Ga naar inhoud

Yeti Ambition besteld


Ben
 Delen

Aanbevolen berichten

nee hoor! Wordt niet gewoon, na 13 000 km in elk geval nog niet. Gisteravond laat reed ik na een concert over de verlaten Friese weggetjes door de mistflarden, met een muziekje erbij. Was echt genieten. Heb dat nog nooit zo gehad met een auto, zo'n tijd nog na aanschaf. Maar dat heeft voor een groot deel ook met de DSG te maken.

Nee hoor, heb t zelfde gevoel met mn GL :):)

Komt door de mooie omgeving of, meer realistisch, de Skoda, whatever the modell

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net wat PDF'jes gedownload van http://new.skoda-aut...es/11-2010.aspx en ga ze zo even doorbladeren...heb ik wat te doen tijdens het wachten

Leuke tip overigens...

voordeel hiervan is dat op moment dat je je wagen krijgt hem al redelijk kent en dat je tijdens aflevering ook wat meer gerichte vragen aan de dealer kunt stellen.

Want als je de wagen ophaalt krijg je pas je manual en tsja die ga je dan niet meer lezen want je wil rijdennnnnnnnnn met die Yeti !?

En dan kom je er veel later pas achter wat je allemaal nog voor instellingen hebt in de wagen en de radio ( swing )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst gefeliciteerd met de aankoopbeslissing! Goede keuze. Heb zelf de 1.4 omdat ie nix meer kostte dan de 1.4, maar heb hem niet echt nodig ;) .

nee hoor! Wordt niet gewoon, na 13 000 km in elk geval nog niet. Gisteravond laat reed ik na een concert over de verlaten Friese weggetjes door de mistflarden, met een muziekje erbij. Was echt genieten. Heb dat nog nooit zo gehad met een auto, zo'n tijd nog na aanschaf. Maar dat heeft voor een groot deel ook met de DSG te maken.

Ik was gisteren ook onderweg in het mooie Friesland op jacht naar schatjes (geocaching). Los van die schatjes die we zochten was het rijden een genot. Ook even de onverharde wegen die geen bezwaar vormen, hoewel het natuurlijk niet de bedoeling is om zomaar door de weilanden te crossen, maar goed, het kan en dan doe je af en toe eens gek :lol: .

Deed daarnaast mijn vriend verbaasd staan over de auto. Hij heeft namelijk een redelijk luxe Kia Sportage met een 2.4 geloof ik, maar dat ding kan duidelijk minder dan mijn/ ons bakkie en zuipt als een gek. Hij had zelfs het lef om zomaar achter het stuur te kruipen en met de Yeti te rijden :blink: . Hij had toen wel een hele brede grijns op zijn gezicht die er opvalland lang op bleef zitten... Misschien gaat die ook wel om, dat zou dan de 4e Yeti in ons geocaching-groepje worden ;) , maar ik ben bang dat ie zijn fout niet zo snel zal toegeven... Onze tocht gisteren had overigens de werktitel Yetitours :doh2: .

Enig nadeel aan het leuke rijden is, dat je ongemerkt de kilometers wegtikt. Tot mijn grote schrik staat de teller al ver boven de 8k :o .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst gefeliciteerd met de aankoopbeslissing! Goede keuze. Heb zelf de 1.4 omdat ie nix meer kostte dan de 1.4, maar heb hem niet echt nodig ;) .

haha, dat de 1,4 niet duurder is dan de 1,4 is eigenlijk niet verwonderlijk !

Maar we weten dat je de 1,2 bedoeld hoor !

Voor degene die dit niet weten, er is een actie geweest van Skoda ( 2010 rond maand augustus ) met 250 stuks Yeti 1,4 voor de prijs van de 1,2 dus !

En Sodela en ikzelf zijn in iedergeval 2 van die 250 stuks.

Maar Sodela, wat betreft je verbruik mag je niet klagen, ik klim het dal al uit maar jouw verbruik haal ik nog niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, is inderdaad een 1,2 waar ik het over had.. En wij zijn inderdaad 2 van de 250 gelukkigen. Ik heb er trouwens geen spijt van dat ik een zwaardere motor heb al is die wel wat duurder in de wegenbelasting en is het verbruik ietsje hoger. Daarvoor wel het idee dat ie in de bergen wat beter uit de voeten kan met een zwaar beladen auto.

Wat dat verbruik/ jouw verbruik betreft: komt nog wel, kwestie van rijstijl :lol: . De huidige tankvulling ligt nu gemiddeld op 6,5 volgens de boordcomputer, dus zal die bij het tanken wel op een 6,8 l/100 km/h komen. Dit terwijl ik gisteren 350 km gereden heb en wel minimaal 61 keer gestopt ben (= het aantal caches dat we gevonden hebben) en veel in de stad (Leeuwarden en Drachten) gereden heb. Wel de hele dag door gereden en dus geen koude motor. Wat dat betreft blij met de lente/ zomer, want in de winter was het verbruik wel redelijk hoog bij de koude motor.

Ik hoop zelf op ongeveer 7 liter gemiddeld uit te komen. Ik moet er wel bij verklappen dat ik een "nieuwe rijder" ben die zelden de echte 120 haalt op de snelweg, behalve op vakantie. Op relatief korte afstanden op de snelweg (tot ca. 30 km) is het verschil met 110 km/h immers maximaal 1,5 minuten als je echt constant kunt rijden. In de praktijk mag je blij wezen als je dan een minuut sneller bent terwijl je verbruik 20 a 30% hoger ligt. Dan hebben we het nog geeneens over de extra stress. Hoe vaak gebeurt het niet dat ik in Zwolle iemand weg zie stuiven die ik in Apeldoorn-Noord weer bij het stoplicht tegenkom, alleen staat hij dan 3 of 4 wagens voor me..

Ik rij ook vaker op de provinciale wegen en gebruik ook in de stad veel de cruisecontrol. Dat laatste wil ook nog wel eens helpen tegen onze blauwe belagers met bonnenboekjes. Die nieuwere motoren helpen trouwens wel bij het nieuwe rijden, je kunt heerlijk vroeg schakelen en ik kom dan ook zelden boven de 2000 toeren. Als iemand al eens een dragrace wil houden met mij (en ik wil meedoen) rij ik ze er wel uit en staan ze vreemd te kijken met mijn vierkante bak... Voor verkeersdrempels remt een Yetirijder natuurlijk niet meer, daar vlieg je zo over heen. Dat had ik met mijn Octavia niet hoeven te proberen! Sowieso vind ik de Yeti (veel) fijner rijden en vooral veel lekkerder zitten :notworthy: . Enne, blijven vooruitkijken en de auto uit laten rollen als het stoplicht oranje wordt voor je...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik rij als een zgn nieuwe rijder, al voor het zo genoemd werd. Op de snelweg zal ik ook niet vaak of lang echt 120 rijden. Wel op de teller, maar dan is het ca 113 in werkelijkheid.

En met DSG en CC is het helemaal heerlijk om zo te rijden, relaxter kan gewoon niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En met DSG en CC is het helemaal heerlijk om zo te rijden, relaxter kan gewoon niet.

Ja, wrijf het er maar weer in dat ik toch een foute keuze heb gemaakt :wub2: , geen DSG... Maar die is er niet in de 1.4 en dat is jammer... Hoewel ik wel moet zeggen dat ik de DSG asociaal duur vind, maar hij schijnt "het wel waard" te zijn :D .

Hoe dan ook, ik ben blij met mijn kleine monster :notworthy: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm, ik lees het alweer, ik moet gewoon niet meer met werkschoenen (met al dat staal ) rijden !

Dat drukt me gaspedaal te ver in blijkbaar !

Maar serieus, ik hou me zeer redelijk aan de nieuwe manier van rijden. En als ik mijn maxidot instel op de stand gemiddeld verbruik tijdens rijden ( dus niet over het ritje zelf) dan zie ik waardens voorbij schieten van 1 op 14 tot 1 op 20 en 25

Dus aan de hand van jouw Km stand en de mijne en de opwaardse lijn in gunstiger verbruik , ga ik er van uit dat mijn uiteindelijke gemiddelde ook wel zuiniger gaat uitkomen !

Ja, wrijf het er maar weer in dat ik toch een foute keuze heb gemaakt :wub2: , geen DSG... Maar die is er niet in de 1.4 en dat is jammer...

Een nieuwtje: Collega die regelmatig in Tsjechië komt en ook bij de S fabrieken heeft daar onlangs 5 Yeti's 1,4 met DSG en 4x4 zien staan !

Dus mijn eerste reactie naar hem toe was, heb je foto's gemaakt ?

Tsja dat was tie ff vergeten, maar er is dus hoop in de toekomst !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Sodela, ik wist niet dat je eigenlijk ook DSG had willen hebben...

Als de 1,4 met DSG er was geweest toen ik een Yeti wilde kopen had ik die waarschijnlijk genomen. Vooral omdat ik me eigenlijk niet kon voorstellen dat de 1,2 zo sterk en soepel zou zijn maar ook wel omdat meer power altijd fijn is. Maar ja, automaat, DSG in dit geval, was een van m'n harde eisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwtje: Collega die regelmatig in Tsjechië komt en ook bij de S fabrieken heeft daar onlangs 5 Yeti's 1,4 met DSG en 4x4 zien staan !

Dus mijn eerste reactie naar hem toe was, heb je foto's gemaakt ?

Tsja dat was tie ff vergeten, maar er is dus hoop in de toekomst !

Hear, hear! Misschien ooit nog een idee als deze Yeti "op" is of als moeders een andere kleur wil voor bij het behangetje :doh2: .

Vraag me trouwens af waarom het zo moeilijk is terwijl de halve Octaviawereld er volgens mij in kan rijden (DSG + 1.4). Nu nog wat aan de prijs doen en we gaan er over nadenken. 4x4 is leuk, maar het kan ook zonder, althans nu, zolang ik nog niet in de blubber ben blijven steken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm, ik lees het alweer, ik moet gewoon niet meer met werkschoenen (met al dat staal ) rijden !

Dat drukt me gaspedaal te ver in blijkbaar !

Je zegt het schertsend, maar dunne schoenzolen helpt zeker tegen goed gedoseerd gasgeven. En scheelt direct in verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Alweer een tijdje niet op het Forum geweest...druk druk druk...maar! Vandaag bij Shipper de Yeti opgehaald!

Wat is het toch een verschrikkelijk mooie auto! Helaas konden ze door 'wijzigingen in het auto management systeem'

de regensensor en cornerlights niet activeren. Marga gaf aan dat de monteurs ook contact hebben gehad met PON en

nieuwe codes hadden doorgekregen t.b.v. activering, maar dat ook die niet tot het gewenste activering hebben geleid.

Geen activering van deze opties dus. Wel Jammer, maar goed, het zij zo, geen man overboord.

Wat autobedrijf schipper zelf betreft, absolute klasse! Ik herhaal het nog maar eens, grotere garages kunnen van

Schipper nog heel wat leren. Het voelde weer als een warm bad. Echt fantastisch! Bij deze...Thumbs Up!

Op de valreep toch ook nog maar een trekhaak en een rubber mat voor in de kofferbak besteld. Vooral het laatste is

toch een must als je je kofferbak een beetje schoon wilt houden.

Goed, dit wilde ik even kwijt...en nu, genieten van het nieuwe speeltje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste gefeliciteerd met het ophalen van dat monster in schaapskleren.

En tsja wij wisten het al dat het een verschrikkelijk mooie auto is, en ook nog eens heerlijk rijdt :D

En mooi dat ik dat van jou lees over de instellingen veranderen, dit is voor mij een bevestiging dat het niet aan mij heeft gelegen dat ondanks dat ik parameters veranderde ze niet actief werden.

Wel nu je het minde druk hebt zal je het nog drukker krijgen met het verzinnen van een smoes om nog een ritje te kunnen maken.

Gaan we nog wat foto's tegemoet zien van dat monster ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ben,

Gefeliciteerd met je sneeuwmonster. Je zal geen spijt hebben van je aanschaf. Ik rijd al bijna een jaar tot volle tevredenheid rond in een 1.2 TSI. Ook met de caravan erachter (1000 kg) gaat alles naar wens, en kan ik in Nederland rustig in de 5e versnelling rijden. Hoe het in de bergen gaat, daar moet ik nog even geduld voor hebben (jul-aug), maar ik heb er alle vertrouwen in.

Wat betreft het activeren, dat komt vast wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel plezier Ben!

Mato Brown heb ik ze nog niet gezien, dus mocht jij ooit een Skoda Fabia Combi Satin Grey tegenkomen die heftig aan het seinen is dan ben ik het waarschijnlijk :P (aangezien ik dan vrijwel zeker weet dat jij het bent)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe