Ga naar inhoud

Leegloop batterij


DANDY59
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Hallo Dandy59,

ik heb ook reeds 2x lege batterij gehad.(auto is nu 1 jaar oud, Yeti 1.2 tsi,dsg 7)

Batterij is nu vervangen onder garantie.

Dit is telkens gebeurd als de wagen niet afgesloten wordt in de garage met de sleutels in het contactslot.

Volgens mijn dealer moet de wagen altijd afgesloten worden.(?)

De eerste 9 maand was hij ook niet afgesloten en dan was er geen probleem.

Heeft er iemand dergelijke ervaringen?

Is het probleem bij u nu verdwenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

even buiten het feit dat je de sleutels in de auto laat zitten en de batterij dus blijkbaar leegloopt

Heb je er wel eens aan gedacht dat als er wordt ingebroken in huis en de wagen wordt meegenomen.......

De verzekering verwacht dat je beide sleutels overhandigd en zoniet dan staat er in de polis dat ze het uitkeren van het verzekerings geld kunnen weigeren.

En je hebt geen poot dan om op te staan, dus om die reden zou ik mijn sleutel al niet eens in contact laten zitten.

Maar zoals al geschreven, zodra de sleutel volledig is verwijderd zal de wagen geen stroom meer verbruiken, of minder dan de lekstroom waar je het nu over hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij bij Ed aan, en ik denk dat als je de sleutel verwijderd dit werkt als het omzetten van een soort hoofdschakelaar, En alle verbruikers worden uitgeschakeld.

Een voorbeeld, ik schakel de radio nooit uit, die gaat vanzelf uit als ik sleutel uit het contact haal. Anders blijft die doorspelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vorige week voor de 4é keer plat gestaan en gedepanneerd door VAB.Volgens hen heeft de batterij een lage "startstroom" en was de batterij van mindere kwaliteit( gestoken door garage Peussens in Hasselt die ondertussen mijn vertrouwen niet meer heeft).De wagen staat nu bij garage Haesens in Halen en daar gaan ze een nieuwe kwaliteitsbatterij steken want die ze bij peussens hadden gestoken werden zowel door VAB als door de huidige garage bestempeld als minderwaardig.Kostprijs +/- 220 euro en maar ik hoop dat bij deze het probleem is opgelost.Het was ook raar de eerste keer toen ik plat stond en ik wou starten(1 jaar terug) toen flikkerde elk lichtje op mijn dashboard en de wijzer toerenteller en kilometerteller gingen met schokjes naar rechts....bangelijk. Diagnose toen : kortsluiting batterij.Ondertussen als de wagen enkele dagen 2 a 3 gewoon stilstaat is het telkens bang afwachten. Ben bijna ten einde raad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk ben je nu verlost van dat vervelend probleem, hier nog geen problemen met de batterij en ik hoop dat dit zo blijft.

Ja ze moeten gewoon degelijk materiaal plaatsen en geen brol.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mogelijk ben je nu verlost van dat vervelend probleem, hier nog geen problemen met de batterij en ik hoop dat dit zo blijft.

Ja ze moeten gewoon degelijk materiaal plaatsen en geen brol.

Sorry daar ben ik het niet mee eens.

Als je leek bent in die zaken, dan kan je het goede van het slechte niet onderscheiden.

Je verwacht dat je goede raad en ondersteuning krijgt van de Pro! en daar wringt het schoentje juist.

Bij de goede vertouwde pro komt het volk als het te laat is, en bij de slechte pro's word de deur platgelopen.

 

Nu persoo,lijk vind ik 220 euro voor een batterij een beetje overdreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De batterij speelt inderdaad een grote rol. Het is in eerste instantie wat moeilijker te controleren, maar goede exemplaren gaan beduidend langer mee en lopen veel minder snel leeg. Nu, 220 euro voor een batterij voor een 1.2 benzinemotor, dat is veel hoor. Zelf halen en plaatsen heb je een uitstekend exemplaar zeker voor de helft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist als leek weet men niet wat ze plaatsen, maar men mag toch verwachten dat ze degelijk materiaal verkopen waar ook dat men ze koopt.

Natuurlijk als leek weet men niet waar de echte pro.zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe