Ga naar inhoud

Zicht belemmerende binnenspiegel Yeti


Grenzgenger
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zal eerst de reactie afwachten van de klantenservice en kijken wat die zeggen. Als blijkt dat er Yeti's rondrijden met dezelfde spiegel als die van ons maar dan wel hoger gemonteerd ben ik ver genoeg!

Van Pon heb je weinig te verwachten als ik de verhalen zo her en der hoor, waarschijnlijk wordt je door Pon naar je dealer verwezen en daar zou ik het kenbaar maken dat je dit niet accepteerd en dat je een oplossing van ze verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe snel reageren, ik ben 1,91m lang en onze Yeti is door Pon geïmporteerd. Ik zou graag willen weten als de versie zoals wij hem hebben nog word verkocht en of die spiegel daar hetzelfde is gemonteerd. Onze Yeti is volgens mij een van de eerste in GL uitvoering en is gebouwd in dec 2010. Als de huidige versies een modificatie hierop zouden hebben zou ik recht van spreken hebben bij een garage.
hij woont in Duitsland
Van Pon heb je weinig te verwachten als ik de verhalen zo her en der hoor, waarschijnlijk wordt je door Pon naar je dealer verwezen en daar zou ik het kenbaar maken dat je dit niet accepteerd en dat je een oplossing van ze verwacht.

Ik probeer even mijn beeld compleet te krijgen. Je hebt een door PON geimporteerde auto. Dan neem ik aan dat je, in tegenstelling tot wat ik hier lees, in Nederland woont. Hoe en met wie heb je het importtraject doorlopen? Als je auto's gaat importeren, loop je namelijk altijd het risico op afwijkingen ten aanzien van Nederlandse versies. Heb je daar onderzoek naar gedaan of heb je het daar met PON over gehad? En wat was de rol van de dealer in dit verhaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ook de reden van mijn vraag over de herkomst van de auto. In Duitsland worden er namelijk behoorlijk wat Yeti's via "duistere" kanalen geïmporteerd. Het uitrustingsniveau is dan soms wat lager en de foto bekijkende zit er geen lichtassistent op en die zit in NL zelfs op de meest eenvoudige uitvoering (ook de greenlines dus). Kijk even in de handleiding, als daar geen voorbehoud gemaakt wordt...

Misschien moet je de vraag eens stellen of en waarom er geen lichtassistent op zit bij jouw door PON geleverde Yeti terwijl die er dan wel in had moeten zitten.

Een domme vraag trouwens, heb je de auto nieuw? Dit omdat de auto van 2010 is en het nu pas opvalt. Mocht die niet nieuw zijn geweest: misschien hebben ze er wel een nieuwe ruit in gezet en is het geen echt orginele....

Het feit dat je 1,91 bent mag geen belemmering zijn. Ik ken Yeti-temmers die minimaal net zo lang zijn en niet dergelijke problemen hebben. Maar goed, die conclusie hadden we hier eigenlijk al getrokken, je binnenspiegel zit gewoon verkeerd/ niet zoals bij "onze" Yeti's.

De afhandeling via PON loopt inderdaad via de dealer waar die vervolgens niet blij van wordt. Na lang zeuren en enige druk via de dealer willen ze overigens wel meewerken is mijn ervaring, mits je een formeel punt hebt. Misschien is die (eventueel) ontbrekende lichtassistent zo'n punt. Daar kunnen ze dan bijna niet omheen terwijl de spiegel verplaatsen "omdat die niet goed/ lekker zit" misschien te weinig indruk maakt.

Zie nu pas dat je er net een foto bij geplaatst hebt.

Mij vallen een aantal dingen op: het is een compleet andere ruit dan die van mij. Het grijze vlak is veel groter (gaat dieper door naar beneden) en de spiegel hangt daar nog een onder terwijl die bij mij er "in hangt". Dus dat ding zit inderdaad flink lager dan bij de "normale" Yeti's.

Daarnaast zit er geen regensensor in...

Zo ziet die er bij mij uit, zoek de verschillen...

Spiegel Yeti

Link naar reactie
Delen op andere sites

merkwaardig, gebouwd in 2010 lees ik elders. Wil je niet ongerust maken, maar zou het niet kunnen dat dit een auto met schade is geweest, die men weer heeft opgeknapt? In dat geval zouden er zich dan wellicht nog meer van dit soort "verrassingen" kunnen gaan voordoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer even mijn beeld compleet te krijgen. Je hebt een door PON geimporteerde auto. Dan neem ik aan dat je, in tegenstelling tot wat ik hier lees, in Nederland woont. Hoe en met wie heb je het importtraject doorlopen? Als je auto's gaat importeren, loop je namelijk altijd het risico op afwijkingen ten aanzien van Nederlandse versies. Heb je daar onderzoek naar gedaan of heb je het daar met PON over gehad? En wat was de rol van de dealer in dit verhaal?

Ik woon in Duitsland maar de auto komt uit Nederland. Ik zal nog eens langsrijden bij de dealer en afwachten wat er voor reactie komt via de klachtenservice. Hierbij nog een foto genomen vanaf de zijkant, wederom oordeel zelf!

Ik heb er nog steeds geen plaatje bij, moet ik zeggen. Je woont in Duitsland, je auto is door PON geimporteerd in Nederland vanuit Duitsland, of uit een ander land? En jij rijdt er nu mee in Duitsland? En hoe zit het met mijn andere voorgaande vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de auto in Nederland nieuw gekocht en uitgevoerd naar Duitland omdat ik daar woon. De auto is gebouwd in 2010 en de GL uitvoering werd in jan 2011 voor het eerst op de autodalon te Brussel gepresenteerd. Onze auto hebben wij in mei 2011 gekocht en ik heb zelf de export naar Duitsland geregeld. Dit laatste is vrij eenvoudig, binnen de 4 uur rij je met een duits kenteken rond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is er dan in de tussentijd gebeurd met die auto, vraag ik mij af. Normaal gesproken koop je een auto en vervolgens wordt die na behoorlijk wat wachttijd gebouwd. Deze bestond al een tijd, wat is er in de tussentijd mee gebeurd of heb je hem niet nieuw gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrijf net hierboven dat ik de auto NIEUW gekocht heb. Even terug naar het begin.

Ik bezit een originele Skoda Yeti |(echt geen chinese namaak) waarin de binnenspiegel op een achterlijk lage plek is gemonteerd. Dat dit niet normaal is blijkt wel uit de foto's die anderen hier gepost hebben. Ik sta hierin niet alleen want forumlid Eduardo maakt hier ook al melding van, ik heb deze een pb gezonden maar nog geen reactie ontvangen. Mijn vermoeden is dat ze in de eerste series een foutje hebben gemaakt met de montage van de spiegel. Dit vermoeden zou bevestigd kunnen worden door iemand die ook een Yeti heeft met dezelfde spiegel als ik en dat deze hoger gemonteerd zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft de vraag hoe het zit met het feit dat je NIEUW een auto koopt die al geruime tijd eerder is geproduceerd. Want dat lijkt toch het geval te zijn en dat lijkt me toch uitzonderlijk, daar een auto die je NIEUW koopt doorgaans nog geproduceerd moet worden.

Misschien een demo?

Voor jou is je verhaal ongetwijfeld klip en klaar, maar je moet je ook realiseren dat het gefragmenteerd opdienen ervan vragen oproept bij degenen die dat verhaal niet kennen.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, het is duidelijk, hij is gewoon zo vreemd geleverd af fabriek, door / via PON. Blijft wel even de vraag waarom dit exemplaar (samen met dat "unieke" andere exemplaar) zo afwijkt van de vele Yeti's die er op dit forum rondrijden.

Eduardo heeft trouwens ook zo'n exemplaar zonder lichtassistent (regensensor) maar hij heeft geen greenline! Heel vreemd dat er dus een aantal "kneusjes" zijn afgeleverd. Van een kennis weet ik dat de "begin 2011" exemplaren in principe wel met de lichtassistent zijn uitgeleverd, ook de eenvoudigere modellen (active+). Misschien betreft hier een andere model. Eduardo's model lijkt trouwens een ambition te zijn, hij meldt het en zijn Yeti heeft er de velgen naar. Dan is het nog vreemder dat hij geen lichtassistent heeft, want die zit standaard zeer zeker in de ambition! Oftewel, hij is flink gen**id en jij misschien ook doordat dit onderdeel gewoon mist terwijl die er wel in zou moeten zitten. Tot overmaat van ramp hebben jullie er ook nog een kabouterspiegel voor in de plaats gekregen.

Misschien moet je samen met hem eens de gemeenschappelijkheden opzoeken. Misschien kunnen jullie het VIN nummer eens opzoeken (begint met TMBen dan veel cijfers). Dan kun je namelijk opzoeken wanneer die waar gebouwd is en dergelijke. Daar staat ook in in welke fabriek die in elkaar is gezet, misschien waren die week de juiste spiegels gewoon "op", maar dan moet die er alsnog in worden gezet natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor mijn late reactie, maar ik ben het volledig eens met Grentzgenger dat de spiegel irritant laag zit gemonteerd.

Ik heb mijn Yeti heel bewust gekocht vanwege de hoge zit (chronische rugklachten) en heb de bestuurdersstoel nu tegen mijn zin een stuk lager staan zodat ik net onder de binnenspiegel door kan kijken. :disgust:

Qua verkeersveiligheid is het anders gevaarlijk met het risico iets in het verkeer over het hoofd te zien.

Bij mij is de afstand van bovenkant binnenspiegel tot bovenkant voorruit 6 cm en zit de spiegel duidelijk onder het "geribbelde" deel van de voiorruit gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus maw zelfde montage als wat Grentzganger heeft

En de spiegelvoet van jou heeft ook geen regen en lichtsensor erin ?

Want dan is het dus niet GL gerelateerd en is het meer het idee van wat hebben we op de plank liggen daar in de fabriek !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de buitenkant ziet de voet er gewoon uit als een zwarte circel, waarbij niets te zien is van een sensor.

In de bediening zit ook geen sensor-functie, maar een instelbare intervalstand, die me trouwens prima bevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zou dan wel erg merkwaardig zijn bij een Ambition!

Ja maar de maatvoering die Eduardo opgeeft is precies dezelfde als die van Grantzganger

Dus het is een mengelmoessie

En als ik foto bekeek van Grenzganger en ik zie dat raam met die zwarte band dan is die totaal anders dan die van ons

Net of er een verkeerde raam is geplaatst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor mijn late reactie, maar ik ben het volledig eens met Grentzgenger dat de spiegel irritant laag zit gemonteerd.

Ik heb mijn Yeti heel bewust gekocht vanwege de hoge zit (chronische rugklachten) en heb de bestuurdersstoel nu tegen mijn zin een stuk lager staan zodat ik net onder de binnenspiegel door kan kijken. :disgust:

Qua verkeersveiligheid is het anders gevaarlijk met het risico iets in het verkeer over het hoofd te zien.

Bij mij is de afstand van bovenkant binnenspiegel tot bovenkant voorruit 6 cm en zit de spiegel duidelijk onder het "geribbelde" deel van de voiorruit gemonteerd.

Nu begrijp ook je eerdere vraag over het verplaatsen van de binnenspiegel.

Zelf ben ik 190 cm en heb geen last van de spiegel.

Jij hebt net als @Grenzgenger de spiegel op een lagere plek zitten dan bijna alle andere Yeti's en de licht/regen sensor ontbreekt. Ik heb zelf de 1 na goedkoopste uitvoering (Active+ van jun 2010) er daar zit deze sensor wel in.

Ik zou met dit probleem toch bij de dealer aankloppen en om uitleg vragen (spiegel verplaatsen of andere ruit)

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de buitenkant ziet de voet er gewoon uit als een zwarte circel, waarbij niets te zien is van een sensor.

In de bediening zit ook geen sensor-functie, maar een instelbare intervalstand, die me trouwens prima bevalt.

Misschien een vraag die geen betrekking heeft tot het spiegel probleem

Maar heb jij een lichtschakelaar met een AUTO stand ?

Maw als schakelaar in die stand staat gaat hij dan auto van dagrijverlichting over naar gewone verlichting als het schemerig / donkerder word ?

Want het verhaal wordt gewoon steeds vreemder, een 1,2 TSI ambition en zelfde spiegel als Granzganger terwijl de goedkoopste uitvoeringen weer wel met spiegel zoals op mijn foto staat zijn uitgevoerd !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, ben blij dat ik niet de enigste ben....

Het lijkt inderdaad op willekeur. Ook ik moet een lagere zitpositie kiezen dan wenselijk is alleen om onder de spiegel door te kunnen kijken. Dit houdt in dat de stoel in de laagste stand staat. Mijn vrouw is een stuk kleiner als ik en voor haar moet die stoel weer een eind omhoog. We zijn dus constant bezig met het verstellen van de stoel alleen al voor die stomme spiegel en dit gaat op den duur irriteren. Nogmaals ik hoop dat er hier mensen zijn die dezelfde binnenspiegel hebben maar dan op een hogere plek gemonteerd.

Groet Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe