Ga naar inhoud

bandenspanning


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Met een 80km/h wieltje kun je in elk geval nog rijden; met die lekvloeistof gaat dit niet als de vloeistof door het gat naar buiten loopt zonder dit af te dichten...

Kost je in het ergste geval ook nog een paar nieuwe schoenen, als het er lekker op sputtert... :P

Even afkloppen maar de eerste helft van de lease zit er bijna op zonder een lekke band, hopen dat dit ook voor de resterende 90k gaat lukken, dan kunnen we voor de volgende een reservewiel meebestellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, deze zijn niet zoet hoor! Maar dat heb ik dus met alle zoete dingen, dat ik het niet lekker vind omdat ik alleen maar (mier)zoet proef.

dus je hebt liever een zure haring dan een zoete haring ??B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reserveband moet je altijd meenemen bij het controleren ja! Bij de Spacewagon was die regelmatig zacht en soms zelfs helemaal leeg! (dat kwam meer door roest vorming omdat hij onder de auto hing..) Maar goed om te controleren dus, ook haarscheurtjes e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

ik ben enigszins in verwarring na de volgende ervaring. Drie weken geleden banden op 2.4 gezet. Net wilde ik weer even controleren, dus apparaat op 2.4 gezet, nippel op de banden, maar de piep bleef wel erg lang uit. Op gegeven moment maar gestopt, omdat ik dacht dat het apparaat misschien stuk was.

Bij thuiskomst spanning gecontroleerd met bandenspanningsmeter (van ANWB). Tot mijn verbazing iets rond de 2,1. Dus schiet mij maar lek, laat het voorlopig maar even zo tot het wat minder koud is (krijg de dopjes er haast niet af/op met koude vingers), banden voelen goed hard aan in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook eens gehad bij de Esso om de hoek. In plaats van de lucht bij te vullen liep de band langzaam leeg, gelukkig net op tijd gemerkt... En ik me maar verbazen over de man voor me die nogal vreemd kijkend wegreed. Maar goed, het was gratis...

Ik ben meteen even naar de dealer gereden (zit 1 km verder). Die heeft er weer voldoende lucht in gedaan.

Afgelopen zaterdag nog wel even de (winter)banden weer op spanning gebracht. De bandenspanningsverklikker begon trouwens niet te piepen dus heb ik ze netjes identiek opgepompt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja leuk is dat en dan te bedenken dat ze tegenwoordig glashard 50 eurocent vragen om 5 minuten lucht te mogen tappen. Niks service meer. Ik heb een hogedruk fietspomp en daar hou ik m'n autobanden mee op spanning. Ooit gekocht om m'n caravanbanden op te pompen als ik deze uit de stalling haal. Beviel mij uitstekend. Nu zijn de caravanbanden gevuld met stikstof en ik heb er eigenlijk geen omkijken meer naar. Verlies nu hooguit druk door controle ;-)

Het gemak van een handpomp aan boord is dat je pas als het nodig is, je band extra lucht kan geven. Wel jammer dat je de compressor niet krijgt geleverd als je een reservewiel bestelt. Altijd handig om te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe