Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 07/05/21 in Berichten

  1. WTF? Ik heb het verplaatst blijkbaar naar het juiste topic? Ik zweette net peentjes want volgens mij was het verwijderd door mijn splits-actie. Maar dus wel juist verplaatst dmv splitsen. Biertje verdiend!! 🍻
    2 punten
  2. Ja Hamilton krijgt een beetje de trekjes die Vettel verleden jaar ook had.... Ja doet beetje pijn als je materiaal opeens stukje minder is, en dat je excuses moet gaan zoeken omdat het lijkt dat je minder presteerd
    1 punt
  3. Een geweldig coureur. Maar geen enkele reden om trots op hem te zijn. Een miljonair die belastingen ontwijkt en nooit in Nederland heeft gewoond.
    1 punt
  4. Om één of andere reden krijg ik het niet voor elkaar, dus ga even hulp van Ronald @PC-fre@k inschakelen !
    1 punt
  5. Vandaag weer een race vol met incidentjes. Wat al opviel na de opwarmronde, is dat Max, Lando en Perez de laatste helft van de grid heel rustig naar de plek rolden, en ondertussen nog wel wat acties deden om de banden op te warmen, waar Hamilton een flink gat liet vallen, waarschijnlijk in de hoop dat de auto's voor hem te koude banden zouden hebben bij het startschot. Achter Hamilton zat het veld namelijk ook weer kort op elkaar. Dan de start, Max was goed weg en ging direct naar de racelijn, waar Lando al zat om zo te zorgen dat ie voor Norris bocht 1 in ging. Perez had ook een goede start, zag Hamilton even kijken, maar geen inhaalmogelijkheid. Bij de eerste bocht kwam Ocon wel in een sandwich terecht, waardoor zijn linker en rechtvoorwiel een verschillende koers wilden volgen, dus einde race en direct een safetycar om de wagen weg te halen. Nu was de safetycar (SC) op de baan, en mocht Max tijdens de race een keer de achterkant van een auto bekijken die niet op een ronde achterstand reed. 😎 Na een paar rondjes SC werd de boel weer vrijgegeven, en mocht Max bepalen op welk punt hij gas ging geven. In eerste instantie ging het nog even langzaam en slingerend om temperatuur in de banden te krijgen, en reden veel auto's bijna naast elkaar. Tijdens zo'n slinger om de banden op te warmen, gaat Max er vol vandoor en pakt 1-2 wagenlengtes op Norris, Perez is wakker en sluit goed aan en Bottas gaat Hamilton voorbij. Ondertussen waren Norris en Perez vooraan aan het bakkeleien voor plek 2, waar Perez buitenom een wat kansloze poging tot inhalen deed, en Norris de auto wat te ver naar buiten liet lopen waardoor Perez buiten de baan getikt werd, en door vuile banden direct terug viel naar plek 9. Na beraad door de stewards kreeg Norris hier een tijdstraf van 5 seconden voor, die hij mocht inlossen bij de bandenwissel. Max wist ondertussen een gaatje te slaan naar Norris, zodat deze geen DRS kreeg, Hamilton was Bottas weer voorbij en was in gevecht met Norris, waardoor Max iedere ronde een stukje verder weg kon lopen. Perez zat ondertussen min of meer klem op P9, en het lukte niet om de auto's voor hem in te halen, ondanks dat het aan de kop van het veld zo'n 2 seconde per rondje harder ging. Na een rondje of 20, zag je de auto's die op de rode band gestart waren, stuk voor stuk binnenkomen voor een bandenwissel naar de harde witte band. Dat zorgde ook dat Perez een paar plaatsjes opschoof maar hij zat nog steeds vast achter Ricciardo, en had LeClerc in zijn nek. Nog wat rondes later gingen ook de auto's die op geel gestart waren naar binnen voor een bandenwissel. Hierbij wist Hamilton voorbij te gaan aan Norris, maar ondertussen had Max achter zich al een aardig gat geslagen. Toen Max als laatste van de kopgroep naar binnen ging om banden te wisselen en met een voorsprong van rond de 10 seconden op Hamilton de baan opkwam, hoorde je gelijk al een bericht van Hamilton naar zijn team: "waarom heeft Max zo'n grote voorsprong?". Ondertussen bouwde Max de voorsprong iedere ronde wat uit, en had Hamilton waarschijnlijk wat schade opgelopen op de kerbstones. Bottas kreeg eerst te horen dat ie niet tegen Hamilton mocht racen, een aantal rondes later toen duidelijk was dat Norris sneller was, en Bottas zou gaan bedreigen, veranderde de orders en mocht Bottas voorbij. Niet veel later kwam Norris op eigen kracht voorbij aan Hamilton, en dat was voor Mercedes het sein om Hamilton van verse banden te voorzien, in een poging om de snelste raceronde neer te zetten. Tot verbazing van veel analisten kwam Hamilton niet op hagelnieuw geel rubber naar buiten (dat ie nog had) maar op een nieuw setje wit, zodat ook de afstelling goed zou zijn voor deze compound. Dit was mogelijk omdat de eerstvolgende auto voor de pitstop meer dan 30 seconden achter Lewis reed. Lewis wist ondertussen inderdaad een snelste rondetijd neer te zetten, op banden van 2 rondjes oud, maar Max pareerde dat direct door met zijn witte banden van 24 rondjes oud, een nieuwe snelste ronde te zetten, ook de volgende ronde hetzelfde recept, waarbij Bottas even de snelste rondetijd pakte. Max bouwde ondertussen zijn voorsprong op Bottas geleidelijk uit, en verbeterde op zijn 'oude' banden meermaals de snelste rondetijd, en met nog 10 rondes te gaan had ie een voorsprong van 26-27 seconden. Dat was voor Red Bull het sein om nog een bandenstop voor Max te doen, en Max ging er nog even vol voor, veranderde voor één rondje wat settings op het stuur, en zette een snelste ronde van in de 1:06 neer. Max kwam uit de pit met een voorsprong van ca. 7 seconden op Bottas, maar wist in de resterende rondjes die voorsprong met een extra stop tot bijna 20 seconden uit te bouwen. Verder in het veld ook volop gevechten, Norris naderde Bottas, maar hield toch een gat van een paar seconden. Perez had in vergelijkbare acties als Norris op Perez had geflikt, twee keer LeClerc van de baan te ketsen en kreeg dan ook 2x een 5 seconden tijdstraf. Perez reed ondertussen op P5, maar moest zoveel mogelijk auto's achter zich buiten de 10 seconden houden. Carlos Sainz wist net binnen die 10 seconden te blijven, Ricciardo en LeClerc lukte dat niet, waardoor die dubbele tijdstraf maar één plekje kostte voor Perez. Tsunoda zag ook kans om 2 tijdstraffen te krijgen: voor het over de witte lijn rijden bij de pit-ingang en voor speeding in de pitlane. Russel had lange tijd kans op het eerste puntje voor Williams, maar in de eindfase moest ie toch Alonso voor laten gaan, en ging het punt zijn neus voorbij. In de laatste ronde wist Vettel Raikkonen te passeren, waar Raikkonen volkomen onnodig bij de exit van de bocht naar binnen stuurde tegen het achterwiel van Vettel, waarbij beiden van de baan schoten. Kimi zal hier nog wel strafpunten voor op zijn licentie krijgen. (Edit: Kimi heeft inderdaad 2 strafpunten op zijn licentie gekregen, en 20 seconde tijdstraf voor de race) Kortom een enerverende race, waar overal in het veld wel wat gebeurde, en met 2 oranje petjes op het podium en Bottas die eindelijk ook weer eens een podiumplek scoorde. Ook na de finish is het nog niet klaar: 11 rijders mogen naar de stewards na de race, niet alleen Vettel en Raikkonen maar vanaf plek 5 ook veel rijders die onvoldoende gas terug hebben genomen bij het passeren van de crash van Vettel/Raikkonen. Oops, ik zie dat ik het verslag in het verkeerde topic heb gepost. Kan iemand dat verplaatsen naar het 'knallen met Max' topic? @Wasmachineman@EdK
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe