Ga naar inhoud

aanschaf Superb 1.4

ojp
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik kan/mag een nieuwe wagen uitzoeken met een budget van € 30,000,-

Mijn huidige auto is een seat altea 1.4 tsi. hiermee zonder problemen 100.000 km gereden.

min keuze is nu:

Superb 1.4 ambition (20% bijtelling)

met vaste trekhaak

wit

wie heeft er nog tips voor de aankoop?

gr.

Olaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik heb een dubbele bodem met een rubberenmat door een dubbele bodem komt de koffer gelijk met de rand en als je de zetels plat legt krijg je een vlakke vloer. De rubberen mat houdt alles op zijn plaats ze is antislip maar toch kan je zware dingen makkelijk verplaatsen. Ook door de dubbele bodem heb je een extra geluidsbarrière voor rolgeluiden.

Ledverlichting voor de DRL is een must het tilt de wagen nog een trapje hoger als ook de voetverlichting vervangen door andere lampjes.

Heb geen ingebouwde GPS maar een los toestel opgebouwd rond de A stijl.

Doordat er geen vast GPS toestel is heb ik MDI hierin zit een usb stick van 64 gb.

Een chromen uitlaatstuk is ook niet mis.( als je liefhebber bent van chroom )

De logo 1.4 en de TSI die zijn verwijdert de superb staat er nog op zou niet willen dat er mensen zijn die zouden zeggen " wat een mooie Fabia" :-))

De verduisterde ruiten wil ik ook niet meer missen maakt een zelfdimmende binnenspiegel overbodig alhoewel er bij mij een in hangt.

Deze punten staan hier op het forum beschreven.

De velgen zijn 17" vullen beter de wielkast op, ze zijn "iets" harder maar zeker niet storend in de bochten zijn deze uitstekend.

In ieder geval rijdt hij superB.

Het is wel een combi.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

zou niet willen dat er mensen zijn die zouden zeggen " wat een mooie Fabia" :-))

Ah, daar kan ik dan weer wat beter tegen :).

Heb je nou een gewoon tsi-logo over of een greentech-logo, of heb je hem niet over maar bewaar je hem voor geval van eventuele verkoop ooit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

o, dat is aardig Snelle, maar ik was in geinteresseerd in een tsi-greentechlogootje voor voorop, zoals ik er achterop ook een heb. Greenlines hebben ook "greenline" voorop staan, dus kan kan ik natuurlijk niet achterblijven :lol:

Nou ja, wie een tsi-logo wil die weet er nou van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip 1. Snel bestellen, de 20% geldt niet lang meer!

Als het mag neem dan de businessline, daar zitten heel veel opties op, voor 500 euro verschil het geld meer dan waard.

De ambition heeft niet heel veel bijzonders extra t.o.v. De xenon koplampen, extra chroom en de parkeersensoren voor zijn het meest in het oog springend. Hoewel de bekerhouders achterin ook handig zijn als er kinderen meerijden.. Ht verschil tussen de active en ambition kun je dan besteden aan opties waar je wellicht meer aan hebt?

Blijf je bij de ambition inclusief vast trekhaak dan heb je nog zo'n 1300 euro "over". Daar zou ik een set mooie velgen voor nemen, kun je de standaard lm-velgen gebruiken voor winterbanden. Daarna blijft er niet veel meer over. Sunset (verduisterde achterramen, 230 euro) zijn handig voor weer die kids. De bluetooth module is ook zeer handig (420 euro). Ook zou je nog voor een beter geluid kunnen gaan, kost je wel 1100 euro geloof ik. Het geluid is standaard overigens prima. Maar die passen niet allemaal meer in je budget.

Vergelijk dus nog even de ambition en de active uitvoeringen (in businessline) en kijk wat je echt nodig denkt te hebben. In het wit denk ik dat je zonder chroom zou kunnen, als enige van de lichtere kleuren.

Succes met je keuze!

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip 1. Snel bestellen, de 20% geldt niet lang meer!

:thumb2:

Mooie en zinvolle tips!!

Als het mag neem dan de businessline, daar zitten heel veel opties op, voor 500 euro verschil het geld meer dan waard.

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe