Ga naar inhoud

De happy Yetirijder.. pech voor de Octavia?


Sodela
 Delen

Aanbevolen berichten

Kwam een paar dagen geleden een aardige vergelijking tegen van de Yeti vs de Octavia. Het blad/ de site is weliswaar Duits, maar das verstehen wir ganz gut seit der Louis in München war....

In een serie worden de suffertjes van de merken vergeleken met de "combi's". Meestal valt die in het voordeel van de combi's uit behalve bij de Skoda :D . Natuurlijk blij dat ik ben overgestapt van de Octavia naar de Yeti :notworthy: . Maar goed, de conclusie van het verhaal is, dat de Yeti beter rijdt en handiger in het gebruik is, vooral de kofferbak en flexibiliteit komen er beter af. Daarnaast is het rijgedrag beter, maar hij is wel weer dorstiger. De laatste twee zaken kan ik onderschrijven als gebruiker van beide modellen.

Het verbruik valt trouwens wel mee, maar ik heb in de Yeti een modernere motor (Tsi vs. FSI).

Dat met die kofferbak is niet helemaal zo, die mag wel wat groter van de Yeti oftewel, die van de Octavia is zonder omklappen wel een stuk groter/ beter. De schuine achterkant van de Octavia maakt de bak trouwens inderdaad minder bruikbaar, de Yeti kun je moeiteloos tot boven aan toe vullen met dozen...

De achterbank (nou ja, de losse stoelen) van de Yeti zijn wel handiger.. Dus ik herken veel van het verhaal. Dat met die prijzen is een beetje "Duits" want de Ambition in D is wel behoorlijk uitgekleed tov de NL versie.

http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/skoda-yeti-skoda-octavia-combi-test

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke test, Sodela! Als ik zou kunnen kiezen dan wil ik ook een Yeti....maar die wordt toch wel erg prijzig als ik hem een beetje aanpak en die kofferbak is inderdaad kleiner van de Yeti, te klein voor mijn gezinnetje jammer genoeg!

En die Louis is alweer weg uit Die Heimat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die Louis is alweer weg uit Die Heimat!

seit der Louis in München war.... = verleden tijd :D ! Anders zou het "ist" moeten zijn :lol: ... Wat zal ik die foto's met de Lederhosen missen (als kiespijn)...

aangepast door Sodela
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe