Ga naar inhoud

Automatisch oprollen van kofferafdekking.


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Blijkbaar in de elegance uitvoering kan men via de maxidot instellen of de bagageruimteafdekking oprolt tot de eerste aanslag als men de koffer ontgrendeld. Nu ik rij met de ambition en hier kan ik dit niet terugvinden in de maxidot zou dit niet via VCDS kunnen ingesteld worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: Pas even je profiel aan, er staat nu dat je de auto 17 feb gaat afhalen.

Ik heb geen superb combi en ik weet ook niet van elke uitvoering de opties uit mijn hoofd. Ik ging er dus vanuit dat het alleen de instelling was, zoals de regensensor bij de Yeti.

Maar, je snapt nu dus zelf ook wel dat je minstens het fysieke deel moet hebben om zo'n functie te kunnen activeren. Dat heb ik nog nergens voor bij zien komen, lijkt me wel iets wat je eventueel via de dealer moet kunnen krijgen maar zal wel prijzig zijn vermoed ik zo. Zal eens in ETKA kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De automatische bagageafdekking rolt op tot aan de middelste positie als de elektrisch bedienbare achterklep opent. Eén van de vele slimme details van Škoda.

Aldus de brochure.

Op de prijslijst kom ik tegen dat je door aanschaf van het design pakket het volgende krijgt:

Elektrisch te openen en sluiten achterklep (Combi)

Op basis van mijn eerste quote zou ik dan denken dat je minstens het design pakket, met die elektrische achterklap (alleen bij de combi) moet hebben zodat je ook 'elektrische bagageafdekking' hebt.

Herstel: Je kan de elektrische achterklep 'los' kopen voor 440 euro, als optie. Maar ik zie nergens dat je een optie kan kopen voor de automatische rolhoes.

Ik kom zo snel ook geen onderdelen in ETKA tegen die doen vermoeden dat je dit er even in kan bouwen. Zie wel dat de geleiderails van de bagageafdekking 92 euro per stuk kosten...

Ter info: 3T9 827 851 B - Stelmotor voor de achterklep moet los kosten: 663 euro

Dat is nog duurder dan de klep zelf en 10x zo duur als de gewone gasveren. Bijkomend zijn dan nog zaken als de knop om de kofferbak te sluiten (182 euro)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de buren vertelde iemand dat je een elektrische klep nodig hebt, maar nadien was er iemand die geen elektrische klep heeft en waar men dit kan instellen in de maxi dot en dat is bij de elegance uitvoering. Dus het moet werken zonder die elektrische klep. Maar hij krijgt de optie te zien op het scherm en ik niet, dus dacht dat je dit kon instellen met VCDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:ot: Juist maar wat kan ik doen met een VCDS ? Zoeken achter die functie rolgordijn de comfort richtingaanwijzers verhogen en de rest staat er reeds in. Dan vind ik het toch veel geld voor zo een originele kabel of zie ik dit verkeerd?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook alternatieven om er goedkoper aan te komen, zeker aangezien je er niet veel mee gaat doen. Over die kabels is ook een topic in het subforum VCDS.

Verder zou ik er graag voor je naar kijken, maar het is zeker 2 uur rijden :). Wanneer komt die volgende SMG nou? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mij hier laten wijsmaken dat je een Dear Devil bent wat is dan 2 uur :-) als je niet vergeet te tanken natuurlijk want in Belgie liggen de tankstations verder dan 47 km van elkaar :-).

Een SMG ja niet slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm, ik zou gerust naar Tjechie rijden voor een bezoekje aan de fabriek. Maar 2 uur naar rijden om 1 vinkje in VCDS te zoeken? Tenminste, je snapte natuurlijk wel dat jij de aanpassing wilt en ik VCDS heb, dus raad eens wie er dan 2 uur had moeten rijden :lol:

p.s. ik rij een Greenline he. Wat is dan 47km? 1,5-2,0 liter afhankelijk van mijn rijgedrag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Is enkel mogelijk als je een elektrische achterklep hebt.

Blijkbaar zitten er twee motortje's die de haakjes laten naar beneden gaan en terug naar boven zodat de rolgordijn kan oprollen.

Mijn vraag is nu waar kan ik de motortje's vinden? Is er daar een product nummer van? Moet toch apart te bestellen zijn zonder die electrische klep.

Dan zou ik deze kunnen inbouwen en via VCDS de functie zichtbaar laten maken op de MaxiDot. En dan laten activeren als men de schakelaar induwt om de klep te openen of door de afstandsbediening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo te zien kan je dit inderdaad los bestellen!

Maar liefst 108 euro incl. btw PER zijde. Vraag is ook of er een extra module voor nodig is bijv. van het automatisch openen/sluiten van de kofferbak. Ik zal nog even kijken of ik dit in een stroomloopschema kan vinden.

Ook stroomloopschema toegevoegd, lijken de servo's te zijn zoals op blz 6 van: 120911 Superb II - Motor voor dichttrekhulp van de achterklep motor 1 voor afdekking kofferruimte motor 2 voor afdekking kofferruimte.pdf

Direct via de boordcomputer dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

216 € voordat dat kleine spul, ja hiervoor kan ik mijn hand wel verder gebruiken om een tikje te geven tegen het gordijn dan rolt het ook op had niet verwacht dat het zoveel zou kosten.

Maar ben blij dat het "mysterie" is opgelost en altijd handig om de schema's er bij te hebben voor diegene dat zo een automatische klep hebben. Ze weten nu hoeveel het hen gaat kosten als plotseling het gordijn niet meer oprolt jeetje ( om maar eens een ollandse term te gebruiken :P) 216€ en dan is het nog niet geplaatst en geactiveerd in de boordcomputer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe