Ga naar inhoud

Herkennen herseninfarct


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Higgy kan er wel mee omgaan, tenslotte doet hij dat al jaren vanaf het begin! Verstand op nul en gaan!

Maar voor anderen is het toch moeilijk...dit topic verplaatsen naar de stamtafel is gewoon achterlijk! Iedereen moet zoveel mogelijk op de hoogte zijn van dit soort zaken en nu alleen de betalende sf.nl fan! Bedankt namens alle niet betalende sf.nl fans! %&$@#! spam

Link naar reactie
Delen op andere sites

door het daar te plaatsen hoop ik maar niet voor hem dat hij er ooit mee te maken krijgt !

Maar ja Higgy je hebt je best gedaan en kunt het nu net zo goed verwijderen want de boodschap van het bericht heeft nu nihil effect !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik blijf lid om af en toe wat info dar te vinden !

En als het kan zonder hun regels te overtreden hier in incenditieele gevallen te gebruiken !

Maar volgens mij één keer pas overkomen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik meen het wel om via Higgy (die is tenslotte hier lid en op .nl kom ik niet) te vragen om mijn lintje te schrappen want het klopt natuurlijk niet: eerst een ban geven en dan een lintje krijgen wegen grote verdienste en positieve bijdragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus Fred gewoon een PB naar hem sturen.

Voor hij het hier leest zijn we misschien weken verder

En loop jij scheef vanwege dat ene lintje aan de rechter of linkerzijde van je goddelijke lichaam ! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Maar weer eens in de aandacht brengen dit topic van Menno

Dit gaat over het redden van een mensenleven met de letters

”P.L.A.T.”

Een voorbeeld: tijdens een BBQ feestje struikelde een vrouw en viel. Ze verzekerde iedereen dat ze zich niet bezeerd had en wees medische hulp van de hand. Volgens eigen zeggen was ze gestruikeld over een steentje vanwege haar nieuwe schoenen.

Ze hebben haar een beetje gefatsoeneerd en een nieuw bord met eten gegeven. Hoewel ze een beetje ontdaan was heeft ze zichzelf goed geamuseerd de rest van de avond..

De man van Jane echter belde na de BBQ iedereen met de mededeling dat zijn vrouw naar het ziekenhuis was gebracht. Om 06.00 uur stierf Jane.

Ze had een herseninfarct gehad tijdens de BBQ. Als zij geweten hadden wat de signalen van een infarct zijn, zou Jane misschien vandaag nog bij ons zijn geweest. Sommigen sterven echter niet, maar worden invalide; hulpeloos en hopeloos.

Neem even één minuut om het onderstaande tot je te nemen…

Een neuroloog zegt dat als een slachtoffer van een beroerte binnen 3 uur bij hem is dat hij de effecten van een attack volledig ongedaan kan maken.

Volgens hem is de truc om de signalen te herkennen en vast te stellen en dan de patiënt binnen 3 uur de nodige zorg te laten ontvangen.

Soms is het moeilijk om te zien dat het om een hersenaandoening gaat. Helaas, het resultaat is een ramp. Het slachtoffer kan ernstige hersenbeschadiging hebben opgelopen als omstanders niet in staat zijn om de symptomen te herkennen.

Lees dit en leer het van buiten!!

Omstanders kunnen een infarct herkennen door slechts vier simpele opdrachten te geven:

P : Praten; laat de persoon een simpele zin uitspreken

L : Lachen; Vraag het slachtoffer te lachen

A : Armen omhoog; laat de persoon beide armen tegelijk omhoogsteken

T : Tong; vraag om de tong uit te steken.

Als hij of zij moeite heeft met één van deze opdrachten bel dan onmiddellijk 112 en beschrijf de symptomen aan de telefonist(e).

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe