De O3 lijkt me breder, en dat lijkt me een goed ding.
De Golf Variant had kunststof tanks. Of de Octavia dat ook heeft weet ik niet. Gewichtsverschillen zijn af te leiden uit Autoweek.nl. Bij de Golf Variant denk ik dat de tanks lager zitten omdat de kofferbakruimte even groot is als bij benzine of diesel. Op Autoweek zie je voor de max belasting van de assen bij de beide cng-auto's anders is dan bij de non-cng's. Wellicht dat dit het verschil weergeeft in gewichtsverdeling. Ik ben met je eens dat dit niet positief kan zijn voor de wegligging, maar een groter effect heb je al snel bij beladen. Het komt niet snel voor dat ik belading vanwege het gewicht op de vloer voor de achterbank neerleg in plaats van in de kofferbak, ook al is dat voor de wegligging echt beter dan in de kofferbak.
Groengas is een prima energievorm voor transport. In de toekomst wellicht te goed voor personenauto's, en slechts gereserveerd voor zwaarder wegtransport en scheepvaart. De rest van het transport zal het moeten doen met accu's en/of brandstofcellen.
Over lengte van neuzen:
Zegt de Aarde tegen mede-planeet Mars: "ik heb zo'n last van beestjes, ik vrees dat ik zelfs mensen heb, het jeukt als een gek."
Antwoordt Mars : "Geeft niks hoor, dat is net zoiets als Marsmannetjes. Het is natuurlijk een tijdje irritant, maar het gaat van zelf weer over. En: hoe harder het jeukt, hoe korter het nog duurt."