Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 02/08/21 in Berichten

  1. Na 5 jaar heel tevreden met een leasing Superb III Combi L&K gereden te hebben besloten om nu naar de elektrische Enyaq iV 80 over te stappen. Dit was voor het bedrijf voordeliger en ik ben wel benieuwd. Was in de zomermaanden met een Polestar 2 gaan rijden en vond dit heel leuk maar er waren toch wel dingen die mij stoorden: binnenruimte (overal), enorme middenconsole waar ik altijd tegen zat en toch ook wel de beperkte rijkwijdte (was een half uur gaan testrijden en vertrokken met 100%, toen ik terug was was dit al maar 80% meer en dan had ik enkel een paar keer goed doorgetrokken op de autostrade. Na de Enyaq presentatie begin september en het veel opzoekwerk toch besloten om voor de Enyaq te gaan. En na deze nu 2x bezichtigd te hebben, nog meer overtuigd. Dit wordt em dus Skoda Enyaq iV80 Launch+ Suite Quartz Grey Lichtmetalen velgen 21" BETRIA Pack Assisted Drive Plus Pack Climate Plus Pack Comfort Seat Basic Pack Convenience Plus Pro Alarm Pack Drive Sport Plus Pack Family Plus Pack Infotainment Plus Pack Light & View Basic Pack Parking Plus Pack Transport Laadfunctie supersnel laden op gelijkstroom (DC) 125kW. Inclusief 1 jaar lidmaatschap voor het Ionity laadnetwerk. Trekhaak Universal iV Charger CEE 16A/400V/6h Warmtepomp En nog extra: Dubbelzijdige kofferbescherming Panoramisch dak Zijairbags achteraan Voorziene leveringsperiode zou half mei 2021 zijn. Hopelijk halen ze dit. Bij de Superb was dit ook elke maand anders dus ik verwacht me nog wel aan wat aanpassingen.
    1 punt
  2. Potverdorie als ik dit had geweten dan had ik vanavond niet alles zelf weg geschept en nog gepekeld. Had ik hem gister neergezet en had ik vanmorgen niet in die berg met sneeuw gestapt
    1 punt
  3. Voor degenen die de Homewizard P1 ook hebben, is dit wellicht leuk: een Tweakers lid heeft een applicatie ontwikkeld voor Windows x64 (dus niet voor x32). Hiermee kun je i.i.g. de data ook live uitlezen op de je pc. check
    1 punt
  4. Als je de sneeuw en lego wilt combineren... https://www.dumpert.nl/item/8062221_a532bb2d
    1 punt
  5. In een geheime fabriek in Mladá Boleslav bouwt ŠKODA testvoertuigen en prototypes van toekomstige modellen. Dit is verboden terrein, zelfs voor veel ŠKODA-medewerkers. Het is reuze belangrijk dat testvoertuigen en prototypes van nieuwe ŠKODA-modellen zo lang mogelijk geheim blijven. Dat is een van de redenen waarom de afdeling Prototypes en Modellen sinds kort gebruikmaakt van een gloednieuw ontwikkelingscentrum in Mladá Boleslav. In de video krijg je een uniek kijkje achter de schermen en zie je ook hoe 2,3 kilometer aan kabels (die gaan allemaal in een ŠKODA ENYAQ iV) eruitzien. Autofabriek in het kleinHet nieuwe ontwikkelingscentrum is een complete autofabriek, maar dan in het klein. Het telt drie verdiepingen. Op de begane grond liggen alle onderdelen opgeslagen, een verdieping hoger worden de carrosserieën gefabriceerd en op de bovenste verdieping vindt het lakken en assembleren plaats. Een vrachtlift verplaatst onderdelen tussen de etages. Doordat alle afdelingen dicht bij elkaar zitten en de afstanden klein zijn, wordt er op jaarbasis 1.800 liter minder brandstof verspild met van hot naar her rijden. Dat scheelt toch maar mooi vijf ton aan CO2-uitstoot. Bijkomend voordeel is dat nieuwsgierige aagjes die met zoomlenzen in het struikgewas liggen, geen kans krijgen de testauto’s te spotten. Testen met auto’s die je kunt aanrakenHoewel supercomputers en virtuele realiteit (met zo’n VR-bril) een steeds grotere rol spelen in het ontwikkelproces, gaat er niets boven een conventionele test met een echt voertuig dat je kunt aanraken. Daarbij ligt de focus op de complexe elektrische systemen waarover moderne auto’s beschikken. Werken alle slimme assistenten van ŠKODA naar behoren en communiceren alle regeleenheden foutloos met elkaar? Hoe omvangrijk de testfase is, blijkt wel uit de productiecijfers. Het testcentrum gaat 300 testauto’s en 120 prototypes per jaar bouwen. Dit is voor een groot deel handwerk, zij het niet meer zoveel als vroeger. Twee robots doen 45 procent van het productiewerk (voorheen 15 procent). Ze werken snel en nemen weinig ruimte in beslag. Kritische kwaliteitscontroleŠKODA-rijders met een nieuwe OCTAVIA weten dat het kwaliteitsniveau hoog is. Een kritische kwaliteitscontrole is daarbij van essentieel belang en vormt dan ook een belangrijk onderdeel van het productieproces. Dit is een andere belangrijke taak van het testcentrum. Om ongezien op hoge snelheid te kunnen testen, heeft de fabriek een rollenbank die tot 300 km/h aankan. Dat is snel zat, want daar komt zelfs de 245 pk sterke OCTAVIA RS iV niet aan. Lees ook: Luister naar de ŠKODA ENYAQ iV De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe