Ga naar inhoud

MDI wordt niet meer herkent.


RonaldK
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds deze morgen heb ik van de dealer een USB mdi kabel ontvangen om MP3 af te kunnen spelen via mijn Amundsen RSN315 systeem.

In eerste instantie herkende het systeem mijn HDD en USB-stick perfect. Nadat ik wat meer muziek op mijn HDD geplaats had wilde het systeem niets meer herkennen wat via de MDI werdt aangesloten.

Bij de dealer het kabeltje en HDD / USB getest in een andere Skoda, wat geen problemen gaf. Maar terug in mijn Auto gaf het weer een probleem. Er wordt niets via MDI herkent.

Mijn vraag wat kan het probleem zijn. Heeft iemand ervaring.

Groet Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronald dit is het wiebenik voorstellen topic en dus niet voor dit soort vragen.

Ga het topic dan ook verplaatsen en hoop wel dat jeje ook gaat voorstellen in het wie ben ik topic !?

Mvg

De mods

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er al foutcodes uitgelezen door de garage? Ik neem aan dat ze dat meteen doen als ze je er toch hebben en de moeite nemen om hem in een andere auto te testen.

Aan de hand van de foutcodes kun je zien wat er aan de hand is (en hoe ernstig de fout is). Met een HDD erop aansluiten kunnen er natuurlijk problemen ontstaan omdie die altijd tegen de maximale stroom aan zitten te schurken (500 ma). Het kan zijn dat die er net boven zat en die 315 er peitluttig is en het hem teveel geworden is.

Foutcodes (softwarematig) kunnen gereset worden door de garage (of VCDS enthousiasteling) zodat hij het erna meteen weer goed doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er al foutcodes uitgelezen door de garage? Ik neem aan dat ze dat meteen doen als ze je er toch hebben en de moeite nemen om hem in een andere auto te testen.

Aan de hand van de foutcodes kun je zien wat er aan de hand is (en hoe ernstig de fout is). Met een HDD erop aansluiten kunnen er natuurlijk problemen ontstaan omdie die altijd tegen de maximale stroom aan zitten te schurken (500 ma). Het kan zijn dat die er net boven zat en die 315 er peitluttig is en het hem teveel geworden is.

Foutcodes (softwarematig) kunnen gereset worden door de garage (of VCDS enthousiasteling) zodat hij het erna meteen weer goed doet.

Hallo Soleda, Ik was bij de dealer toen de monteurs al weg waren (17:30 uur). Morgen vroeg zal ik terug gaan om inderdaad het systeem uit te lezen.

Bedankt voor je bericht tot zover!

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB 3 HD's willen nog wel eens probs geven zoals sodela al zij mbt de spanning

Samsung G2 schijven hebben komen er het t best uit. Ge,bruik die ook in combinatie met een kenwood navi / radio systeem en zonder probs

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB 3 HD's willen nog wel eens probs geven zoals sodela al zij mbt de spanning

Samsung G2 schijven hebben komen er het t best uit. Ge,bruik die ook in combinatie met een kenwood navi / radio systeem en zonder probs

Het is een USB 2 maar ook compatible met USB 3. Hij heeft het wel gedaan (even) misschien toch de spanning te hoog....

Inderdaad werkt morgen tot 12 uur een monteur!! Mazzel dus L en K :-)

aangepast door RonaldK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik had ook een usb3 compatibele HDD eentje van WD hij heeft ook eenmaal gewerkt in mijn wagen er stond een liedje of drie op als test en daarna heb ik er meerdere liedjes op geplaatst......en hij wou niet werken heb de HDD niet meer aan de praat gekregen dus het was maar eenmalig, waarom maar een keer is nog steeds een vraagteken.

Het werkt ENKEL met de usb2 schijven ze mogen ook niet usb3 compatibel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik had ook een usb3 compatibele HDD eentje van WD hij heeft ook eenmaal gewerkt in mijn wagen er stond een liedje of drie op als test en daarna heb ik er meerdere liedjes op geplaatst......en hij wou niet werken heb de HDD niet meer aan de praat gekregen dus het was maar eenmalig, waarom maar een keer is nog steeds een vraagteken.

Het werkt ENKEL met de usb2 schijven ze mogen ook niet usb3 compatibel zijn.

Mmmm, dat is een bekent verhaal!! Die van mij is dus ook een WD harde schijf! Wekt wel op mijn Apple maar niet meer in de auto. Overichens ook een normale usb stick. Die werkt ook niet meer. Morgen eens naar de garage om het systeem uit te lezen.... houdt je op de hoogte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feestdag in België ?

Dacht dat ze daar elke dag feestvierde ? :feestje:

.... en maandag een recupureerdag!

BDW: kom net van de dealer af. Monteurs werken hier elke zaterdag tot 12 - 13 uur --> alleen kleine service gerelateerde zaken! #skodaisgoedbezig

Verder is het controle systeem eraan gehangen maar zonder resultaat. Wel vreemd dat het probleem van herkennen HDD / USB in 1 keer opgelost leek te zijn. Alles werkte goed. Maar niet voor lang..... toen ik blij weg wilde rijden bleek toch weer geen herkingen mogelijk. Ik ga nu een afspraak maken zodat men verder kan onderzoeken waar het probleem vandaag komt!!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eens een kleine USB stick van 4gb geprobeerd of zo. Gewoon als test. Beetje trial en error zeg maar.

Ik zou namelijk zeggen dat hij het wel of niet doet, het eerst doet en daarna niet meer (tijdens een ritje bijv.), maar ik zou het vreemd vinden als hij alleen om de x tijd herkennngsproblemen heeft. Door het te testen met iets simpels sluit je al meerdere dingen uit zoals spanning, zoektijd, grootte, aantal bestanden, en type bestanden (idee ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eens een kleine USB stick van 4gb geprobeerd of zo. Gewoon als test. Beetje trial en error zeg maar.

Ik zou namelijk zeggen dat hij het wel of niet doet, het eerst doet en daarna niet meer (tijdens een ritje bijv.), maar ik zou het vreemd vinden als hij alleen om de x tijd herkennngsproblemen heeft. Door het te testen met iets simpels sluit je al meerdere dingen uit zoals spanning, zoektijd, grootte, aantal bestanden, en type bestanden (idee ?)

Ja klopt " trail and error " heb ik ook al geprobeert. usb van 2 gb en zelfs een van 512 mb. MAar beide werken ook niet?!

Met het uitlezen is er ook geen fout melding?! Beetje vreemd, toch?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In welk formaat is hij ingedeeld ?

NFTS / FAT / FAT 32 ??

Ook dit kan een oorzaak wezen !

FAT32.

Probleem is dat hij 2 keer herkent wordt en daarnaar niet meer... Ik zou zeggen als een verkeerde bestandsformaat de oorzaak zou zijn (of hoe dat dan ook heet) hij gelijk geen connectie kan vinden, dus helaam niets ziet!

En dat doet hij nu namelijk wel... Waar ik al mee bezig ben is alle bestanden (300gb) eraf halen en opnieuw formateren.

Alleen duurt dat even?!?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gedaan wel vijf tot zes maal geformateerd maar zonder resultaat. De schijf zit nu in de PC van zoonlief toch nog iemand die tevreden is.

Wat wel eigenaardig is dat de usb stick (usb2)bniet wil werken daar heb ik hier geen probleem mee het is wel een swing radio. Staat er in de handleiding van de Amundsen niets over de MDI in ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronald even mijn ervaringen met een USB HD en dan wel met de Kenwood DNX9260BT

Ik had in begin ook problemen en dit was uiteindelijk te herleiden Bit rate als die boven de 295 Kbps uitkwam dan ging de Kenwood raar doen en bleven hij in een soort reset zitten

Hierna alles er ook vanaf gehaald en opnieuw begonnen en alles in een keer geplaatst aan mp3 in de juiste bitrate

Naderhand had ik weer het probleem nadat ik er weer muziek had bijgeplaatst maar ook ervoor vanaf had gehaald

Dus toen weer aan het zoeken geweest en de oplossing bij mij was toen dat als ik er af had gehaald en erbij had gezet ik eerst de prullebak van de schijf moest legen

en daaarna een defrag moest doen voor ik hem weer aansloot aan de Kenwood

En dat doe ik nu elke keer heel netjes en braaf en sindsdien geen problemen meer !

Denk niet dat dit bij jou de probs gaat oplossen maar het is wel makkelijk om het in het achterhoofd als mogelijke oplossing voor probs in de toekomst als die komen !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronald even mijn ervaringen met een USB HD en dan wel met de Kenwood DNX9260BT

Ik had in begin ook problemen en dit was uiteindelijk te herleiden Bit rate als die boven de 295 Kbps uitkwam dan ging de Kenwood raar doen en bleven hij in een soort reset zitten

Hierna alles er ook vanaf gehaald en opnieuw begonnen en alles in een keer geplaatst aan mp3 in de juiste bitrate

Naderhand had ik weer het probleem nadat ik er weer muziek had bijgeplaatst maar ook ervoor vanaf had gehaald

Dus toen weer aan het zoeken geweest en de oplossing bij mij was toen dat als ik er af had gehaald en erbij had gezet ik eerst de prullebak van de schijf moest legen

en daaarna een defrag moest doen voor ik hem weer aansloot aan de Kenwood

En dat doe ik nu elke keer heel netjes en braaf en sindsdien geen problemen meer !

Denk niet dat dit bij jou de probs gaat oplossen maar het is wel makkelijk om het in het achterhoofd als mogelijke oplossing voor probs in de toekomst als die komen !?

EdK jij mailt nu aan mij wat ik aan het doen was en met succes!!!

Ik heb alles eraf gehaald, van mijn HDD en ook meteen mijn prullebak leeg gemaakt! Nu stap voor stap weer eea erop zetten.

Het lijkt te werken!!1

Houdt jullie op de hoogte lol

aangepast door RonaldK
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je formateerd wel Snelle

Maar ik schrijf al en bedoel dus op moment dat je er weer bijzet ( mp3) of afhaalt ( mp3)

Dan doe ik telkenmale rechtermuisknop klikken op de USB schijf en dan properties en dan disk cleanup

En dan de prullenbak restanten opschonen ( opkuizen )

En hierna defragmenteer ik de schijf nog even

En zoals al gezegd sinds ik het op die manier doe heb ik met de Kenwood geen problemen meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe