Snelle
SFE Moderator-
Aantal items
4112 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
159
Snelle won de laatste dag op 5 april 2021
Snelle had de meest gelikete inhoud!
Over Snelle
- Verjaardag 01/04/1963
Profiel Informatie
-
M/V
Man
-
Woonplaats
Aalst
-
Beroep
Bediende
-
Interesses
Skoda Forum Europe
3D printen
Auto
-
Merk
Skoda
-
Type
Superb combi II
-
Uitvoering
Ambition
-
Motor
1.4 TSI 122pk/200Nm
-
Tuning
Niet nodig
-
Transmissie
Hand 6
-
Kleur
Platina grey
-
Bouwjaar
2012
-
Eigenaar sinds
17 feb. 2012
-
Kilometerstand
67704 km op 19/01/2021
-
Opties
Platin Grey
Pack Ambiante
cargo platform concept
MDI aansluiting
Pack Communication
PDC Voor en achter
verduisterde ruiten
verzilverde dakrails
velgen 17" Trifid
Deursierlijsten in chroom
spatlappen V&A
koffermat (rubber) -
Accessoires
Chroom voetsteun. Extra chroom ringen rond airco draaiknoppen. Led DRL. Extra chroom lijsten in voorbumper. Usb oplader.Led voetverlichting voor en achter. Nieuwste model van logo (zwart met chroom). Ledverlichting in de deuren, spiegels, handschoenkastje, kofferklep. PVC Afschermkapjes aan deurscharnier en chroom aan deurslot.
-
3rd Party Opties/Accessoires
Brodit houder voor TomTom voeding ingebouwd. Dashcam met ingebouwde voeding.
-
Radio- / Navigatiesysteem
Swing/TomTom/MDI met 64 gb usb stick
-
Zomervelg / -band
17 inch Trifid + 225/45R17 Dunlop Sport Fastresponse
-
Wintervelg / -band
Enzo B 16 inch + 205/55R16 Continental winter Contact TS 850
Snelle's prestaties
-
Bedankt mannen, volgens mijn zoon ben ik maar 45J dus jong van geest.
-
Doe er nog vele jaren bij in goede gezondheid.
-
Gelukkig hebben wij nu veel hulpmiddelen ter beschikking om onze schermen veilig te bedienen. Gaan wij over een wit lijntje (op de weg) ALARM 📯 Naderen wij een auto te dicht zonder te vertragen of te remmen ALARM 📯 Moeten geen gas meer geven of verminderen wij kopiëren gewoon onze voorligger zoniet ALARM 📯 Met zelfsturende wagens kunnen wij het stuur loslaten zodat men met twee handen het scherm kunnen bedienen bij gevaar is er toch een ALARM 📯 Vibrerend stuur en zetel bijgestaan door lampjes zoals in een kerstboom en geluidssignalen dat men bijna denkt dat men in een kermisattractie zit een mysterieuze stem in auto dat begint te roepen tegen ons, dit moet ons toelaten om het scherm op een veilige manier te bedienen. Jammer genoeg zijn veel van deze opties betalen men zou denken dat deze speciaal zijn ontwikkeld voor onze schermen.
-
Afleiding door aanraakschermen in je auto drie keer gevaarlijker dan rijden onder invloed Wie al rijdend de hypermoderne aanraakschermen van zijn wagen bedient, is een gevaarlijkere bestuurder dan wie onder invloed van alcohol of cannabis achter het stuur zou kruipen. Het gevaar van touchscreens tijdens het rijden ligt zelfs drie keer hoger dan bij druggebruik, zo blijkt uit Brits en Amerikaans onderzoek. 60 REACTIES Alles draait rond de reactietijd en die is aanzienlijk minder snel bij het gebruik van aanraakschermen in de auto tijdens het rijden. “Dat leidt af en zorgt ervoor dat we de spiegels in de wagen minder checken, dat we ons minder bewust zijn van de omgeving rondom ons”, legde Tom Brijs uit op Radio 1. Brijs doet aan de UHasselt zelf onderzoek naar verkeersveiligheid. De professor verduidelijkte onder meer de studie die het Britse instituut Transport Research Laboratory (TRL) vorig jaar deed naar de impact van het bedienen van aanraakschermen - voor Apple Car Play en Android Auto, bijvoorbeeld - tijdens het rijden. De reactietijd is de tijd die voorafgaat aan het moment waarop een bestuurder beslist om te remmen voor een obstakel of om een ander plots opduikend verkeersprobleem op te lossen. Het is de tijd tussen de visuele waarneming van het probleem en het er fysiek naar handelen. Normaal heeft een bestuurder maar één seconde nodig, maar de afleiding door touchscreens doet de reactietijd toenemen met een halve seconde. “Als je dat omrekent bij 120 km/u, is dat toch een toename van 15 meter in stopafstand in vergelijking met een niet-afgeleide chauffeur”, zei Brijs. “Een aanzienlijke afstand, als je bijvoorbeeld een file nadert en je hebt het te laat gezien.” Volgens Brijs zit het grootste probleem erin dat heel wat functionaliteiten via het aanraakscherm al rijdend kunnen worden ingesteld. De professor stelt de vraag of die bediening per se al rijdend moet kunnen. Hij suggereert dat de functionaliteiten van de wagen kunnen worden behouden op een veiligere manier. De aanpassingen leiden bovendien meestal ook tot een bijkomende visuele controle door de bestuurder terwijl die aan het rijden is - zelfs bij spraaktechnologie, weet Brijs. Hij wijst naar Europa om strengere en vooral duidelijker veiligheidsregels op te leggen in plaats van ze gewoon aan te bevelen. Bron: HLN.be
-
En hier is al de groene productie verloren en geven wij dit voor een 4 cent cadeau aan onze leverancier 😔
-
Zo ondertussen ons terrastegels opgebroken om de nieuwe te plaatsen op tegeldragers besteld in NL van Turkse makelij 🙂 Waar de tegels tegen de muur komen worden bij vele een blokje tussen geplaatst. Maar bij een gemetselde muur zijn de stenen niet perfect recht nu had ik bij een ander merk gezien dat ze een flexibele oplossing hadden, een inox opzetstukje van 5€ het stuk zij hebben ook een pvc versie maar dat stond niet op de site en zal toch ook al vlug 2€ of meer kosten. Dus zelf achter de tekentafel een ontwerp gemaakt in een STL file geplaatst de micro SD in de 3D printer een rol wit doorschijnend PETG erop en printen die handel dat voor een 25cent alles inbegrepen. Handig zo een 3D printer.
-
Is een mooi project zeg wat anders dan een houten blokken doos en dan met een groendak erop daar heb je ervaring mee.
-
Doe ik al jaren maar dan in de light versie.
-
Mooie beesten met serieuze klauwen.
-
U zegt wij zoeken, https://nl.aliexpress.com/item/4001114998082.html
-
Dat gaan exact twee dezelfde foto's zijn. Deze gaat ook zijn vierde jaar in en hij is er nog heel tevreden mee, zeker de automatische versnellingsbak zou hij niet meer willen ruilen.
-
Zo de superb staat al 9 jaar op onze oprit te blinken (meestal toch) eens een kleine update welke storingen er zijn geweest. 68000 km op de teller dat wil zeggen veel ritjes rond de kerktoren. 54000 km turbodoos defect niet de turbo maar een onderdeel dat er voor is gemonteerd origineel stuk 1000€ en dan is de turbo zelf nog niet vervangen. Een niet origineel stuk 1000€ maar dan is de turbo ook vervangen heb voor dat laatste gekozen. Motor tankklep opener vervangen iets van een 80€ Nu raam langs bestuurderskant gaat niet meer open, denk dat het kabeltje stuk is. De turbo is natuurlijk het meest onaangename omdat men niet verwacht dat dit zo vlug defect gaat en niet goedkoop, als men de originele stukken neemt is men 2000€ armer. Voor de rest nog steeds tevreden over de wagen hopelijk kan ik er nog 9 jaar van genieten.
-
Heb het dit weekend thuis nog vernoemd dat dit een mooie wagen is zowel buiten als binnen en dat deze ook niet zou misstaan op onze oprit. Naar mijn smaak zou hij ons 57000€ armer maken Dus de superb blijft staan op de oprit tot hij uit elkaar valt 😋
-
Wel dat was vroeger zo en de Vlaamse regering heeft de mensen belooft wie nog in 2020 zonnepanelen plaatst hiervan nog 15j zou kunnen van genieten en dit is nu tenietgedaan. Er is sprake dat men met de elektriciteit leverancier een contract kan afsluiten om de overschotten op te kopen voor een aalmoes.