Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/13/2011 in Blog Entries

  1. Een droom om mee te rijden en ja de kaap van de 20.000 km is vlot genomen. Tot op heden nog géén enkel probleem heeft zich voorgedaan. Nog even geduld en de zomerbanden mogen er weer op. Op naar de 30.000 km nu. Mvg, robmcroy.
    1 point
  2. Met dank aan mijn administratie in Spritmonitor van zo'n beetje alles wat mijn BC me te bieden heeft, zijn dit de feiten na 40.000 km/555 dagen. In totaal hebben we samen 742,5 uur met draaiende motor doorgebracht, dat zou betekenen dat we een hele maand (30,94 dagen) aaneengesloten aan het rondtoeren zouden zijn. In die periode is er 1928,76 liter diesel doorheen gegaan met een totale waarde van 2568,75 euro. De gemiddelde prijs voor een liter diesel was 1,296 euro. Per uur reden we gemiddeld 54,8 kilometer. De dagelijkse afstand lag gemiddeld op 73,2 kilometer, hierbij verbruikte we 3,57 liter diesel tegen een prijs van 4,62 euro per dag. In totaal hebben we 56 keer bij de pomp gestaan, waar er meestal zo'n 34,79 liters in gingen tegen een prijs van 45,07 per keer. Per tankbeurt konden we gemiddeld 714,18 kilometer rijden, goed voor 9,75 dagen en 13,03 uren rijplezier. We reden 148 dagen op winterbanden, en 407 dagen op zomerbanden. In 555 dagen zijn we 0,0 euro kwijt geweest aan MRB en reden we met 4,76l/100km ofwel 1 op 21,0 best wel zuinig. De zuinigste tankbeurt was op 6 juli 2011, die tank reden we 1 op 25,8 (3,87l/100km). Het minst zuinig reden we op 25 april 2012, maar liefst 1 op 17,6 (5,69l/100km), grappig genoeg was dat de dag waarop ik je een klein extratje gaf. Echt succesvol was dat niet, want na 120 dagen had je er alweer genoeg van, toevallig ook weer rond een schade (garantie) van maar liefst 2975 euro! In al die tijd is er 1x een poging tot inbraak geweest, dit heeft je wel een nieuwe ruit, verf en wat andere vervangende onderdelen opgeleverd (heerlijk zo'n alarm!). Je bent 2x aangereden, 1x van voren en 1x van achteren, gelukkig in beide gevallen zonder schade en incl. camerabeelden voor het plakboek. En samen gaan we nog vele Skodameters verder! Rekenfoutjes voorbehouden....
    1 point
  3. Verleden week woensdag controle nazicht gehad van mijn SO'tje, halfuurtje werk, geen problemen. Ik ben nu aan 3.000 km en ben zeer tevreden over de prestaties van de motor. Leuk bakje om mee te rijden, geluid tijdens het rijden zeker binnen proportie. Alhoewel ik vroeger een verknochte TomTommer was en eigenlijk wat bang was om over te schakelen naar de Columbus navigatie moet ik mijn mening herzien. Heb ondervonden dat de Columbus in mijn wagen omzeggens bijna tot op de meter juist. Hij herrekend ook veel vlugger dan de TomTom wanneer je afwijkt van de door hem uitgerekende route. Het handsfree telefoneren gaat ook uitstekend. Kortom ik ben een tevreden man.
    1 point
  4. Zoals jullie inmiddels wel meegekregen hebben heb ik op de 18e mijn auto opgehaald. Helaas verliep niet alles zoals gepland maar inmiddels is vrijwel alles gereed. Dealer heeft de dinsdag na de aflevering de auto opnieuw gewassen, de instellingen alsnog ingesteld, de kentekenplaat en de slotbout-doppen geplaatst. 1e tank, 742 kilometers alleen maar binnendoor gereden. 1 op 17,9 2e tank, 790 kilometers vrijwel alleen binnendoor, paar keer kort snelweg. 1 op 20,9 3e tank, 527 kilometers, vrijwel alleen snelweg, flink doorgereden. 1 op 19,6 (alleen Duitsland, vandaar zo snel getankt; om verbruik te meten). Dat maakt een gemiddelde van 1 op 19,5 na 2100 gereden kilometers. Hierbij zitten flinke stukken 80 en 100 maar ook in Duitsland vrijwel alleen 130-150 gereden en zelfs een keer of 4-5 richting 160 en 1 keer de top 170 kilometer per uur! Ik heb de auto inmiddels 2x gewassen en 1x gestofzuigd. Wat me hier met name bij opvalt is dat de auto nogal statisch is (nieuwigheid?) en dus veel los stof/vuil aantrekt. Ook de velgen voor (binnenzijde) zijn snel vies en die krijg je niet direct schoon d.m.v. de hogedrukspuit. Maar een keertje goed met de hand poetsen dus. Nu alleen nog een afspraak maken om mijn Sony navigatiesysteem te laten plaatsen, zal wel ergens volgende week worden. En wat ik van de auto vind? Echt super! Voldoet aan alle verwachtingen. Zit heerlijk, goed in te stellen. Goed zicht op de weg en rondom de auto. Zachte vering, rijdt behoorlijk stil, schakelt direct lekker. PDC is echt fantastisch! Meer dan voldoende ruimte om spulletjes op te bergen (tot jaloezie van mening bijrijder). Echt een top auto, kan niet anders zeggen
    1 point
  5. 'k Was woensdag even in de garage bij de dealer voor de wagen van mijn dochter en kreeg te horen van de verkoper dat mijn Octaviaatje reeds eind februari zou aankomen bij de dealer. Ze zullen bij Skoda in Tsjechië harder doorwerken nu met deze winterprik. Zeker goed nieuws, want niets is zo zenuwslopend als wachten op een nieuwe wagen.
    1 point
  6. November 2010 zag ik op ibood een aanbieding voorbijkomen om voor 50 euro 3 uur in een mercedes een anti-slip cursus te volgen. Destijds 4 stuks gekocht (€50 ipv €100) en die heb ik afgelopen oktober verzilverd om vandaag (28 januari 2012) met z'n vieren te gaan rijden. De cursus begint met een theoriedeel, hierbij wordt nog eens duidelijk gemaakt wat de grote gevaren zijn op de weg. Maar ook dingen die je bewuster laten rijden als; je reactie tijd, afstand in meters per seconden. Er zitten ook interactieve filmpjes bij en scenario's die je dan met de groep (van ongeveer 20 man/vrouw) kan bespreken. Leuk gedaan om je toch nog eens wat te laten onthouden. Ofwel, stuur doorgeven maar dan niet in hapjes van 10 cm, maar gewoon je halve stuur in 1x door met 1 hand te trekken en tegelijkertijd met de andere hand naar het midden te gaan. Verder niet 10 voor 2, maar kwart voor 3 ! Daarna rondjes rijden om een parcours met pionnen en andere obstakels. Leuke manier van je voertuig leren kennen, gaat niet heel snel maar is toch nog moeilijk zat met die lange neus. De remproef, met 35, 45, 55 km per uur aan komen rijden. Op zijn teken vol de rem intrappen (helemaal tot op de bodem! - net zo ver als de koppeling dus) en lichtjes naar rechts sturen zodat je 'de kinderen' niet ramt. Echt doortrappen op die rem is nog een hele klus, we denken wel dat we hard remmen maar dat is niet zo! Dus na 3x had ik pas echt de smaak te pakken. Met 50 km vol in de ankers, het remlicht begon al te knipperen. Doe je dat bij 55+ dan gaan ook de alarmlichten knipperen. Dat laatste is alleen mijn broertje gelukt door met 60 km/h dwars over de pionnen te scheuren terwijl hij vol op de rem trapt... De eeuwige rotonde... Over en onderstuur voelen, beleven en acteren. En dan toch stug je wielen nog verder naar links blijven sturen. Nee, hij krijgt echt niet meer grip. Dus, gewoon wat minder ver sturen, gaspedaal los en hupsa; grip! Bij de BMW is het overigens ook wel leuk dat je dankzij de achterwiel aandrijving zowat haak de baan over kan. Leuk om nog eens een dagje te proberen Overall een zeer leuke, leerzame cursus. 100 euro had ik wel wat veel gevonden, maar huur maar eens 2 uur een lesauto (nog los van de intro en gebruik van de baan). De Mini. Een kleine compacte auto. Erg krap, zowel voorin als achterin. vreemde plaats voor de knoppen, o.a. raambediening zit onderaan het middenconsole op een lelijk verchroomde plastieken flight similator. De auto wiebelt erg als je flink op de rem trapt. Heeft weinig vermogen, die 55 km/h halen is al lastig. Onoverzichtelijk zooitje met die grote klok. En achterin is het helemaal behelpen. Ben echt niet zo groot maar je zit echt met de knieën door de stoel van je voorganger. Nog een gek detail, de pedalen zijn een beetje vreemd opgesteld, er is amper ruimte tussen de pedalen en de zijkant en het koppelingspedaal komt veel te ver naar voren ten opzichte van de rem en het gaspedaal. De BWM. Toch ook wel een kleine krappe auto. Erg lage zit maar wel lekker volle stoelen en bekleding op de vloer. Als je eenmaal zit heb je er niet zoveel last van, dat komt wel als je uitstapt. Deze ligt veel strakker op de weg, ook bij het flinke remmen. Bij de cirkel reageert hij i.v.m. die achterwielaandrijving wel compleet anders. Voor de geld zou ik geen van beiden willen hebben. Wat een verademing om weer in mijn eigen ruime Fabia te stappen. Lekker veel beenruimte, alles leek soepeler te gaan van sturen, schakelen tot koppelen. Heerlijk GeSlaagde dag !!! :notworthy:
    1 point
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe