Ga naar inhoud

Skoda Yeti Experience


Blauw Monster
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben me een beetje slag in de rondte aan het lezen maar zit toch nog met iets wat ik niet gevonden krijg.

Mijn Yeti (2010) is in de uitvoering Experience geleverd.

 

Echter als ik daar op zoek vind ik alleen dezelfde yeti's die te koop staan en verder bar weinig.

Bij Skoda zelf vind ik 5 uitvoeringen: Adventure, Ambition, Active, Comfort & Elegance.

Echter geen Experience, dus ben ik de draad ff kwijt.

Ik heb uiteraard de sticker in de kofferruimte gevonden met alle coderingen, Welke ik overigens ook keurig van mijn autogarage digitaal aangeleverd heb gekregen.

Dus wat er wel op & aan zit weet ik ongeveer wel, maar toch zit ik een beetje met de vraag:

 

Hoe plaats ik deze uitvoering ? is ie EOL geworden ? zweefde ie ergens tussen welke uitvoeringen in ?

Wie kan hier zijn lichtje op laten schijnen ?

 

regards.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uitvoeringen veranderen nogal eens. Ik zie Active en Active ook niet meer. Betekent bv ook dat als ik er nu 1 wil met DSG, ik het goedkoopst terecht kan bij de Comfort en dus aanzienlijk meer kwijt ben dan destijds. Die Experience is er inmiddels dus ook uit.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik even uit het hoofd weet was dit het instap model van de Yeti in de tijd dat hij op de markt kwam,

Was dan nog niet een volledig kale Yeti want er was mogelijkheid tot toevoegen van pakketten

Volges mij rijden Casey Basey en Rosinfield ook in deze uitvoering en zullen er ongetwijfeld meer over kunnen vertellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, wij rijden in een Active+.

Ik denk dat de naam Experience nooit door Skoda Nederland gebruikt is, alleen in het buitenland komt deze voor, België o.a.

 

ff snel in Belgie gekeken, alleen een ambition, active & Elegance.

Zover ik even uit het hoofd weet was dit het instap model van de Yeti in de tijd dat hij op de markt kwam,

Was dan nog niet een volledig kale Yeti want er was mogelijkheid tot toevoegen van pakketten

Volges mij rijden Casey Basey en Rosinfield ook in deze uitvoering en zullen er ongetwijfeld meer over kunnen vertellen

 

Zou kunnen instapmodel, heb werkelijk geen idee, heb wel offroad, en wat bandenspanningscontrole knopjes op het paneel, lijkt me niet standaard (?) maar heb ze in de praktijk nog niet echt uitgetest.

Mischien toch eens bij iemand met zon vcds kabel langs. Es kijken of er iemand in deze regio zit (Driehoek EHV/Den Bosch/Tilburg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Cees de Experience is zover ik me kan herinneren wel als tijdelijk stuntmodel op de markt geweest.

Was een bepaalde uitvoering met een extra pakket voor dat model.

Weet niet 100% zeker maar volgens mij hebben we er nog in de download afdeling een folder van staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Cees de Experience is zover ik me kan herinneren wel als tijdelijk stuntmodel op de markt geweest.

Was een bepaalde uitvoering met een extra pakket voor dat model.

Weet niet 100% zeker maar volgens mij hebben we er nog in de download afdeling een folder van staan.

 

heb je een link ? via http://www.skodaforum.eu/files/category/7-skoda-yeti/  

zie ik em niet, maar mischien lees ik er overheen

Als je Googled op Yeti Experience zie je tal van links uit België en Duitsland, geen enkele uit NL

 

Er staat er o.a. in hapert 1, ook in Almere staat er 1.

allebei via Skoda.nl occasie's dus er staan er meerdere zelfs via de officiele kanalen

aangepast door Blauw Monster
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met de adventure in de war

 

helaas, was mooi geweest.

Had al het idee dat het een soort + uitvoering van e.o.a. model/uitvoering was.

je wordt ook tureluurs van al die namen

 

mm, en dan denk ik hier zit vast iemand die wel weet hoe het zit....

aangepast door Blauw Monster
Link naar reactie
Delen op andere sites

wel niet iedereen is natuurlijk online geweest en heeft dit gelezen

Als er iemand nog is die het kan weten dan is dat sodela of witte yeti

 

Dat krijg je met een "nieuwe" auto. Lekker de kriebels en het idee dat je alles moet/wilt weten& uitzoeken.

De lijst met vragen is nog lang genoeg HIHI  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja die tijd is bij mij alweer een 2 jaar terug, en toen deden we het met het downloaden van de manual op de tsjechie site van skoda.

En gelukkig ook in hollands dus dat was 3 maanden wachten maar toch genieten en aan hand van de manual en hier rondzoeken alvast genieten van de wagen.

Mochten alleen geen foto van Yeti boven ons bed hangen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja die tijd is bij mij alweer een 2 jaar terug, en toen deden we het met het downloaden van de manual op de tsjechie site van skoda.

En gelukkig ook in hollands dus dat was 3 maanden wachten maar toch genieten en aan hand van de manual en hier rondzoeken alvast genieten van de wagen.

Mochten alleen geen foto van Yeti boven ons bed hangen !

 

Foto's ophangen is ook zoo 2010 hihi.

Tegenwoordig doen we het toch met een achtergrond op je desktop of telefoon o.i.d. ......

 

Maar to the point, helaas nog niet veel verder gekomen met een antwoord op mijn vraag.............

aangepast door Blauw Monster
Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitvoeringen die in 2010 in Nederland op de markt zijn gekomen zijn: Active, Active Plus, Expedition, Ambition en Elegance. Acitve was de goedkoopste uitvoering, Elegance de duurste. Verwar je de uitvoering Experience niet met Expedition?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitvoeringen die in 2010 in Nederland op de markt zijn gekomen zijn: Active, Active Plus, Expedition, Ambition en Elegance. Acitve was de goedkoopste uitvoering, Elegance de duurste. Verwar je de uitvoering Experience niet met Expedition?

 

Nope, net nog ff gedubbelcheck't  het is echt een Experience. ( staan er meerdere van te koop ook in NL zie een paar posts omhoog)

Zat me nog te bedenken als ik naar de catoluswaarde kijk waarvoor de verzekering em geboekt heeft weet ik ook niet zo net of het de goedkoopste was. Maar daar moet ik bij zeggen ik weet niet precies wat de prijzen gedaan hebben. Is de Yeti (veel) goedkoper dan na het introductie jaar.

 

Mijn  Yeti is van 09-01-2010 op kenteken dus theoretisch zou het uiteraard ook een model uit 2009 kunnen zijn.

aangepast door Blauw Monster
Link naar reactie
Delen op andere sites

wel de wijste mensen schijnen uit het oosten te komen volgens nederlands gezegde.

 

Dus zoek eens in overijssel en omgeving ! B):)

 

Vond wel op Wikipedia in het Engels:

 

In most of the EU, the Yeti is available with three different trim levels: Experience, Ambition and Track[2] (or Active in some markets). However in the UK it is available in five trim levels, E, S, SE, SE Plus and Elegance.

 

Bron:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Yeti

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe