Ga naar inhoud

Is deze VCDS kabel wat ?


O2BM
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik stond op het punt om de kabel van deze aanbieder te kopen, maar heb besloten er één bij cardiag.co.uk aan te schaffen.

Het zal ongetwijfeld uit dezelfde fabriek komen, dus je kunt naar mijn idee de gok wel wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let sowieso op, vagcom is niet gelijk aan VCDS. In die zijn dat VAGcom oud is en VCDS nieuw. Versie 11.11 is de laatste, hoe hoger hoe betere ondersteuning voor auto's en modules.

Gelukkig heb ik daar met een originele geen last van ;)

Tot slot nog een tip, ga niet experimenteren met versies, je zal je kabel (firmware) slopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@O2BM: heb 'm nog niet binnen, is nog onderweg. Mijn kabel is een "113" dus VCDS. Omdat mijn auto uit 2007 stamt, zal dat geen probleem opleveren.

Bevalt het VCDS-en mij en ga ik er meer mee doen, schaf ik tzt zeker een originele Ross-Tech aan, zodat ik ook "gewoon" kan updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel inmiddels of ik uberhaupt een kabel moet aanschaffen.

Het gaat mij eigenlijk alleen om het aanpassen van het testmenu van de navi, zodat ik weet welke fw versie ik heb en gericht kan updaten.

Verder kan ik veel via de maxidot instellen...

En foutcodes uitlezen is vooralsnog niet nodig, de auto is nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zat een beetje met hetzelfde. Maar zo'n kloonkabel kost een paar tientjes dus als je er uiteindelijk weinig mee doet, valt de schade nog wel mee. En handig om achter de hand te hebben voor uitlezen, mocht je een keer iets geks meemaken met je auto maar niet gelijk naar de dealer willen rennen. Dat waren althans mijn overwegingen om nu een goedkope kabel aan te schaffen en niet direct het origineel van ruim EUR 200....

Overiens zijn er beslist dingen niet via Maxidot in te stellen, zoals needle sweep, coming home/leaving home via mistlampen e.d.

Als bepaalde gewenste aanpassingen echter een éénmalige actie zijn, zou je natuurlijk als alternatief een keer een afspraak kunnen maken met een forumlid dat beschikt over een VCDS-kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is kun je er ook iets mee aanpassen. Uitlezen gaat eigenlijk minder goed omdat er bij de meeste kloonkabels alleen 1 foutcode wordt uitgelezen. Als er meer zijn kun je alleen zien dat er meer zijn maar je weet niet wat/ waarom (heb dit overigens via een ander forum).

Het voordeel van een kabel is dan bijvoorbeeld ook dat je foutcodes kunt uitlezen voordat je hem naar de garage brengt. Als de garage begint over allerhande reparaties die nodig zijn omdat er iets defect is en er waren geen foutcodes weet jij genoeg.

Het pimpen van je bolide doe je normaliter niet dagelijks tenzij je niet weet wat je doet of wilt. Een keer goed insgesteld en je ben klaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook wat ik er van heb begrepen. Het niet kunnen updaten is in principe alleen een issue bij de allernieuwste modellen c.q. versies van de boordelectronica. En je zult bij nieuw te verschijnen modellen waarschijnlijk ook beperkingen ondervinden met een kloonkabel. Maar daar is de prijs dan ook naar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik bijv. de Problem Step Recorder van Windows 7. (start + R > psr > enter / of in start menu even PSR typen)

Wel even via pijltje naar beneden > instellingen, de opslaglocatie aangeven en eventueel 25 veranderen in 100. Voor wie er meer mee wil doen, draai hem als Administrator als je processen met verhoogde rechten probeert op te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tip!

Vandaag is mijn kabel binnengekomen, kabel is versie 118. Helaas vanavond geen tijd, dus morgen maar even gaan pielen.

Ik hoop dat het een succes is, want ik heb dezelfde besteld :)

Voor aflevering (3 jan. j.l.) heb ik de dealer gevraagd de corner lights en regensensor te activeren, dat is ze niet gelukt, dus ik ben heel benieuwd of het met deze kabel wel wil lukken.

aangepast door Ron_2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor aflevering (3 jan. j.l.) heb ik de dealer gevraagd de corner lights en regensensor te activeren, dat is ze niet gelukt, dus ik ben heel benieuwd of het met deze kabel wel wil lukken.

Ik heb vanavond zelf de cornering lights geactiveerd. Is fluitje van een cent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ging dat zoals hier beschreven: ??

Zo veel mogelijk de boel vastleggen voor de mede-leden hè :) Dus we proberen van elke instellingen een handleiding te maken en te vermelden waar het bij werkte of wat de uitzonderingen zijn.

Blijft prachtig spul dat VCDS, je haalt er zoveel meer uit! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Helaas, ik vermoed dat de software in de Yeti (december 2011 gefabriceerd) aangepast is.

In de tutorials wordt zowel voor regensensor als corner lights gesproken over dropdown "1K0 937 086 H", die eindigt in mijn Yeti op een "N". Daarin zijn geen opties voor regensensor of cornerlights te vinden :(

Kabel kwam vanmiddag laat binnen, zal van de week nog eens verder neuzen als ik wat meer tijd heb, misschien doe ik iets verkeerd? (kan het me niet zo voorstellen, volgde exact het schema zoals het hier te vinden is)

aangepast door Ron_2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe