Ga naar inhoud

Problemen met Kloon /kabel


Brutemax
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Na de aanschaf van de Citigo en gelezen te hebben over de mogelijkheden met VCDS heb ik een kloonkabel gekocht.

 

Deze kabel is deze week binnengekomen en slim als ik was heb ik hem eerst op mijn (lease) /Tiguan uitgeprobeert..

Ik dacht liever de Leasebak omzeep helpen dan mijn net aangeschafte Citigo van twee weken oud.

 

Het coderen in de Tiguan ging prima, een aantal opties aan gezet en veranderd.

 

Vanavond toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ook de Citigo aangesloten.

Ik kon hem wel uitlezen en en coderen, VCDS gaf ook aan "code accept" oid.

Echter de wijzigingen bleven niet permanent en na weer opstarten van VCDS was de wijziging ook niet doorgevoerd.

Wel kon ik bv een test van het richtingaanwijzer geluid uitvoeren.

 

 

Toen maar weer in de Tiguan geprobeerd, ook alles normaal benaderbaar maar gaf aan dat het coderen alleen met een licensed cable mogelijk was.

 

 

De versie VCDS welke bij de cloon is geleverd is Beta 12.10.3

 

Iemand tips wat er aan de hand is?

 

Als ik bij test de communicatie test uitvoer lijkt alles normaal.

aangepast door Brutemax
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jaap,

 

welkom. Slim dat je het eerst even 'geprobeerd'  hebt ;)

 

Maar wat doe je precies? Heb je ergens een bepaalde coding (long coding) gedaan, of via adaption (drop down) geprobeerd wat te wijzigen? Het testen van de signalen is natuurlijk iets heel anders dan wijzigingen doorvoeren.

 

Overigens is dit wel typisch het gedoe met een kloonkabel. Het risico dat hij er opeens halverwege mee stopt is altijd aanwezig. Versie 12 is ook BETA trouwens, weet niet of hij in geval van de citigo ook juist omgaat met de modules.

 

Simpele wijziging zou bijvoorbeeld zijn om het zogenaamde 'autobahn blinken' aan te passen. Zorg dat je auto deuren gesloten zijn, contact in stand 2, wijzigingen doorvoeren (je moet een bevestiging krijgen! En, sla altijd een afdruk op van het origineel!!!). Daarna VCDS sluiten, contact op 0 en sleutel er uit, VCDS kabel eruit. Wagen sluiten en wachten tot de boordcomputer uit gaat (scherm), dat kan geloof ik tot 2 minuten duren. Vergeet ik nog niets Witte YetiEdK ?

 

Daarna kijken of de wijziging is doorgevoerd. Dit kan door de instelling te proberen of gewoon nogmaals bij de instelling te kijken.



Ik weet al iets dat ik vergeet, M&G 22 juni. Daar zijn diverse originele VCDS kabels aanwezig met de nieuwste stabiele versies van VCDS :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel klinkt als....ik en mijn Yeti en een kloonkabel.

 

Mijn oplossing ?

 

Meet en Greet en uiteindelijk een eigen orinele kabel aangeschaft

En codeer nu in principe zonder probs in mijn eigen wagen

 

maar retour Aalst is goedkoper dan een orginele VCDS kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het met long coding en adaption gebrobeerd, het gekke is dat het 'autobahn blinken' via adeption wel gewoon gelukt is.

 

Via de long coding lukt het dus niet.

 

Bedankt voor jullie reacties, zal het deze week nog een proberen.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, daarom geen kloonkabel als je auto belangrijk voor je is... Stel hij doet wel iets, maar dan het verkeerde... Ik ken voorbeeld waarbij mensen per ongeluk, permanent, de gehele verlichting om zeep hielpen. Om een klein voorbeeld te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me de M&G nog herinneren dat Ed zat te zweten met zijn kabeltje waarmee de codes niet vastgehouden werden. Het heeft even geduurd voordat Ed tot de juiste conclusie kwam dat hij het misschien leek te doen, maar toch dienst weigerde....

 

@Brutemax: de oorzaak is onbekend, maar is zeker gerelateerd aan de KLOON-kabel. Het probleem is dan meteen dat je nergens op terug kunt vallen als die niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe