Ga naar inhoud

lak slecht..


skodasweden
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag Formuleerden :lol: . ( google spellcheck)

Ik als een detaillist ( ja ik was en poets me gek) is mij opgevallen dat op de skoda's die ik heb/had ( nu nog 1 ) dat de lak bedekking en of afwerking niet echt bijzonder...( sorry niet top) is .

Bij mijn vorige zwarte O2 en grijze F2 heb ik stof deeltjes in de blanke lak op gemerkt ( 02 bij voorscherm onderzijde, bij F2 op het dak)

Nu bij mijn redelijke nieuwe O2 ( Mei 2012 nu 20.000 Km) kwam ik bij de eerste diepe poets beurt ( strippen...2 keer sealing 3 keer topping( wax) )

Weer stof deeltjes tegen in Motor kap, achterscherm .

ben benieuwd of ik nu de enige zeur ben die dat ziet ! of hebben meer leden die iets is opgevallen.

dan heb ik ook nog een vraag er over....kan je als je een defect in de lak vind ( hoe klein dan ook ) terug gaan naar de dealer.;;.

Ben ook nog eigenaar van een Toyota landcruiser , ook die is al diep bekenen.... deze lak is perfect.. zelf geen orange peel effect ( ja de skoda.'s hebben allemaal een vrouwen huid).

tevens nog een tip die als gegeven ishier ....als je spatlappen heb die gemonteerd zijn door dealer of fabriek ..... demonteren... beschermingslaag aanbrengen. Deze worden koud er opgemonterd. zeker als je als wij Zweedse mensen "off road" rijden meet veel stof en grid.. De lak zal er snel verdwenen zijn ... <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lak van onze F2 kan ik niet slecht noemen. Of ik zie het niet, dat kan ook.

Wel is er op sommige plaatsen in de naden geen lak gespoten. Omdat het niet in het zicht zit laat ik dat zo.

Onze F2 heb ik na ongeveer een jaar geclayt en was verbaast over de vuiligheid die erop de lak zat.

Aan het poetsen van de auto heb ik liefhebberij. Het is alleen jammer dat ik de garage niet gebruiken kan hiervoor. (ik heb een inpandige garage, in een huis met weinig bergruimte, wordt deze al snel als een soort berging gebruikt) En daardoor dus eigenlijk buiten moet poetsen en dat gaat dan vaak tenkoste van het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn wagen eigenlijk nog niet zo op gelet, ik ben dan eigenlijk ook nog steeds op zoek naar goed advies om überhaupt de wagen goed schoon te maken en desgewenst in de simpele of ingewikkeldere wax te zetten. Voor nu zit hij in zo'n wax van een poetsbedrijf. Wax Guard heet het geloof ik. Hij wordt hier zeker sneller schoon van maar ik vraag me af of zij hem echt goed schoon hebben gemaakt voor ze dat er op deden.

Velgen zet ik nu wel in de dubbele wax, zijn dan ook zo schoon. maar goed, misschien is dit alles voor een ander topic.

Ik heb dus niet echt klagen over de lak aangezien ik er niet zo goed naar gekeken heb denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een opmerking terzijde: met zo'n nieuwe auto zou ik nooit al zo snel de lak gaan strippen... Waarom al zo snel eigenlijk de buitenste laag al wegpoetsen?

Dat je dit na een aantal jaren doet, kan ik me voorstellen, maar zo gelijk in het begin?

Ik wil met een goede sealant beginnen, allen bij de hoogste segment klasse word deze nagelopen ( lak, afwerking ,...)

De lak van onze F2 kan ik niet slecht noemen. Of ik zie het niet, dat kan ook.

Wel is er op sommige plaatsen in de naden geen lak gespoten. Omdat het niet in het zicht zit laat ik dat zo.

Onze F2 heb ik na ongeveer een jaar geclayt en was verbaast over de vuiligheid die erop de lak zat.

Aan het poetsen van de auto heb ik liefhebberij. Het is alleen jammer dat ik de garage niet gebruiken kan hiervoor. (ik heb een inpandige garage, in een huis met weinig bergruimte, wordt deze al snel als een soort berging gebruikt) En daardoor dus eigenlijk buiten moet poetsen en dat gaat dan vaak tenkoste van het resultaat.

Ja in de buiten lucht werken ben je afhankelijk van de zon ( kan als het niet te heet is) regen ( kan ook wel..maar je word zo nat :D )

Toen ik deze auto aanschaften heb ik deze meteen met klei bewerkt in een wasbox. niet ideaal .Maar toen haalde ik al troep er mee weg .

Je weet nooit waar de auto is geweest..ja hij is nieuw..maar komt hij uit de fabriek direct naar je toe.... <_<

Bij mijn wagen eigenlijk nog niet zo op gelet, ik ben dan eigenlijk ook nog steeds op zoek naar goed advies om überhaupt de wagen goed schoon te maken en desgewenst in de simpele of ingewikkeldere wax te zetten. Voor nu zit hij in zo'n wax van een poetsbedrijf. Wax Guard heet het geloof ik. Hij wordt hier zeker sneller schoon van maar ik vraag me af of zij hem echt goed schoon hebben gemaakt voor ze dat er op deden.

Velgen zet ik nu wel in de dubbele wax, zijn dan ook zo schoon. maar goed, misschien is dit alles voor een ander topic.

Ik heb dus niet echt klagen over de lak aangezien ik er niet zo goed naar gekeken heb denk ik.

ik zou je adviseren ( alles afhankelijk van kleur auto en staat van de lak...)..wassen met een APC of met dreft.http://www.chemicalguys.eu/washdetail/cleaners-degreasers/extreme-orange.html.kleien.http://www.chemicalguys.eu/washdetail/quick-detailing-spraywaxes/light-everyday-detailing-clay-luber.html..( meer werk ...daarna polijstenhttp://www.chemicalguys.eu/polishes/polishes/v38-optical-polish-optical-grade-final-polish.html) als de lak mooi is sealen ( meer werk....2 keer)http://www.chemicalguys.eu/waxessealants/sealants/jetseal-super-acrylic.htmlen dan in de een beteren carnauba wax zettenhttp://www.chemicalguys.eu/waxessealants/waxes/cherry-wet-wax.html( meer werk ...2 keer) of als je het nog makkelijker wil.....goed wassen....in spuiten met een deaitel sprayhttp://www.chemicalguys.eu/washdetail/quick-detailing-spraywaxes/pro-detailer.htmlen dan afdrogen..

...je kan het eigenlijk zo gek maken als je wil ..

Of gewoon door de wasstraat bij je om de hoek... :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denkt dat het er ook heel erg sterk van af hangt, WAAR je woont en hoe je met de auto rijdt...

Als je onder de rook van Tata steel of in de buurt van Pernis woont en daar je auto buiten hebt staan, of b.v. aan de boulevard van Vlissingen, da's heel wat anders, dan netjes onder een afdakje in Friesland. Daarbij de reguliere wasfrequentie. Allemaal factoren die de opbouw van vuilafzettingen op je lak bepalen. Nog afgezien van hoe zorgvuldig en met wat voor een middelen de initiele poetsbeurt voor aflevering is uitgevoerd.

Kortom, een hoop variabelen.

Je ziet het b.v. heel goed met de kleur rood (die schijnt wat minder stabiel te zijn dan menig andere kleur). Als je zo'n auto in Vlissingen ziet of in het hooggebergte (veel UV straling) dan merk je gewoon dat die kleur 'minder' wordt. Terwijl de diepdonkere kleuren veel meer te maken hebben met opwarming en afkoeling (toch krimp/rek waardoor microporieën ontstaan).

Regelmatig wassen, goed schoonmaken (en ja dat doe je met de hand vaak zorgvuldiger dan de krasstraat), zal ook een stuk schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de kleur rood niet zo stabiel is ligt aan het natuurlijk pigment dat in deze lak gebruikt wordt. Hierdoor verkalkt de lak op den duur. Geel heeft dat ook.

Tegenwoordig worden die natuurlijke pigmenten minder gebruikt en vervangen door een chemisch pigment, en zou het probleem opgelost moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe