Ga naar inhoud

Sportchassis Skoda Fabia (-17mm)


Philleuh87
 Delen

Aanbevolen berichten

Geen echte ervaring hiermee, maar zelf met standaard onderstel is de Fabia stevig geveerd en zijn rotondes snel te nemen zeg maar. Voor betere werk laat je de sportophanging van Skoda voor wat het is (170 euro besparen) en koop je goede verlagingsveren van Eibach. Heb je een verlaging van 30 mm, wat ook meer opvalt dan 17 mm ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het sportchassis zit standaard op de Fabia Monte Carlo die ik wil gaan bestellen. Daarom de vraag, ik rijd momenteel met een Fabia 2 combi van 2011 en ik vind de originele ophanging redelijk overhellend in de bochten (misschien omdat ik voordien altijd op schroefset heb gereden). Maar misschien moeten we weer voor een weitec of kw gaan opteren.

aangepast door Philleuh87
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen echte ervaring hiermee, maar zelf met standaard onderstel is de Fabia stevig geveerd en zijn rotondes snel te nemen zeg maar.

 

Ik vind dit eigenlijk gewoon onzin hoor. Bij zijwind, klaverbladen, maar ook bij hoge snelheden merk je dat het een smalle auto is met slappe vering. Lekker doorrijden is er dan niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een slappe vering? Ik zou soms willen dat die wat slapper geveerd was. Ik vind het best hard. Ok, bij 160+ km/u gaat de achterkant wat dansen bij hobbeltjes maar waar hebben we het dan over. Elke ervaring is natuurlijk weer anders. Zo kunnen de banden ook veel verschil maken.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo , ik kan enkel zeggen dat de verdeler bij de aankoop van mijn Fabia mij het sport chassis als optie op mijn wagen behoorlijk heeft afgeraden. Ik heb het dan ook niet gedaan.

Veel hardere vering hiermee en dus minder comfortabel volgens hem, je raakt er ook vlugger de weg mee bij verkeersdrempels op de straat. Persoonlijk wou ik mijn wagen ook een sportiever uiterlijk meegeven door er ook sportzetels in te laten zetten als optie, maar ook dat heb ik niet gedaan deels omdat volgens de verdeler dit helemaal niets deed aan het comfort van de wagen enkel het oog had hier iets aan.
Ik ben nu heel tevreden met mijn Fabia, gisteren reed ik er uitzonderlijk 160 km/u meer op de autoweg, dit autootje is een echte bom van plezier om mee te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik kan alleen vermelden dat de Fabia Goplus "Rock" van m'n echtgenote deze sportvering standaard heeft en je inderdaad de rotondes behoorlijk vlot kunt nemen. De wagen werd afgeleverd met 15" velgen (Line) en met banden 195/55/r15. Van enige instabiliteit of weke vering is hier totaal geen sprake. Alles voelt stevig doch comfortabel aan.

En aangezien het een 1.2 HTP (60pk) betreft, zal m'n echtgenote zeker geen problemen hebben met instabiliteit aan 160km/u ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe