Ga naar inhoud

Energie, het kan ook anders


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Altijd interessant, zeker als er bronvermeldingen bijstaan.

Zo las ik op deze site, dat ook lattenbodems een sluipverbruik (kunnen) hebben .

Voor mij is dit bericht aanleiding mijn verstelbare auping eens aan aan de "plugwise monitoring" te leggen.

De kerstboom ook trouwens, ik hoop dat het verbruik van de boom erg tegen zal vallen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd volgt hier eerst het E-verbruik van mijn kerstboom, schrik niet : 95 Watt !

En dat wekenlang.

Gloeilampen van 100 Watt zijn al in de Europeese ban gedaan, dus nu kan de kerstboom (bijna) het veld ruimen.

Ik durf nu trouwens haast geen onpartijdige meting meer aan mijn Auping matras te doen :blink:

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke website. Al ben ik al wat jaartjes uit de elektrotechniek, het blijft mij boeien.

Eigenlijk zijn we met het zoeken naar duurzame energie ook een beetje het paard achter de wagen aan het spannen als we gelijktijdig steeds meer energie verbruiken. Al de elektrische apparaten die mensen krijgen aangeboden, waar je wel eens bij denkt: is dat nou nodig? Is het nodig om in de winter onder een straalkachel op een terras te zitten? Dat soort overdaad.

Het "slapende" stroomverbruik is vele malen groter, want alle laadapparatuur die constant aanstaat verbruiken stroom. Ook al is het apparaat dat er aan hangt vol. Eigenlijk is ons elektriciteitsnet te vergelijken met het waternet waarbij alle kranen lekken. Tel het eens bij elkaar op en je kunt in Europa een kerncentrale sluiten.

Verder hoop ik dat zonneenergie eens goed op de markt komt. Ik ben en blijf gek op elektrische energie.

Hopelijk ooit een E-auto....een E-Yeti dan...

Moet wat dat aangaat wel lachen om de Opel Ampera-reclame. 500km staat er dan bij. Dat ding komt elektrisch niet verder dan 80km en moet verder op z'n aggregaat. We hebben nog een hele weg te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe simpel zou het niet wezen om in de laadstekker van de lader een 2 contacten erbij te maken die ervoor zorgen dat je lader dan pas ingeschakeld zou worden ?

Dus lekker je lader in de wcd kunnen laten zitten en gaat pas verbruiken op moment dat je er werkleijk een verbruiker aanhangt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige elektronische laders hebben dat al, zoals moderne LiIonladers, maar laders die nog werken met een trafo cq spoel zullen altijd verliesstromen hebben.

Je kunt dat bijvoorbeeld goed voelen bij de opladerunit van je tandenborstel van Braun. Dat is een primaire spoel, die samen met de tandenborstel een trafo vormt. Daar zou je natuurlijk een stukje elektronica voor kunnen zetten, die de zaak onder een bepaalde stroom helemaal uitschakeld. Maar ja, hoe ver moet je gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie even het verband niet: welke invloed zou in dat opzicht een zwakstroomnet hebben?

Je kunt wel zwakstroom opwekken naast een normaal laagspanningsnet. Hoewel stroom....je zult een spanning kunnen meten, maar met weinig tot geen kracht. Feitelijk gebeurt dat al in de niet stroomvoerende delen van het net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe