Bij Peugeot dealers is het ook minder geworden. Bij veel merken hoor, ook de VAG dealers. Waarom? Puur vanwege de verdiensten. Die zijn erg laag als je kijkt naar verkoop van nieuwe auto’s: onder de streep blijft er bij een 208 gemiddeld €200 over. Hoe groter de auto hoe meer er over blijft. De importeur heeft hier geen last van hoor, die verdienen genoeg.
Als je gebruikte auto’s verkoopt dan blijft er meer marge over gelukkig voor de dealer, denk aan €1000-€2000 gemiddeld.
De handelingen van de verkoopadviseur bij mijn nieuwe lease auto waren wel gewoon goed hoor. Keurig op tijd een offerte gestuurd, hierop akkoord gegeven. Toen werd de 408 gereserveerd door de verkoper en transport geregeld naar de vestiging Harderwijk waar ik de auto ga ophalen. Foto’s heeft hij gemaakt en gestuurd naar mij om mij op de hoogte te houden.
Ik heb wel eens meegemaakt dat de betreffende (voorraad)auto niet gelokaliseerd kon worden. Dan heb je echt een probleem als verkoper hoor: alle vestigingen afbellen om te vragen of zij jouw betreffende auto hadden staan in een hoekje die daar maar stond te wachten….dat is erg triest!
Maar ook dit gebeurt bij andere merken. Personeelstekort is debet hieraan en daardoor veel fouten die gemaakt worden helaas.