Ga naar inhoud

W5W LED verlichting Fabia Combi (bj 2011)


BjornS
 Delen

Aanbevolen berichten

Hey

 

Ik heb de kleine lichtjes (W5W, om regionale benamingen te vermijden  ;) ) vervangen door LED's.

Nu zal waarschijnlijk het verbruik van de ledjes te laag zijn voor de boordcomputer want ik zie heel de tijd een melding dat ik een lampje kapot heb in de koplampen.

 

Ik heb al wat opzoekwerk verricht en daar spreken ze van weerstandjes ertussen solderen enzoverder. Nu ben ik daar niet zo'n fan van aangezien ik ook al gelezen heb dat die wel eens durven doorsmelten en vooral heel warm worden.
Daar heb ik niet zo veel zin in.

Daarom mij vraag:

Heeft er iemand al eens LED verlichting gebruikt in de koplampen?

Thanks!

 

Bjorn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja LED verlichting en canbus van de wagen geven wel eens dit soort meldingen die irritant zijn.

 

En ik ga er even van uit dat je de stadslicht leds in de koplamp hebt vervangen ?

En heb je hiermee rekening gehouden dat je dus canbus leds  moet hebben of heb je normale gebruikt ?

 

Nu kun je inderdaad met weerstanden gaan werken maar als je bij een goede webwinkel hebt gekocht kun je ze ook terugsturen.

Wat betreft de stadslicht leds heb ik zelf zonder problemen canbusleds er in zitten van hypercolor.de

Maar heb ook leds in de wagen zitten die bij www.led4ucar.nl vandaan komen en waar we 10% korting krijgen bij opgave van dit forum en je ledennaam ( avatarnaam )

Ook bij led4ucar staan er op de website weerstanden te koop die er tussen te plaatsen zijn zonder knip en soldeer werk.

Dus dat je daarmee wat kan ?

 

Maar hou er altijd rekening mee dat canbusleds die bij mij probleemloos werken bij een indentieke wagen van een ander evengoed een melding kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja LED verlichting en canbus van de wagen geven wel eens dit soort meldingen die irritant zijn.

 

En ik ga er even van uit dat je de stadslicht leds in de koplamp hebt vervangen ?

En heb je hiermee rekening gehouden dat je dus canbus leds  moet hebben of heb je normale gebruikt ?

 

Nu kun je inderdaad met weerstanden gaan werken maar als je bij een goede webwinkel hebt gekocht kun je ze ook terugsturen.

Wat betreft de stadslicht leds heb ik zelf zonder problemen canbusleds er in zitten van hypercolor.de

Maar heb ook leds in de wagen zitten die bij www.led4ucar.nl vandaan komen en waar we 10% korting krijgen bij opgave van dit forum en je ledennaam ( avatarnaam )

Ook bij led4ucar staan er op de website weerstanden te koop die er tussen te plaatsen zijn zonder knip en soldeer werk.

Dus dat je daarmee wat kan ?

 

Maar hou er altijd rekening mee dat canbusleds die bij mij probleemloos werken bij een indentieke wagen van een ander evengoed een melding kunnen geven.

Hey EdK

 

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb allereerst om te proberen en weinig geld kwijt te spelen in Chinatown zogezegde CANBUS ERROR FREE leds gekocht voor de stadslichtjes.

Zo error free zijn ze dus niet. Maar nu weet ik alleszins al hoe het er uit ziet voor 1 eurootje  ;)

 

Ik ga zeker eens kijken bij hypercolor.de, hopelijk heb ik evenveel geluk als jij en heb ik er ook geen foutmelding mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hypercolor heeft zo en zo setjes voor wagens van skoda

En led4ucar kan je adviseren en indien toch bij canbusled een error kun je hem terugsturen

Tsja wel duurder maar wel bepaalde zekerheid hierdoor.

emailen met led4ucar is lonend want hebt in algemeen vrij vlug een antwoord terug van hem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hypercolor heeft zo en zo setjes voor wagens van skoda

En led4ucar kan je adviseren en indien toch bij canbusled een error kun je hem terugsturen

Tsja wel duurder maar wel bepaalde zekerheid hierdoor.

emailen met led4ucar is lonend want hebt in algemeen vrij vlug een antwoord terug van hem

Alright.

Had al eens snel gekeken bij hypercolor.de maar vond niet direct iets wat het licht volgens mij door heel de spiegel stuurt.

Straks eens kijken bij led4ucar dan ;-)

 

Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben tevreden van hypercolor de led's voldoen prima al heb ik deze enkel in het interieur geplaatst en daar kunnen de gewone in.

Dus geen ervaring met het canbus systeem, ben wel aan het overwegen om de nummerplaat verlichting met LED uit te rusten.

Maar als ge op de skoda Fabia 6y zoekt komt men deze tegen http://www.hypercolor.de/LED-Standlicht-fuer-Skoda-Fabia-6Y

Link naar reactie
Delen op andere sites

6Y is toch de Fabia I, of vergis ik me nu?

Ik had SMD-Led's in mijn Fabia I, die alleen naar voren licht uitstraalden, nadeel vond ik dat je eigenlijk alleen een verlicht oppervlak ziet ter grootte van een fietslamp. Daarom heb ik ze vervangen door andere SMD-Led's: 1 aan de voorkant, en dan 4 zijkanten. Effect is dat de reflector meer gebruikt wordt, en meer de hele koplamp wordt verlicht, dus beter zichtbaar. Ik heb geen lampcontrole, dus hoef niet te kijken naar 'canbus-led's'.

 

SMD staat overigens voor een bepaald type led, dat meer licht geeft dan standaard led, en CREE is het type LED dat nu het meeste licht geeft.

 

Overigens W5W wordt ook wel aangeduid als T10.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

CREE LED's zijn inderdaad degene dat je wil hebben tegenwoordig.
Mijn dagrijverlichting is CREE en is best verbluffend  B)

 

Wat Cordoba al zei, is een beetje mijn schrik.
Als je LED's steekt als W5W of T10 moet je natuurlijk wel heel die spiegel kunnen verlichten.

 

Ik denk dat mijn Fabia een 5J is.
En als ik dan even kijk op de website van hypercolor kom ik hier uit:

http://www.hypercolor.de/LED-Standlicht-fuer-Skoda-Fabia-5J-Kombi

aangepast door BjornS
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.led4ucar.nl/t10-w5w?vmcchk=1

 

Hier een assortiment van stadslichten, let wel op dat het een selectie is van wel en geen canbus leds.

 

En ja wat betreft de spiegel in de koplamp met leds, de spiegels zijn in principe gebouwd op basis van een normale gloeilamp en zal in de toekomst misschien gaan veranderen als LED gemeengoed gaat worden.

Maar wat betreft het stadslicht en zijn functie in het verkeer is het niet zo dat hij het wegdek hoeft uit te lichten voor je !

Het is meer voor gezien worden in verkeer in daglicht omstandigheden, dus een led met schijnwerper functie's is zeker niet nodig en kan zelfs hinderlijk worden ervaren door de tegenliggers dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.led4ucar.nl/t10-w5w?vmcchk=1

 

Hier een assortiment van stadslichten, let wel op dat het een selectie is van wel en geen canbus leds.

 

En ja wat betreft de spiegel in de koplamp met leds, de spiegels zijn in principe gebouwd op basis van een normale gloeilamp en zal in de toekomst misschien gaan veranderen als LED gemeengoed gaat worden.

Maar wat betreft het stadslicht en zijn functie in het verkeer is het niet zo dat hij het wegdek hoeft uit te lichten voor je !

Het is meer voor gezien worden in verkeer in daglicht omstandigheden, dus een led met schijnwerper functie's is zeker niet nodig en kan zelfs hinderlijk worden ervaren door de tegenliggers dan.

Klopt wel. Ik begrijp ook de functie niet van die kleine lichtjes. Als je XENON verlichting hebt, maakt het ook niks meer uit of ze branden of niet.

En elke auto heeft tegenwoordig dagrijverlichting, dus dan hoef je die stadslichtjes ook niet op te zetten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe