Ga naar inhoud

Media spelers


bakkertje
 Delen

Aanbevolen berichten

Ola allemaal,

Gisteren heb ik een AC Ryan Playon HD besteld en ik wil jullie graag tippen over onderstaande aanbieding:

http://www.takeitnow.nl/product/4416671

Voor 73,90 bestel je nu een media speler inclusief 500 GB Harddisk (harddisk alleen kost al gauw zo'n 50 euro).

Ik ga hem gebruiken om mijn huidige media stream combi niet mee nodig te hebben (PC met PS3 mediaserver + PS3).

De AC Ryan heeft een bittorrent client wat de PC overbodig maakt (die staat nu 24x7 aan en kost per jaar +/- 200 euro aan stroom).

Ook de PS3 lust wel wat watten en vraagt zo'n 140 W om een film af te spelen. Daarbij komt nog dat het streamen niet altijd vlekkeloos verloopt en dat ik daarom de kwaliteit flink terug heb moeten schroeven.

Anyways, mocht je nog op zoek zijn naar een dergelijk apparaat, doe er je voordeel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke aanbieding , maar ja heb al enkele jaren de Pocorn Hour C200 met HD en Bluray speler

En alle PC downloads zet ik ff door naar de C200

Kan ook met C200 downen en uitpakken etc maar met PC gaat het toch sneller

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, ik moet nog zien of ik hem ook daadwerkelijk ga krijgen. M'n bestelling staat nog steeds op wacht op verzending en de link werkt niet meer..

Het lijkt erop dat ze een fout gemaakt hebben met de pricing (hij is ook wel erg goedkoop)

Anyway, er is nog een aanbieder voor ongeveer hetzelfde bedrag (toevallig ook in Tilburg..?)

http://track.shop2market.com/go/37510005/40

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel als je een koopcontract hebt ( dus een PDF of mail van de aankoop ) dan moeten ze gewoon gaan leveren

En kun je het zelfs eisen !

Maar begrijp wel dat die AC Ryan goedkoper is geworden

Ze zijn met een nieuw model op de markt gekomen

Maar hier al eens gekeken ? http://www.hdsupplies.nl/nl/

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij foute prijzen op een website kan men zeker de koop ongedaan maken indien dit natuurlijk redelijkerwijs aantoonbaar is. Lees de kleine lettertjes maar eens... Komt vaker voor, HEMA had bijvoorbeeld de taarten niet hoeven uitleveren.

Zelf heb ik een Dune BD Prime 3.0, met Bluray speler, zonder HDD (juist omdat ik een NAS heb)

De NAS download alle films (torrents=bah, gewoon usenet :) ), de Dune streamt dan de boel vanaf de NAS. Heb nog geen film gehad die het niet doet, wel een poosje wat vaags met afspelen van 50Gb Blurays (via NAS). Denk een probleem met NFS, gebruik nu dus maar weer even SMB.

Enige nadeel is nu HDMI 1.3. Had liever (nu ik een 3D tv heb) een HDMI 1.4 poort gehad zodat ik geen Side-by-Side voor 3D nodig heb.

PS3 heeft 1.4 maar die kan weer niet vanaf een NFS/SMB share lezen, moet je de boel voor hem encoden. Beetje zwaar voor een NAS om 50GB om te zetten... Kom je toch weer terug bij een desktop die aan moet staan. Minder fraai dus.

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=AC+Ryan+Playon+HD

Zou zomaar de versie zonder HDD geweest kunnen zijn. Foutje bedankt ;)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad een PS3, maar die vind het de laatste tijd minder leuk om films af te spelen. Plus daarvoor moet ik inderdaad encoderen om de boel te streamen. Waarvoor m'n PC dan weer dag en nacht moet draaien. Ook krijg ik regelmatig vage meldingen over kopieerbeveiligingen enzo op de PS3.. Daarnaast maakt het ding ontzettend veel lawaai om een filmpje af te spelen. Bijkomend voordeel van de AC Ryan (en de mede8ers) is dat ze op 12v werken. Die kunnen dus mee in de auto voor de lange ritten. Dan is een hdd erin weer handig. Zou ook extern kunnen, maar da's weer zo'n gehannes. Daarnaast heb ik achter de TV geen netwerk aansluiting en geen NAS. (Die NAS functionaliteit zit overigens wel in de ac ryen / mede8er, hetzij met mindere performance, maar het zit erin)

Er is inderdaad een nieuwere versie van de playon HD en ook van de mede8er Med500x (is volgens mij zo'n beetje hetzelfde apparaat)

Inderdaad is usenet veel makkelijker, maar voor die ene keer dat ik wat download vind ik het zonde om daar weer een aanvullend abonnement voor af te sluiten bovenop de toch al dure UPC.

Net even de regels gelezen en ze kunnen er wel onderuit, onder de noemer drukfout oid. Nou ik blijf nog even benieuwd, maandag maar even in de telefoon klimmen om te achterhalen of ie gaat komen of niet. Op de genoemde sites zijn de ac ryans niet meer te vinden B):D

Hieronder alvast een nieuwe drukfout:

http://www.internetshop.nl/nl/tv-audio-en-video/mediaspelers/mede8er/med500x2-mediaplayer/p42109?ref=tweakers

Nieuw type mede8er met 3TB disk voor 169 euro.. ?

3d is hier in huize bakker voorlopig nog niet aan de orde, dan moet eerst de huidige TV overleven. M'n receiver is er wel klaar voor (onkyo TX-NR609), die kan zelfs upscalen naar 4k, maar staat nu met 10 vingers in de neus 720p beelden uit te spuugen.

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

:o Goedkoopste 3TB disk is 225 euro!!

Heeft dat ding HDMI 1.4 ?!? :D

Zonde:

Input / Output

• HDMI 1.3, Component Video, Composite Video

http://www.mede8er.nl/producten/nieuw-med500x2.html >> tot 3000 GB, is bovendien in ontwikkeling ? Wel vanaf prijs van 169 euro. Die gekke webshop heeft de verkeerde omschrijving gebruikt.

HDD is aangevinkt en het formaat staan aangegeven, erg dom dus.. Je zou het bijna proberen, en anders op hun kosten (tenslotte hun fout) retourneren als je niet krijgt wat je had verwacht.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, misschien is het inderdaad geen gek idee om meteen te kijken naar een device dat hdmi 1.4 heeft.

Daarbij kwam ik bijvoorbeeld onderstaande tegen:

http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=570

Met 1 TB disk kost die 169 euro. Da's weliswaar meer dan een AC Ryan / Mede8er die ik nu op het oog heb, maar toch het overwegen waard.

meer info: http://nl.hardware.info/reviews/1934/western-digital-tv-live-hub-review

Er zit in ieder geen bittorrent/nzb client in..

Aargh, ik zie door de mediaspelers het bos niet meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit in ieder geen bittorrent/nzb client in..

Aargh, ik zie door de mediaspelers het bos niet meer..

Ja er is teveel aanbod hierin.

Maar wat is belangrijk ?

Wel de HDMI 1,4 blijkbaar

Kijk dan welke file soorten hij kan lezen en afspelen

En staar je niet te veel blind op bittorent / nzb client , kunt beter voor zorgen dat de netwerk verbinding goed en snel is want bittorent / NZB downen gaat met de PC in algemeen veel beter en sneller dan met de mediaspelers

En als je dan een goede netwerkkaart in de mediaspeler hebt zitten , pomp je die gegevens makkelijker en sneller over op die manier naar de HD

Kijk tevens eens bij de fabrikanten in de gaten hoe hun nazorg is, en dan bedoel ik mbt firmware's en software update's etc

Want als je een goedkopere aanbieding hebt met gebreken die niet op te lossen zijn, dan is het nog duur !

Link naar reactie
Delen op andere sites

WD is erg goed voor HDD's maar zou nooit meer een ander apparaat van ze kopen. Slechte service, vrijwel geen updates voor firmware e.d. en vaak brakke hardware. Mij niet gezien.

Bestandsformaten, ondersteuning voor Bluray Mappen, DVD mappen, losse ondertitels, playlists

Externe schijven (van x grootte)

Type processor (de oude generatie kan gewoon niet alles)

Intern geheugen voor Bluray gebruik

Aantal en versie HDMI poorten

CEC ondersteuning (als ik de goede term gebruik) hiermee kan je via HDMI doorgeven dat een bepaald apparaat aan/uit is gegaan zodat de TV dit ook weet bijvoorbeeld.

Protocol ondersteuning SMB/NFS

Makkelijk aanmaken van favoriete mappen e.d.

in de C'T staan vaak van de reviews, daar zie je de leuke verschillen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

WD is inderdaad niet altijd even goed in het maken van spulletjes.

Ik heb zelf de WD live (zonder hub en harde schijf wel met WiFi). Bevalt op zich wel redelijk maar heeft af en toe last om de HDD te herkennen. Soms geen touw aan vast te knopen. Dus eigenlijk niet echt aan te raden voor de onbevangen gebruiker. Eerder iets iets voor de "bikkel" die stug blijft proberen totdat ie het doet.

Ook de WiFi verbinding is niet altijd stabiel. Soms vergeet ie gewoon met wie die verbonden is. Als het wel werkt is het wel aardig / handig. Heb de meeste spullen trouwens gewoon op de NAS staan op de zolder en speel de boel van daar af.SO's zijn lastiger voor het apparaat dan de losse DVD bestanden. DivX is geen probleem.

Daarnaast is de afstandbediening gewoon knudde....

Sinds een paar weken trouwens een andere TV die ook van het netwerk spulletjes kan afspelen. Dat werkt duidelijk beter dan de WD, vooral de afstandsbediening is een verademing. Opnemen kan ook nog eens met het apparaat. Hij slikt echter alleen DivX, en dat is jammer. De WD is dan ook al een tijdje niet meer aan geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De speler is binnen. Voor de beloofde 73,90 heb ik nu een AC Ryan Playon! HD inclusief 500 GB Harddisk!

Gisterenavond meteen de stekkers erin natuurlijk om te kijken wat ie doet. De eerste indrukken zijn positief. Even snel wat content erop gezet en wat instellingen gedaan. Het eerste "probleem" doet zich echter al voor. Als ik de audio via hdmi op pass-tru zet vind m'n receiver (Onkyo TX-NR609) dat niet zo leuk. Die gaat schakelen terwijl dat niet hoeft, tikken en meer van die ongein. Op de PCM stand gaat het wel goed, maar stuurt ie maar 2 kanalen mee ipv meer. Dus vanavond staat een firmware update op het programma en ligt er een optisch kabeltje klaar om te kijken of we dat kunnen tackelen.

Afgelopen weekend heb ik me toch verder ingelezen in het hele mediaspeler gebeuren en de chipsets. De AC Ryan die ik nu heb heeft een Realtek 1073 chipset en is wat die chipset betreft eigenlijk al verouderd. Hij kan nog steeds HD content afspelen en de beperkingen zitten met name op de netwerkbandbreedte en performance. De opvolger van deze chipset is de 1185, die is sneller en ondersteund ook gigabit lan bijvoorbeeld. Wil je echt 3D dan zul je een speler moeten zoeken met de 1186 chipset, van Realtek, de sigma 8656, de marvell 88DE3010 of de Intel E4200. Inmiddels heb ik ook al wat meer gelezen over het 3D gebeuren en daar zijn weer verschillende standaarden in te vinden. Zo heb ik ook gelezen dat 3D ook over HDMI 1.3 zou kunnen, maar volgens mij is dat dan weer een andere 3D standaard dan die waarvoor je HDMI1.4 nodig hebt (HDMI 1.4 ondersteunt ook een resolutie van 4096 x 2160). (om het makkelijk te houden)..

Meer over hdmi: http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

Een mooi overzicht heb ik gevonden op: http://www.iboum.com/artkill/chipsets.php

Voor de AC Ryan heb ik ook al een site gevonden met home-brew firmwares: http://playon.unixstorm.org/changelog_rev5.php

Die laat ik nog maar even voor wat het is, hoewel ik er wel m'n wireless usb dongel die ik nog heb liggen mee aan de praat kan krijgen... :hmm:

Het was weer leuk om uit te pluizen en mezelf in te verdiepen in ieder geval. Voor nu heb ik een media speler met HDD voor 73,90 waarmee ik voor alsnog vooruit kan. Als er een nieuwe TV komt Kan ik nog altijd m'n PS3 gebruiken voor de 3D content (die zou ik bijna vergteten...)

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste "probleem" doet zich echter al voor. Als ik de audio via hdmi op pass-tru zet vind m'n receiver (Onkyo TX-NR609) dat niet zo leuk. Die gaat schakelen terwijl dat niet hoeft, tikken en meer van die ongein

Dat zie ik bij mijn Sony receiver ook gebeuren, als ik b.v. een film afspeel waarbij allerlei voorstukjes zitten, zoals trailers van nieuwe films, waarschuwingen van Brein e.d. Die stukjes hebben andere geluidsinstellingen (stereo, dolby digital, dts) dan de film zelf en de receiver blijft schakelen omdat hij ingesteld staat op automatisch de juiste bron herkennen. Alleen tikt de Sony niet, je ziet alleen iets gebeuren op het display dus stoort het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht een tip:

Op m'n Samsung LED TV heb ik een simpel USB harddiskje gehangen en die kan allerlei content, rechtstreeks opnemen en weergeven. En via AllShare/DLNA kan ik b.v. een gedownloade 3D film rechtstreeks streamen vanaf een laptop richting de TV.

Hier kun je een spectaculaire 3D bergbeklimmers film downloaden: http://huberbuam.zdf.de/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een leuke functie ja, maar voor diegenen die op zoek zijn naar een volwaardige media speler geen alternatief denk ik (o.a. qua ondersteuning). Maar zoals gezegd zeker een leuke functie, je kan zelfs 3D demo filmpjes vanaf het internet kijken. Echt super! :)

Heb bij de aanschaf van mijn TV (D8000) ook nog 50 euro gekregen om films mee te kunnen huren via internet, nog niet geprobeerd.. zelfs gratis vind ik het zonde van het geld als ik het ook echt 'gratis' kan krijgen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe