Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 10/01/21 in Berichten

  1. Gezien de topictitel heb ik wel een vermoeden... 😉
    4 punten
  2. @Rosinfield Ook Dagobert Duck is aan zijn huidige vermogen gewend geraakt. 😄
    2 punten
  3. Hi allen, Bedankt voor de snelle reacties al zeg! Dat had ik niet verwacht. Het gaat inderdaad om een 1.2 4-cil, ik had even iets completer kunnen zijn in m'n uitleg... Ik ga nog maar eens even zoeken naar ervaring na tuning met de 5-bak uit m'n fabia en als daar geen alarmerende geluiden over te vinden zijn dan ga ik de gok denk ik toch maar gewoon wagen. M'n voorkeur gaat uit naar JD, goed om te horen dat zij ook een goede reputatie hebben! Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
    1 punt
  4. Als je hem laat behandelen bij één van de door @Cordoba genoemde bedrijven, kun je zonder enig probleem naar 140 pk gaan. Ik heb 2 Fabia's (1.2 en 1.0) en een Yeti daar laten doen (Vag Techniek en JD) zonder enig probleem. Uiteraard hangt het er helemaal vanaf hoe je de motor behandelt. Er zit een flinke marge in die deze tuners op veilige wijze benutten. Ook wanneer men nooit netjes warm rijdt en/of voortdurend plankt, moet de zaak een tijd heel blijven, met het oog op garantieclaims. Maar wanneer je altijd de motor eerst rustig warm rijdt en het vermogen niet constant aanspreekt, is er geen reden tot zorg. Bedenk ook dat de genoemde bedrijven jaarlijks de nodige soortgelijke auto's tunen. Wanneer je op hun Facebook pagina's de betreffende auto's (dus ook Ibiza's en Polo's met dezelfde specs) invult in het zoekveld, zul je voorbeelden vinden.
    1 punt
  5. Allereerst welk blok heb je? (3 cilinder 1.0 of 4-cilinder 1.2) In elk geval bij de handbak, geldt dat de 90 pk een 5-bak heeft en de 110 pk een 6-bak, en dan heb je de verschillen volgens mij wel zo'n beetje gehad. @EdK Heeft zijn 1.0 een fabrieksupdate laten geven bij Vagtechniek (één van de gerenommeerde tuners voor de VAG-groep), en bij mijn 1.2 is ongeveer hetzelfde gebeurd. Deze 'fabrieksupdate' houdt in dat de motorsoftware vervangen wordt door die van een ander VAG-model met exact dezelfde motor maar met (af-fabriek) meer vermogen. Dat betekent grofweg 20% meer koppel en ongeveer 20 pk extra. In mijn geval (1.2 TSI) is dat de fabriekssoftware uit een Polo, loopt het koppel tot 1500 rpm gelijk maar bij de Fabia was dat het max. koppel over een groot toerenbereik. Bij de Polo loopt het koppel nog op tot 1800 rpm en bereikt daar het maximum en houdt dat over een groot toerenbereik zo. Gevolg is dat de auto veel prettiger en alerter reageert, nog steeds geen stenen uit de straat, maar een heel stuk vlotter. Je kunt natuurlijk ook voor echte tuning kiezen, en dan kun je nog een heel stuk verder in vermogen. Tuners met een goede reputatie voor de VAG-groep zijn: Vagtechniek in Nuenen, JD Engineering in Lochem, TVS in Varsseveld, Hartog in Alkmaar en VVT in Marum zijn wel de belangrijkste. Edit: gezien de 1033 kg heb je een 1.2tsi blok in een Fabia Combi?
    1 punt
  6. Lastige discussie, darten vraagt wel hand-oog coördinatie en concentratie. Ook denksporters (schaken, dammen) leveren minimale lichamelijke inspanning, maar het vraagt wel een concentratie en denkvermogen. Ook hebben mensen nog wel eens een verkeerd beeld van de werkelijke lichamelijke inspanning bij bepaalde sporten. Ik heb bijvoorbeeld aan parachutespringen gedaan, en veel mensen denken dat dit niets anders is dan als een zoutzak uit een vliegtuig vallen en aan een koord trekken. In werkelijkheid hang je tijdens een vrije val als het ware aan armen en benen in de lucht, waarbij je ook moet sturen (in vrije val) en balanceren. Ook over bijvoorbeeld autosport hebben veel mensen het idee dat je daar geen conditie voor nodig hebt. Nu de laatste jaren autocoureurs zich vaker laten zien op bijvoorbeeld benefietvoetbalwedstrijden, of een kleine sportcompetitie tussen topsporters van verschillende sportdisciplines, weten mensen vaak wel dat goede coureurs echt topfit zijn, en niet zelden een even goede of betere allround conditie hebben dan bijvoorbeeld voetballers of wielrenners. Voor de duidelijkheid ik ben absoluut geen liefhebber van vissen of darten, en zal ook niet snel een dam- of een schaakwedstrijd bezoeken, maar er zijn zoveel bezigheden waarvan je je kunt afvragen of het wel of geen sport is.
    1 punt
  7. Een gevoel wat ik overigens volkomen deel 😉
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe