Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 12/22/16 in Berichten

  1. Heren bedankt voor de antwoorden maar het bericht van de TS is alweer een jaar oud en bij 2 berichten en laatst op forum geweest op juni van dit jaar 2016 denk ik niet dat er binnen korte tijd een reactie op jullie antwoorden gaat komen.....
    1 punt
  2. http://www.skoda.nl/modellen/kodiaq/prijzen-kodiaq Prijzen KODIAQ Benzine Motor Bijtelling* CO2 uitstoot Uitvoering Prijs** 1.4 TSI 92kW/125pk 6 versn. Hand 22% 137 g/km Active € 28.990 22% 137 g/km Ambition € 31.130 22% 139 g/km Style € 33.330 1.4 TSI ACT 110kW/150pk 6 versn. DSG 22% 141 g/km Ambition € 35.430 22% 143 g/km Style € 37.630 1.4 TSI ACT 110kW/150pk 6 versn. Hand 4x4 22% 153 g/km Ambition € 35.830 22% 155 g/km Style € 38.030 1.4 TSI 110kW/150pk 6 versn. DSG 4x4 22% 161 g/km Ambition € 38.030 22% 163 g/km Style € 40.230 2.0 TSI 132kW/180pk 7 versn. DSG 4x4 22% 170 g/km Style € 43.690 Diesel Motor Bijtelling* CO2 uitstoot Uitvoering Prijs** 2.0 TDI 110KW/150pk 7 versn. DSG 22% 129 g/km Ambition € 41.150 22% 131 g/km Style € 43.350 2.0 TDI 110KW/150pk 6 versn. Hand 4x4 22% 139 g/km Ambition € 41.550 22% 141 g/km Style € 43.750 2.0 TDI 140KW/190pk 7 versn. DSG 4x4 22% 150 g/km Style € 49.550 Business Benzine Motor Bijtelling* CO2 uitstoot Uitvoering Prijs** 1.4 TSI 92kW/125pk 6 versn. Hand 22% 139 g/km Ambition Business € 33.030 22% 139 g/km Style Business € 35.930 1.4 TSI ACT 110kW/150pk 6 versn. DSG 22% 143 g/km Ambition Business € 37.330 22% 143 g/km Style Business € 40.230 1.4 TSI ACT 110kW/150pk 6 versn. Hand 4x4 22% 155 g/km Ambition Business € 37.730 22% 155 g/km Style Business € 40.630 1.4 TSI 110kW/150pk 6 versn. DSG 4x4 22% 163 g/km Ambition Business € 39.930 22% 163 g/km Style Business € 42.830 2.0 TSI 132kW/180pk 7 versn. DSG 4x4 22% 170 g/km Style Business € 46.290 Business Diesel Motor Bijtelling* CO2 uitstoot Uitvoering Prijs** 2.0 TDI 110KW/150pk 7 versn. DSG 22% 131 g/km Ambition Business € 43.050 22% 131 g/km Style Business € 45.950 2.0 TDI 110KW/150pk 6 versn. Hand 4x4 22% 141 g/km Ambition Business € 43.450 22% 141 g/km Style Business € 46.350 2.0 TDI 140KW/190pk 7 versn. DSG 4x4 22% 150 g/km Style Business € 52.150 file:///D:/fvl/Downloads/Prijslijst%20KODIAQ%20Business%20per%2030%20maart%202017%20(1).pdf
    1 punt
  3. Vervelend! Ik hoop voor je dat de Leon echt voor de volle 100% hersteld wordt.
    1 punt
  4. Ik heb geen HTS nodig hoor om toneel te spelen. Ik kijk dagelijks GTST en ik ben beter dan de gemiddelde "acteur" daar...
    1 punt
  5. Tja, niet iedereen maar wel werknemers die op de begroting drukken en die nog in hun proeftijd zitten. Ik zit er niet meer mee hoor, ze zoeken het maar uit! Het praatje vindt zijn weg wel in de wasserij-wereld en dat heeft voor mij geen negatieve effecten in dit geval! Je komt elkaar altijd weer tegen en dan moet je toch weer samenwerken en dat zal ik dan ook gewoon doen. Ik word betaald voor mijn werkzaamheden door mijn nieuwe werkgever. Mijn oude werkgever is een verkoopdealer van mijn huidige werkgever.
    1 punt
  6. Ja. Voornamelijk in Sales wisselt men vaker dan gemiddeld maar ik zit daar nog iets meer boven. Laatste keer kreeg ik, nog binnen mijn proeftijd van 2 maanden, te horen dat ik 1 dag voor het aflopen van mijn proeftijd alles kon inleveren en de trein naar huis kon nemen. De volgende dag zouden wij op vakantie gaan naar Italie....we zijn, na even nuchter nadenken, gewoon gegaan hoor, dit keer met een huurauto! Dus lease-auto ingeleverd, met de trein naar Schiphol en daar een leuke Mazda CX-5 gehuurd voor 3 weken. En tijdens de vakantie alweer 2 sollicitaties gedaan m.b.v. Skype. Ideaal!! En na september ben ik weer aan het werk gegaan, dus een heerlijke zomer gehad en de kinderen en vrouw waren helemaal happy! Klopt maar ik ga ook naar de 50 nu dus ben nu wel een beetje klaar met de onrust hoor!
    1 punt
  7. Na ruim 2 1/2 jaar weer eens een update. Insignia is al weer vertrokken naar Polen en hiervoor in de plaats zijn verschillende short lease auto's de revue gepasseerd. Eens kijken of ik ze nog allemaal kan noteren hier: Een renault Megane station dci, 14% Een Peugeot 308 station hdi, ook 14% 2 x een Octavia 3 station TDI dsg Nu huidig alweer een Peugeot 308 station hdi, nog steeds 14% hahahaaa! Hoe komt dit allemaal? Ik ben in 2 1/2 jaar tijd gewisseld van 5 werkgevers dus vandaar zoveel verschillende lease-auto's. En nu dus die Peus tot ik in januari 2017 mijn definitieve auto mag bestellen. En dat zal dan die Kodiaq moeten zijn anders ga ik weer van werkgever wisselen hoor.....
    1 punt
  8. Heb al wat jaren jaloezieën in de woonkamer hangen. Met zonnescherm en deze jaloezieën houd ik zomersdag de woonkamer op een koele temperatuur. Maar goed alles verouderd ondanks dat je onderhoud pleegt. 2 jaar terug nog er vanaf gehaald en met een zeep oplossing ingespoten en hierna met tuinslang afgespoten. Tsja het was wel weer wat schoon maar hield niet echt op. En maw ze zijn nu echt aan vervanging toe. Dus je gaat wat rond kijken en prijzen opvragen en dan kom je erachter dat Luxaflex ( merk zelf ) toch wel erg aan de prijs is. Maar die Gamma dingetjes zijn wel leuk voor een badkamer of iets dergelijks maar voor een woonkamer niet echt. Maar goed long life interpret en zo kwam ik met onze vriend Google bij Veneta.com terecht. En kreeg een goede indruk van deze toko. Dus maar eens wat gratis stalen laten opsturen van kleuren die in aanmerking kwamen, want ondanks dat wit , wit moet zijn , zijn er toch nog aardig wat wit schakeringen. Maar goed na wat heen en weer emailen met klantenservice van het weekend dan eindelijk de nieuwe jaloezieën bij hun besteld. En moet zeggen de prijzen / kwaliteit materiaal zijn zeker niet duur. ( heb geen belangen of aandelen ) Nu wachten tot week 1 van het nieuwe jaar , daar ik ze dan geleverd wil hebben omdat ik dan zeker thuis ben om ze in ontvangst te nemen. Als ze binnen zijn en ze bevallen en de kwaliteit inderdaad vergelijkend is met Luxaflex dan gaan we hier in de toekomst zeker nog wat meer orders plaatsen. Want slaapkamers en keuken mogen ook wel wat vervangings spullen hebben. En dan denk ik niet aan horizontale lamellen maar aan andere producten van ze. Affijn mocht je ook op zoek zijn naar raambekleding, dan zou ik zeggen bezoek hun site eens www.veneta.com Kan je zomaar een boel euro's schelen in uitgeven....
    1 punt
  9. Het heeft even geduurd, maar bij deze de foto's en een korte how-to van het vervangen van de EGR. Ik weet niet of dit DE manier is, maar dit is in ieder geval hoe ik het heb gedaan (succesvol ): Benodigdheden: - Hefbrug (of in ieder geval genoeg hoogte onder de auto) - Doppenset groot (1/2") - Doppenset klein (1/4") - Torx bitjes (volgens mij was het voornamelijk T25/T30 die ik nodig had) - Inbussetje (inbusbitjes werkt het handigst) - Diverse verlengstukken voor beide doppenset is erg handig - Dop 36 veeltand (standaard sets gaan meestal tot en met 32) - Luchtgereedschap (kan ook zonder, maar met is wel handig) - Nieuwe EGR klep + 1 pakking (dit is een pakket bij Vagtechniek). Zet de auto op de brug. Verwijder het rechter voorwiel (achterwiel hoeft er natuurlijk niet af, maar ik deed ook gelijk een beurtje, inclusief remtrommels reinigen). Verwijder de plastic afdekplaat onder de motor. Vervolgens haal je de centrale moer van de aandrijfas los (hiervoor heb je veeltanddop 36 nodig). Als deze los is haal je de 3 moeren los die de fuseekogel aan de draagarm bevestigen. Nu gaan we de aandrijfas verwijderen. Aan de wielzijde is hij nu los, en heeft hij genoeg ruimte om uit het fusee verwijderd te kunnen worden. Aan de bakzijde zie je dat de aandrijfas vastzit met 6 inbusbouten. Deze haal je los. Ik heb dit gedaan met behulp van een luchttol en meerdere verlengstukken achter elkaar. Als de 6 inbusboutjes los zijn kun je de aandrijfas verwijderen. Om nog meer ruimte te maken kun je ook nog het deel wat nog in de bak zit verwijderen door 1 centrale inbusbout te verwijderen (deze zit ergens onder het vele vet). Ook verwijder je een kunststof beschermkapje die over je aandrijfas heen zit (2 boutjes). Nu kun je de EGR wat beter zien zitten. Nu ga je beginnen om de egr los te halen. Ik heb eigenlijk vooral gekeken naar de nieuw EGR om te zien waar deze vast zat. De meeste boutjes zijn torxboutjes. De EGR zelf zit vast met 4 torxboutjes. Daarnaast zitten er 2 pijpjes op vast, waarvan ik er 1 helemaal heb verwijderd, en de andere alleen van de EGR los heb gehaald. Hieronder is het pijpje te zien dat ik heb laten zitten. Verder zitten de olie toe- en afvoer van de turbo over de EGR heen. Deze heb ik ook verwijderd. Dan zitten er verder nog koelwaterslangen aan de EGR vast en een klein vacuumslangetje. Als dat allemaal los is krijg je zoiets. Nu is het nog zaak om de EGR te verwijderen. Hiervoor moet wat ruimte gemaakt worden. Ik heb dit gedaan door de bevestigingsbeugels van het roetfilter te verwijderen. Dat is er 1 aan de onderkant en 1 aan de bovenkant, welke je vanuit de motorruimte los kan halen. Als dit gedaan is maak je de bevestiging van het roetfilter aan de turbo een paar slagen los. Nu kun je het roetfilter een beetje draaien, waardoor je net voldoende ruimte hebt om de EGR vanaf de onderzijde te verwijderen. De EGR is er nu uit. Hier een foto van de oude en de nieuwe naast elkaar. En de nieuwe is versie E (oude is versie . Bij de oude klep heb ik gekeken of ik kon zien wat de oorzaak is geweest van het falen. Dit werd al snel duidelijk toen ik het kunststof afdekkapje verwijderde. Bij de verbinding tussen het halve maantje, welke aan het motortje zit en de arm die naar de klep gaat was het asje en daarmee de verbinding los. Alles bewoog trouwens nog wel gewoon prima. Nu is het een kwestie van alles in omgekeerde volgorde weer terug monteren. Het is best een lastige klus, vooral doordat er zoveel boutjes op onmogelijke plaatsen zitten, waardoor je vindingrijk moet zijn met verlengstukjes, steeksleutels of wat dan ook goed lijkt te werken. Bij de dealer gaven ze aan dat ze het gehele subframe verwijderen. Dit zal misschien sommige boutjes wat toegankelijker maken, maar er zijn er ook zeker nog genoeg bij waar je dan nog steeds slecht bij kan. Daarnaast moet je dan waarschijnlijk de auto opnieuw uit laten lijnen, wat ook alleen maar weer extra kosten met zich meebrengt. Ik hoop dat dit helpt voor diegenen die het ook zelf willen gaan doen.
    1 punt
  10. Hoe werkt een differentieel nou eigenlijk? Een heel oude, maar toch duidelijke uitleg hoe zoiets nou werkt. http://youtu.be/K4JhruinbWc
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe