Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 08/21/21 in Berichten

  1. Nog even wat updates nu over een weekje het circus weer begint. Allereerst het protest van Aston Martin (AM)tegen de diskwalificatie van Vettel. AM heeft aangegeven dat er aan het eind van de race 1,74 liter brandstof in de auto zat, maar dat door een kapotte brandstofpomp de brandstof niet uit de tank kon worden gepompt. De FIA heeft aangegeven dat die kapotte pomp weliswaar een feit was, wat niet bekend was bij de beslissing van de diskwalicatie, maar dat het kapotte pompje geen geldig excuus is. Als ik het goed heb begrepen, is er ongemerkt brandstof gelekt, bij het oppompen van 0,3 liter voor het verplichte 1 liter brandstofmonster. Ik neem aan dat het hier óf om de brandstofpomp in de auto zelf gaat, óf om een ander pompje van AM zelf. Als het een FIA-pompje was, zou AM volgens mij wel een geldig excuus hebben. Verder wordt er volop gespeculeerd over de racestoeltjes voor volgend seizoen, en als Bottas niet heel snel resultaten neerzet zal hij plaats moeten maken bij Mercedes. Deze 3 weken rust, zou gebruikt worden om een beslissing over Bottas te nemen, als er komende dagen geen nieuws is over een nieuw contract voor Bottas, kun je er zeker van zijn dat ie mag vertrekken. Ook voor Perez hebben veel mensen al vervangers bedacht, dus ook Chico moet aan de slag komende races. Naar aanleiding van de crashes van de laatste races heeft Mattia Binotto (teambaas Ferrari), aangegeven dat hij vind dat schade door ongelukken niet ten koste moet gaan van het budget van de eigenaar van de auto, maar dat het team dat de schade veroorzaakt (als er 1 duidelijke schuldige is, zoals Bottas en Hamilton de laatste races) het team van de schuldige dit van het eigen budget mag halen. Probleem is niet zozeer de rekening op zich, maar het feit dat alle teams een maximum jaarbudget hebben voor de auto, ontwikkeling en productie van onderdelen en het runnen van het hele team (inclusief de fabriek). Als je dan een budget hebt van 145 miljoen, en je bent meerdere miljoenen kwijt door crashes die door anderen veroorzaakt zijn, belemmerd dit dus ook de ontwikkeling van je auto. De auto van Max had bijvoorbeeld op Silverstone meer dan 1,8 miljoen schade, als ik het goed heb bleek er zelfs in Hongarije nog meer schade, waardoor het bedrag naar 2,4 miljoen ging en bovendien twijfel of de verse motor van Silverstone nog wel gebruikt kan worden (waar max. 3 motoren over het hele seizoen gebruikt mogen worden, iedere extra motor, versnellingsbak enz. kost je een gridstraf bij de race waar je deze onderdelen voor het eerst inzet. Eigenlijk pleit Binotto voor hetzelfde als wat ik al sinds Silverstone zeg. Overigens zag ik bij toeval vorig weekend een race op de Red Bull ring in Oostenrijk: winnaar een Red Bull met startnummer 33 (=start nr. van Max):
    1 punt
  2. Begrijp ik helemaal Menno, maar door iemand een beetje op weg te helpen en wat te laten klooien, krijgt zelfs iemand die van nature niet zo handig is, toch handigheid. Overigens is mijn vader ook wel eens slachtoffer geworden van die opvoeding: de fiets van mijn moeder had een lekke band (ik denk op een woensdagmiddag) en ze had haar fiets nodig. Ik was er al snel achter dat het ventiel lekte, maar wist niet waar de ventielslang lag, en vond het ook een ongelooflijk geklooi om een ventiel van een vers slangetje te voorzien. Geen probleem: ik wisselde het lekkende ventiel gewoon uit met een ventiel uit mijn vaders fiets. Naderhand kreeg ik natuurlijk de vraag waarom ik het ventiel uit mijn vaders fiets gepakt had. Het antwoord van kleine Gert is nog steeds een klassieker in de familie: "je pakt toch altijd mama's fiets als je naar de tuin gaat, en je fiets wordt dus bijna nooit gebruikt, en mama had haar fiets nodig"
    1 punt
  3. Ik mag wel hierheen op zondag dus. Maar op zaterdag 4 sept slaap ik in IJmuiden op een groot zeiljacht met BBQ en op zondag met een Heineken VIP bus naar Zandvoort. 🍻 Ben ik blij? YES!!
    1 punt
  4. Haakt aan een ander topic. Nevermind. Ik moest vandaag aan je denken, Frank. Ik heb vandaag een wasmachine gekocht. 🙂 De inlaatpomp van de vorige was stuk, en dat werd minstens 250 euro terwijl hij 13 jaar was... Die man begon over koolborstels en lagers. Terwijl het ding helemaal geen koolborstels heeft volgens het verkoopverhaal van 13 jaar geleden, maar goed, lagers heeftie wel natuurlijk.... In de winkel weer het vertrouwde bullshitverhaal dat je vaak genoeg op 90 graden moest wassen. Wij doen dat 4 keer per jaar, en dat was natuurlijk te weinig. "Anders was hij misschien wel langer mee gegaan dan 13 jaar", maar dat is ook bullshit want bij de inlaatpomp is het natuurlijk altijd gewoon de temperatuur die uit de waterleiding komt, hoe heet je ook wast. Dan kon er meer was in, want deze had een 9Kg trommel en de vorige 8. Tegelijkertijd was de vorige 65 liter en deze 63. Harder aanstampen dus? Tot slot had je nog systemen die afmeten hoeveel zeep er nodig is. Maar dat werkt dan alleen maar met vloeibare zeep in plastic flacons in plaats van poeder in een kartonnen pak. Het leek ook een beetje op printerink, niet qua substantie, maar wel wat betreft verdienmodel. Dat hebben we ook maar geskipped. Volgens de verkoper kwam je dan wat betreft keurmerk niet hoger uit dan C, omdat hij onnodig veel water moet verwarmen. We hebben er een gevonden die dat zeepafmeten niet heeft, maar wel meet hoeveel water er nodig is. Slechts keurmerk C. Maar iets zegt mij dat niet te vaak op 90 graden wassen meer besparing oplevert. En stuk gaat deze natuurlijk op dat ding wat weegt hoeveel was er in zit om te bepalen hoeveel water er nodig is, niet aan zeepafzetting in de leidingen of de koolborstels die hij niet heeft. Deze had ook geen blue tooth op wifi. Lagers of gewichtssensor dus. Of inlaatpomp, dat kan natuurlijk ook nog, nieuwe ronde = nieuwe kansen 🙂. De verkoper deed zijn best. Hij merkte dat we duidelijk niet alles geloofden wat hij vertelde, stopte de onzinverhalen en ging toch attent de literinhoud van de wastrommels opzoeken die verder nergens vermeld stond. Dat hielp mij ook om er op te vertrouwen dat deze wasmachine wel de hoeveelheid water afmeet. Want dat heb ik alleen maar op zijn blauwe ogen aangenomen natuurlijk....
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe