Ga naar inhoud

O2 RS krakende veren bij koude start


Brandje
 Delen

Aanbevolen berichten

Sinds 3 weken ben ik in het bezit van een prachtige 2006 RS, de wagen rijd perfect, op 1 dingetje na,

De veren kraken als de ziekte, geen probleem dacht ik, meteen terug naar de dealer, valt toch binnen de garantie.

Eenmaal bij de dealer aangekomen (ritje van ±30 km) proefritje gemaakt met de monteur, zelfs bij de meest heftige drempel geen kraakje te horen!

Ik begon dus serieus aan mezelf te twijfelen, maar de volgende dag wederom gekraak, wat blijkt nu, na een kilometer of 20 stopt het kraken.

Probleem is nu, hoe los ik dit op? het is prima dat het vanzelf verdwijnt, maar ik irriteer me iedere morgen mateloos als ik over die sloot drempels heen moet om m'n woonwijk uit te komen :P

natuurlijk ga ik opnieuw terug naar de dealer, maar ik wil eerst even wat meningen van anderen horen.

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Brandje!

Ik heb eens even zitten googlen en lees er hier op autoforum.be meer over (http://213.246.226.58/showthread.php?t=19866)

Zou gaan om de rubbers die na een poosje beginnen te kraken. En dan met name bij koud weer en meestal start het na een winter, kou is in ieder geval de oorzaak dus.

Oplossingen die ik voorbij zie komen is invetten van de rubbers (zodat ze soepel blijven) of de rubbers vervangen door zgn. Poly Bushings welke je schijnbaar van het merk Powerflex kan krijgen.

Wat ik overigens ook vaak voorbij zie komen is de rubbers van de stabilisatorstang, wat er alleen meteen bijgezegd wordt is dat het binnen een paar weken weer terug is... Flink balen dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb zelf ook een Octavia RS van november 2006 en deze heeft het zelfde probleem. Al terug geweest naar de garage maar dit is een bekend euvel en er is eigenlijk niets aan te doen. Het is alleen bij koud weer en na een half uurtje is het over. Bij temperaturen boven 7 of 8 graden heb ik nergens last van.

Je hoort het geluid het sterkst wanneer je bv een verkeersdrempel neemt.

Overigens heeft een kennis van me met zijn VW Passat uit 2006 exact hetzelfde, het is dus niet alleen Skoda.

Groeten Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe