Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/27/21 in Berichten

  1. Je kan lullen wat je wilt, @Captain Hook maar ik ken @Ons Skoda Nieuwsmeisje al een paar jaar en mij geeft ze wel antwoord. Als je het maar lief vraagt!
    2 punten
  2. Bron: www.Telegraaf.nl SAKHIR - Max Verstappen is dit weekeinde voorlopig de koelste kikker in een snikheet Bahrein. Na zijn pole position, de tweede op een rij in de Formule 1, neemt hij in de paddock ruim de tijd voor een nabeschouwing. Een beter begin van het seizoen kan hij zich tot dusver niet wensen. Want het is nogal een verschil in vergelijking met dat glorieuze weekeinde in Abu Dhabi, in december vorig jaar. Toen waren de prijzen al lang en breed verdeeld, maar won Verstappen in stijl zijn tweede race van het seizoen. Nu lijkt hij met de RB16B eindelijk echt goud in handen te hebben. Verstappen gaat logischerwijs niet te veel mee in de euforie. Er is immers nog geen race verreden. Maar ook de 23-jarige Limburger erkent dat alle voortekenen goed zijn. “Ik ben hier superblij mee. Zo’n start, dat heb ik nog nooit meegemaakt bij Red Bull. Het laat zien dat iedereen gas heeft gegeven tijdens de winter. Binnen het team, maar natuurlijk ook bij motorleverancier Honda. Zij hebben duidelijk stappen gezet.” Verstappen blijft zoals gezegd koeltjes onder alle verhalen die nu loskomen, nadat het er ook tijdens de testdagen in Bahrein al zo goed had uitgezien. Of het nu in de persconferentie na afloop is, tijdens een analyse van zijn kwalificatie met oud-coureur Karun Chandhok of even later tijdens een wat informeler gesprek. ,,Het gevoel was tijdens de tests al goed en dat is het dit weekeinde ook. Dan moet je natuurlijk altijd afwachten wat de rest doet, maar nu is wel gebleken dat we een goede auto hebben”, zegt hij, om direct even op de rem te trappen. ,,Dit is geen garantie voor de rest van het jaar. We moeten rustig blijven en hard blijven werken. Als je stil blijft staan, ga je niet vooruit. Je moet je altijd blijven verbeteren. Dat zijn we ook van plan… Maar laat duidelijk zijn dat ik heel blij ben met hoe we zijn gestart.” Ook Mercedes-coureurs Lewis Hamilton en Valtteri Bottas nemen hun petje af voor Verstappen. Zij starten naast en achter de Nederlander in Bahrein, waar de race zondag om 17.00 uur Nederlandse tijd begint. Verstappens nieuwe teamgenoot Sergio Perez start slechts vanaf de elfde plek. Daar heeft hij normaal gesproken dus niet veel aan. ,,Maar Checo is niet mijn pakkie-an. Ik heb over het algemeen geen hulp nodig, als de auto tenminste sterk genoeg is. Als de auto goed is, kan ik het zelf. Ik heb altijd gezegd dat het fijn is om een teamgenoot te hebben die je kan helpen, maar normaal gesproken moet je er altijd voor gaan om de snelste auto te bouwen. Dan rijd je vanzelf bij iedereen weg.” Dat hoopt Verstappen in Bahrein zondag ook te doen. Het is dan een stuk koeler dan zaterdag en het gaat hard waaien, zoals dat ook het geval was tijdens de testdagen. Verstappen en zijn collega’s hebben er dus ervaring mee. ,,De auto ging toen ook goed onder die omstandigheden. Maar elke auto is natuurlijk gevoelig voor de wind. Dat is voor iedereen een beetje hetzelfde. Ik heb er een goed gevoel over”, stelt Verstappen, die weet dat Red Bull normaal gesproken qua strategische keuzes eveneens sterk is. En dan beschikt de Limburger nu ook nog eens over een betere auto. ,,Ja, dan wordt het normaal gezien alleen maar makkelijker.” Ons Skoda Nieuws Meisje heeft vrij vandaag vandaar dat ik nu de vrijheid nam om dit te posten hier....
    1 punt
  3. De afgelopen jaren heb ik op dit forum nog af en toe gelezen, zelden meer iets gepost. De Octavia Elegance (1Z3/1.6 BGU) is deze maand ingeruild voor een Ford Focus wagon: ik neem voorlopig afscheid. Tot ziens!
    1 punt
  4. De nieuwe ŠKODA FABIA komt eraan. Hij heeft honderden tests en duizenden simulaties doorlopen. Hij incasseerde de ijzige vrieskou van Siberië en de zinderende hitte van de Sahara. Hij kreeg plensbuien op z’n dak en trok een continu tegenstribbelende aanhanger over de Alpen. Hightech-aanhanger simuleert bergen en trailers De aanhanger die je op de foto’s ziet, is een speciaal testvoertuig. De ingebouwde dynamo kan precies zoveel weerstand bieden als de techneuten inprogrammeren. Het idee is simpel: door de wielen van de aanhanger af te remmen, vertraagt de auto. “Op deze manier simuleren we uiteenlopende situaties, zoals het beklimmen van een berg of het trekken van trailers variërend van licht tot zwaar”, vertelt Pavel Kolajta. Hij test de functionele eigenschappen van de nieuwe FABIA. De dynamo op wielen is één manier om het testen van nieuwe modellen efficiënter te maken. Zo zijn er honderden tests, sommige in de echte wereld, andere in de virtuele wereld. “Als we een nieuw model ontwikkelen, hebben we al deze tests nodig. We moeten zeker weten dat onze auto’s aan de allerhoogste eisen voldoen”, aldus Pavel Kolajta. Testen onder extreme weersomstandigheden wordt al jaren gedaan. “Wij testen de prestaties van een auto in temperaturen variërend van -30 tot +45 graden Celsius, in sneeuw, ijs en zelfs stortregens”, vertelt Kolajta terwijl hij de extremen opsomt. Daarvoor heeft ŠKODA een klimaatkamer en een speciale wasstraat. Veiligheid testen met simulaties en botsproeven Csaba Sirgely is verantwoordelijk voor de veiligheid van de nieuwe FABIA. “Het lastige is: we beschermen de levens van de inzittenden, maar ook die van andere weggebruikers zoals voetgangers, fietsers en motorrijders.” Dus is het frame van de nieuwe FABIA sterk en stijf genoeg om de inzittenden te beschermen, maar geeft de carrosserie mee tijdens een eventuele aanrijding met een voetganger. “Computersimulaties laten zien hoe we dat het beste kunnen doen en fysieke tests bevestigen dat de gekozen oplossing veilig en correct is.” Dat brengt ons bij de botsproeven – in de echte wereld en op de computer. Niet alleen hele auto’s worden gecrasht, er zijn ook tests voor de afzonderlijke onderdelen. “Tijdens de ontwikkeling van de FABIA hebben we meer dan 200 crashtests uitgevoerd. Maar voordat we zo’n test realiseren, hebben we er ongeveer 140 simulaties op losgelaten om het onderdeel goed te krijgen”, legt Sirgely uit. Die verhouding tussen fysieke tests en computersimulaties verandert als een hele auto eraan moet geloven. Dan begint de crashtest met ongeveer duizend computersimulaties. Sirgely gebruikt de klimaatkamer waarover Pavel Kolajta vertelde ook: “Tijdens het statisch testen, activeren we bijvoorbeeld de airbag van de bijrijder 300 keer. Alle airbags in de auto worden trouwens zo vaak getest. Dat zijn een heleboel tests en die voeren we uit bij temperaturen van -35 tot +90 graden Celsius.” De nieuwe FABIA is een van de veiligste auto’s in zijn klasse Dankzij alle computersimulaties en fysieke tests is de nieuwe ŠKODA FABIA een van de veiligste auto’s in zijn klasse. Hij voldoet zowel aan alle wettelijke eisen, als aan de strenge criteria van het onafhankelijke Euro NCAP-instituut. Bekend van de vijfsterrenscores. Om die te bemachtigen, moet een nieuwe auto aan steeds strengere eisen voldoen. Zowel de passieve als actieve veiligheid wordt uitgebreid getoetst. Sirgely ziet dit met vertrouwen tegemoet, want de automatische noodremassistent en de Front Assist van de nieuwe generatie FABIA behoren tot de beste in het segment. Lees ook: Nieuwe FABIA: ruimer, veiliger en sportiever dan ooit Lees hier het volledige artikel
    1 punt
  5. @Captain HookIk verwacht geen antwoord van Ons Skoda Nieuwsmeisje, maar wilde wel wat kanttekeningen bij het bericht plaatsen, voor de overige lezers hier.
    1 punt
  6. Enhij geloofde niet zei hij minder dan 24 uur terug nog .....😎
    1 punt
  7. 1 punt
  8. Blijkbaar denken ze in Tjechië dat bergwegen alleen maar omhoog bereden worden, nooit naar beneden. 😉Als ze die aanhanger iets meer high tech uitvoeren, kun je de aanhanger ook laten duwen om een dalend wegdek te simuleren (en dus te kijken hoe groot het remmend effect van de brandstofmotor is). Overigens is zo'n test nooit helemaal zuiver: bij een echte fysieke helling heb je ook al krachten nodig om stil te blijven staan, en veranderd het zwaartepunt ten opzichte van vooras/achteras iets door de helling. In elk geval geeft dit verhaal een leuk inkijkje in de techniek die gebruikt wordt bij het testen/ontwikkelen van een nieuwe auto.
    1 punt
  9. Dit is het appartement waar we altijd terug komen. Een villa, verdeeld in 4x3 kamer appartementen. Ieder een eigen ingang. En het is gesitueerd tussen de Italianen in die er allemaal hun zomerhuisje hebben.
    1 punt
  10. En we gaan binnenkort weer! Alhoewel komende maand april is gecanceld door “Klojo Rutte & kniesoor De Jonge” gaan we in juli op vakantie met de auto. Weer naar zuid-Italië waar we al sinds 2009 op vakantie gaan. In 2 dagen rijden we totaal 2200 km. Een enkele overnachting in de buurt van Bologna zorgt ervoor dat we tussentijds kunnen relaxen en de volgende dag het laatste stukje doen van slechts 900 km. Het eerste stuk is dus 1300 km en daarom vertrekken we echt midden in de nacht al rond 02:30. Heerlijk! De avond daarvoor liggen we al om 20:00 in bed en proberen we te slapen maar of dat lukt? Het kan natuurlijk bloedjeheet zijn in de zomer als we in bed liggen. Meestal lukt dat. En dan totaal 3 weken zijn we weg van huis want langer mag ik niet van mijn werkgever.... We hebben daar in Posto Rosso een appartement aan zee van Italiaanse vrienden. Ik zal eens een paar foto’s opzoeken.
    1 punt
  11. Klopt, zeggen onze beide mannetjes in koor. Die oudste is 19 en heeft een vriendin. Zij heeft gescheiden ouders en pendelt tussen 2 huizen in. En dan ook bij ons verblijft ze ook regelmatig. Zij ervaart het bij ons als “knus & gezellig” en dat was zij niet gewend. Triest dat relaties niet goed gaan maar dieptriest als kinderen hier last van hebben/houden...
    1 punt
  12. Tsja carona en reisbeperkingen en je vakantiegeld ontvangen...... en nu ! Was al tijdje in dubio van wel of niet een drone aanschaffen. En al eens rondgekeken van wat is goed en wat is betaalbaar. Al eens bij onze chinese ali gekeken naar DJI drones omdat je in china goedkoper uit zou zijn. Wel dat is dus niet zo, de links die ik vond waren of gelijk aan prijs of zelfs duurder en dan nog de kans dat je invoerrechten en BTW moest gaan betalen was het meteen als een NO GO. Na toch nog enkele tijd lopen welles nietes kwam ik een leuke aanbieding van Droneshop tegen met de DJI mini combo. Omdat dit een model is onder de 250Gram (249) heb je geen verdere papieren nodig. Uiteraard heb je je aan regels te houden mbt no fly zones en maximale hoogte's Maar toen de aanbieding er was bewust de combo versie genomen vanwege dat je dan 3 batterijen hebt en een lader voor 3 accu's en nog wat kleine dingen. Er word ook een hard case bijgeleverd en is zonder meer ook van goede kwaliteit, maar kon niet alle spullen er in kwijt. Dus uiteindelijk een hard case koffer van een duitse leverancier aangeschaft die voor bijna alle modellen van DJI wel een koffer heeft met uitgesneden hard schuim waardoor je drone en toebehoren er prima in past. En schokvrij / waterproof etc. Tsja en dan heb je hem binnen en dan komt het ermee (leren) vliegen.... En dan ook nog eens filmen en foto's maken. Dat laatste is eigenlijk nog het makkelijkst, want je vliegt naar een bepaalde positie en kijkt op je smartphone die in de afstandbediening zit geklemd en maakt dan de foto(s) Filmen is een ander verhaal daartegen, de man van me nicht heeft er ook één (mavic) en had al eens filmpjes gezien van hem en hij gaat razend snel van links naar rechts en van onder naar boven. En dat gezien hebbende was ik er wel achter dat ik dat moest zien te voorkomen. Dus vlieg momenteel relatief laag en probeer langzaam van links naar recht te wenken. Zodat het in zijn geheel wat rustiger overkomt. En bij buren is er één persoon die zo af en toe ergg mooie foto's post ! Zover ben ik momenteel nog zeker niet, heb me leerproces momenteel hofdzakelijk in Oosterwold in Almere. Neef heeft daar een stuk grond gekocht en is bezig met voorbereidingen zodat er over 2 maanden een Casco woning geplaatst kan worden die hij zelf verder gaat afbouwen. En had zijn huidige woning verkocht en moest er iets eerder uit dan gepland, dus nu staat er een woning samengebouwd uit portocabin units. En in Februari als de nuts voorzieningen er zijn is bedoeling daarin te gaan wonen en dus naast de te bouwen woning. En dus een leuk object om telkens weer filmpjes te maken en foto's en hierdoor de vooruitgang telkens te zien van bovenaf gezien. En verleden week zat ik in katwijk voor het werk om collega te helpen voor enkele dagen. En mooie kans om even een 5 minuten een filmpje te maken en wat foto's van het project. En ja onze IT'er diede website etc bijhoud kreeg daar lucht van en vroeg naar de film. En daar heeft hij onderstaande film van gemaakt En de vraag zo af en toe nog wat te filmen / foto's te maken zodat die voor website etc gebruikt kunnen worden. En net voor de kerst zat ik weer eens andrhalve week op Terschelling voor werk, en had al een heel plan waar ik films wilde maken. Maar ja anderhalve week regen en storm gehad en dus geen minuut kunnen vliegen helaas. Baalde hier wel van , want tsja terschelling is het eiland waar ik toch wel een speciale band mee heb. Afijn misschien ook maar een Drone topic openen hier op forum zodat we af en toe wat foto's kunnen plaatsen en filmpjes. En hoop dat er nog anderen zijn die ook drone vliegen en het zelfde doen... En dan nog wat plaatjes van de drone zelf
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe