Ga naar inhoud

Navigator aansluiten via zekering


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Mooi gedaan, geheel zonder iets 'kapot' te maken, te zagen, boren, modificeren, etc. Daar ben ik wel voor, wil de originele onderdelen (zeker draden e.d.) zo min mogelijk aanpassen. Plaats dan liever een koppelstuk of knip de draden van een ISO setje door i.p.v. de originele bedrading.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed gedaan Pim. Ik heb zelf ook aan deze oplossing gedacht, maar wat me er tot nu toe van heeft weerhouden is dat ik een beetje bang ben voor de mooi weggepropte stekker/contrastekker van de navigator. Bang voor oplopende warmte in het volgepropte zekeringkastje. Slaat misschien nergens op, maar ik vind het niet zo'n prettig idee dat er dus wel altijd stroom op staat als je rijdt, ook al gebruik je de navigator niet,

Vraagje: je hebt voor de zekering van de achterruitwisser gekozen, is dat per toeval of heb je er over nagedacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis nog één gedeelte in je verhaal om het geheel compleet te maken.

Je wil de orginele kabel niet verknippen , maar hoe en waar heb je die weg gewerkt ?

En hoe heb je daar eventueele wagen onderdelen voor verwijderd ?

Als je het niet meer bij orginele start verhaal kunt zetten doe het dan maar in een nieuw bericht dan voeg ik het naderhand wel bij het startverhaal !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kees, de keuze van zekering nr.6 heb ik hier vandaan. Op deze zekering staat geen spanning als de sleutel uit het contactslot is.

Het waarom is me ook niet helemaal duidelijk, maar het werkt goed.

Wat betreft de warmteontwikkeling, daar ben ik niet zo bang voor, maar ik zal het eens in de gaten houden.

Ed, het eind van de originele kabel zit in het contragedeelte van het verlengsnoer, dit geheel zie je zitten op foto 3 aan de linkerkant van de zekeringen. Daar past het precies naast.

Hoe de kabel verder is weggewerkt hangt af waar je de navigator plaatst. De een vind het handig om de navigator links van het stuur te plaatsen, zelf vind ik het handiger om deze in het midden te plaatsen zodat de bijrijder er ook op kan kijken en/of een route in te stellen.

Bij mij loopt de kabel onder het stuur door, maar ik moet dit nog verder bekijken om het mooi weg te werken en tevens het kabeltje van de TMC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

wel Pim ik had met die contra stekker bij zekering houder ook al eens ergens gelezen, volgens mij een hobbyist bij de buren als ik het goed heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ik ben het verhaal en de manier die jij hebt uitgevoerd al eens tegen gekomen met hele foto sessie er ook bij

En voor me gevoel was dat iemand bij de buren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe