Ga naar inhoud

vraagje


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn dochter moet een debat houden over het verhogen van de maximum snelheid. Ze wil graag argumenten horen die hiervoor pleiten. De VVD heeft hieromtrent inhoudelijk blijkbaar weinig te bieden. Dus suggesties welkom (ook al ben je zelf tegen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

- met hogere snelheden is de weg eerder leeg en dus kans op files kleiner

- je bent eerder op bestemming

- je rijdt met meer plezier

- je voelt je vrijer: niet beknot door regels/overheid en je bepaalt zelf wel hoe hard je rijdt

- grotere schade bij ongelukken dus goed voor de autobusiness, garagebedrijven, toeleveringsbedrijven, bedrijvigheid iha en dus voor de economie

- grotere kans op verkrijgen van geschikte donororganen (echt waar: door de huidige verkeersveiligheid zijn er te weinig hersendoden als donor)

- lekker om je agressie te kunnen botvieren op langzamere weggebruikers die je dan voortdurend in de weg zitten

- hoger brandstofgebruik en dus sneller schaars worden van benzine zal leiden tot verhoogde inspanningen bij het zoeken naar alternatieve energiemogelijkheden

-

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ze vindt het wel erg lastig, omdat er eigenlijk weinig of geen goede argumenten te verzinnen zijn en ze heel makkelijk onderuitgehaald kunnen worden. Ze moesten van te voren aangeven, zonder de stelling te kennen, of ze voor of tegen waren. Verkeerd gegokt dus, maar ook een slechte stelling m.i., waarbij het de tegenstanders makkelijker wordt gemaakt dan de voorstanders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad pech hebben. Lijkt me wel belangrijk om nu een goede strategie te bepalen: wil/moet je het debat met bloedserieuze argumenten voeren, of is het misschien mogelijk de ironie de boventoon te laten voeren.

En moet je echt ingaan op de argumenten van de tegenstander of kan je hem/haar aanvallen op bijv. de misleidende prietpraat van de milieumaffia die ons een volkomen verkeerd beeld schetst, ons angst aanpraat en de greep van de overheid op z'n burgers wil doen vergroten? (of zoiets...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

- hoger brandstofverbruik leidt tot meer opbrengsten accijnsen waardoor de kortingen op de uitkeringen minder kunnen, pensioenen in stand kunnen blijven, etc.

- Niet alleen meer kans op schade, maar ook meer slijtage van de motor, banden, dus meer omzet voor garagebedrijven

- Motor brandt lekker schoon en blijft pittig

- De langzame rijders letten meer op de snelle rijders (kijk naar Duitsland) en gaan sneller aan de kant, verkeer zou dus zelfs veiliger worden.

- Notoir links rijden verdwijnt.

- auto's als de GL worden minder verkocht en zijn minder interessant om hard te rijden. Daardoor meeropbrengsten voor de schatkist uit de MRB

aangepast door FredV
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zowieso aanraden om ook de nadelen te onderzoeken en die al tijdens het hele verhaal te noemen en onderuit te halen nog voor de andere partij het erover gehad heeft.

Heb niet alle eerdere punten gelezen, dus kan wat dubbel zijn

Voordelen zijn ook de werktijden, die kunnen aangepast worden als er minder files zijn of mensen uberhaupt sneller op hun werk zijndoor de snelheid.

Dat kan ook wijzigingen in werkdagen opleveren,Effectievere dagindeling bijv ipv zo gunstig mogelijk voor files

minder kosten door lease rijders die omrijden om zonder file te kunnen rijden

Minder slijtage op kleine wegen die niet geschikt zijn voor veel sluipverkeer

Minder ongevallen op secundaire wegen als iedereen nu de snelste weg neemt

Beter gebruik van die speciale snelwegen met afgesloten rijbaan, zeg maar waar er twee zijn, waarvan 1 zonder afslagen

Als men te ha rijdt en geflitst wordt zal dit naar verhouding meer geld opleveren, volgens mij zijn de boetes snelheidsgebonden (even los van de drempel die er weer vanaf moet)

Voorkomt dat mensen die snel willen rijden dit op de verkeerde gevaarlijke plekken doet, nu kan je legaal hard rijden op veilig bevonden wegen

Sneller op de bestemming zal wellicht meer mensen de auto inlokken, minder volle treinen, minder volle fietsenstalling

Meer boetes voor mensen die gevaarlijk langzaam links blijven rijden aangezien het verschil nu groter kan zijn

Sommigen spreken elkaar tegen, maar wie weet waar hetgoed voor is tijdens het debat.

Als ik weer wat bedenk dan zal ik het laten weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- grotere schade bij ongelukken dus goed voor de autobusiness, garagebedrijven, toeleveringsbedrijven, bedrijvigheid iha en dus voor de economie

- grotere kans op verkrijgen van geschikte donororganen (echt waar: door de huidige verkeersveiligheid zijn er te weinig hersendoden als donor)

- lekker om je agressie te kunnen botvieren op langzamere weggebruikers die je dan voortdurend in de weg zitten

- hoger brandstofgebruik en dus sneller schaars worden van benzine zal leiden tot verhoogde inspanningen bij het zoeken naar alternatieve energiemogelijkheden

- hoger brandstofverbruik leidt tot meer opbrengsten accijnsen waardoor de kortingen op de uitkeringen minder kunnen, pensioenen in stand kunnen blijven, etc.

- Niet alleen meer kans op schade, maar ook meer slijtage van de motor, banden, dus meer omzet voor garagebedrijven

- De langzame rijders letten meer op de snelle rijders (kijk naar Duitsland) en gaan sneller aan de kant, verkeer zou dus zelfs veiliger worden.

- Notoir links rijden verdwijnt.

- auto's als de GL worden minder verkocht en zijn minder interessant om hard te rijden. Daardoor meeropbrengsten voor de schatkist uit de MRB

Wat een debat-kanjers hebben we hier :lol: ! Je vraagt en we draaien hier en komen met to-the-point argumenten!

Met andere woorden, er zijn weinig of geen argumenten voor een hogere maximum snelheid. Sterker nog, onderzoek wijst uit dat de congestie bij hogere snelheden groter is omdat de snelheid verschillen groter zijn en daarmee de fluctuaties. De remweg wordt groter dus moeten de auto's (in theorie) meer afstand houden waardoor er een lagere efficiency is van het weggebruik is... Een lagere snelheid geeft in de praktijk een veel constantere "flow" van het verkeer dan het stop-en-go, Vandaar ook die vrolijke borden boven de weg met 90-70-50. Snel rijden (en vervolgens hard optrekken en nog harder remmen) heeft dan geen nut. Maar goed electoraal doet dat beperken van de snelheid het niet zo goed als je de vermeende vrijheid hoog in het vaandel hebt staan, dus roep je lekker dom dat je een hogere snelheid wilt ook al zullen we die in de praktijk bijna nooit kunnen halen, al zeker niet GEMIDDELD.

Een hogere snelheid is alleen zinvol voor de Remi-rijder, als je alleen op de wereld bent, 's nachts om 3 uur bijvoorbeeld :P . Hoewel ik soms betwijfel of je in Nederland nog een stuk snelweg kunt vinden dat ook rond die tijd echt leeg is.

Het voorbeeld Duitsland wordt terecht aangehaald. Grappig, daar is ongeveer maar 40% zonder beperking, de rest mag je alleen 100 of 120 ;). Links blijven rijden mag wettelijk niet (ja, je kunt er wel degelijk een fikse boete voor krijgen!!). Nederlanders weten dat niet en/ of houden zich er niet aan. In Duitsland wordt de afkorting NL dan ook meestal spottend vertaald als Nur Links. De argumenten hierboven argumenten hierboven bevestigen dit beeld :doh2: .

aangepast door Sodela
Link naar reactie
Delen op andere sites

En over toename geluidoverlast en fijnstof hebben we het geloof ik nog niet eens gehad.

Eens, Sodela. Ben dan ook wel benieuwd naar het antwoord van Aptroot. Zal wel in de trant zijn van: als het kan moet het kunnen en de nadelen worden sterk overdreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moeten ze vooral leren zich in te leven in de denkbeelden en argumentatie van de tegenstander om de waarde van de eigen argumenten te kunnen bepalen en aan te scherpen. In het debat neem je je tegenstander voor je in door "mee te leven" met zijn/ haar standpunt en dat de doodsteek uit te delen met 1 of 2 "killing" argumenten. Dus alleen eenzijdig argumenten zoeken is natuurlijk niet voldoende :lol:, dat blijkt wel uit de diverse argumenten "voor" die al zijn aangedragen ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe