder zetten...:)

Ik heb 16 inch lichtmetaal, diameter van de dop aan buitenzijde is ca 55 mm. Zouden die doppen bij elke velgmaat weer een andere afmeting hebben? Tjonge.

De 15 inch wieldoppen waar ik over heb zijn van me fabia die ik ooit heb gereden.

Maar die 55mm waar je het over hebt is bij de Yeti hetzelfde hoor, trouwens bij mij 17 inch LM dus ook 55mm
Ik zal morgen even zoeken of ik ze nog heb, zo ja of niet dan laat ik je even weten.
Anders word het superskoda.com of de dealer ( als die nog oude model heeft ?? )

Wel ik heb vanmorgen even gezocht op de plekken waar het had moeten liggen en ik ben bang dat ze toch op het gemeentearchief terecht zijn gekomen..
Dus sorry Cees, maar ik kan je in deze dus niet blij maken.

Maar bij superskoda.com is het nieuwe model wel verkrijgbaar en is ook niet echt de hoofdprijs,

http://www.superskoda.com/Skoda/YETI/Yeti-center-wheel-caps-with-new-2012-logo-original-Skoda-Autoas

En vind je dit te omslachtig dan zal de prijs bij de dealer ook niet veel duurder zijn, en misschien hebben ze nog het oude model liggen in doosjes met stof er op ??

Voor de duidelijkheid er zijn wel een paar maten in die naafkappen. De juiste maat is afhankelijk van het model van de velg als ik het goed heb, dus een Citigo kan dezelfde maat hebben als een Superb of Kodiaq, maar 2 Yeti's uit hetzelfde bouwjaar, en zelfde bandenmaat, maar ander model velg, kunnen zomaar verschillende maat naafkap hebben.

Nou ik kan je zeggen dat die van Casey zijn velg PRIMA op mijn velg past......( vandaar dat hij er nu één mist..... )

Dat neem ik van je aan Ed, ik wilde alleen waarschuwen dat niet van alle Yeti's die kapjes onderling passen.

• Like 1

@CaseyBasey

Ik trek vanmiddag een laatje open in een kamer en ik kom daar de 4 doppen tegen die jij zoekt.
Geef me even per PB een adres op waar ze heen gestuurd mogen worden.
Dat is momenteel de snelste manier voor jou omdat ik weer klussen heb de aankomende 3 dagen met lange werktijden.
Donderdag ergg druk ben met voorbereiding voor vliegerfestival en daarop volgend naar wales hiervoor ben.
En hier tussendoor zal ik ze proberen in bubbletjes enveloppe naar je te versturen.

Kosten ?? als je het ontvangt dan zie je de verzendkosten en dat is genoeg !

Edited by EdK
  • Like 1