Er is geen extra electronica nodig om wielen dezelfde snelheid te geven: normaal zorgt de auto als verbindend element daar al voor, en alleen bij gladheid en/of hoge vermogens is er electronica nodig, maar dat is precies dezelfde electronica als die nu voor ABS/ASR wordt gebruikt, dus die is ook nodig bij gebruik van 1 centrale krachtbron. En ook 'alle wielen dezelfde snelheid' is met een ouderwetse brandstofmotor al niet echt zo: verschillen in wielomtrek (bandenslijtage, bandendruk), het net niet helemaal rechtuit rijden enz. zorgt voor kleine verschillen in rotatiesnelheid van de verschillende wielen. Tegelijk heb je niet meer het probleem dat je die kleine verschillen op moet vangen met complexe mechanische constructies (homokineet, differentieel).
Bij een hybride heb je trouwens geen sterke electromotor nodig, omdat je daarvoor nog steeds de brandstofmotor als hoofdaandrijving hebt. Als je dus een standaard auto met brandstofmotor en voorwielaandrijving hebt, kun je vrij makkelijk de achterwielen van een electromotor voorzien, en moet je nog zien waar je de extra accu's plaatst. Dat zou voor een deel ook onder de motorkap kunnen als je een iets kleinere brandstofmotor plaatst, en bijvoorbeeld de motoren van de achterwielen ook als generator gebruikt om de accu's bij te laden, maar zeker bij een auto als een Superb kun je ook wat kofferruimte opofferen aan de accu's.
Het beste bewijs dat er geen ingewikkelde electronica nodig is, is een elektrische 4WD van Spyker van zo'n eeuw terug: ook die had al voor elk wiel een aparte electromotor, en enig idee hoeveel 'synchronisatie-electronica' daar in zat?