Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11/02/16 in Berichten

  1. Ik wacht op een polshorloge met uitrol/vouwbaar 30 inch scherm. Ik wacht al een tijdje.
    2 punten
  2. Ja, helaas moet ik me dan wel enigszins inhouden Gelukkig is Marijke tegenwoordig constant bezig met de telefoon en rijdt dan niet mee. Dat scheelt een hoop
    1 punt
  3. Ideaal voor jullie! Wat autorijden betreft ben ik een geslachtsrijpe kleuter hoor. Vind het gewoon heerlijk om lekker te accelereren en hard de bocht door te gaan, ik zeg het eerlijk. Max snelheid overschrijd ik zelden of nooit. Met de Fabia met aanpassingen gaat dat best lekker, maar het smaakt wel naar meer. En dan is zo'n jonge kleine GTI (achtige) een optie. Uiteraard wel met DSG (Polo). De Clio RS heeft standaard een automaat met dubbele koppeling. Dus die vind je gemakkelijker
    1 punt
  4. Dank je, Frank. Ja, je weet dat je daar tegenaan loopt, maar het blijft moeilijk. In dit geval helemaal omdat Does een enorme persoonlijkheid is. We beginnen er ook niet meer aan. Hebben genoeg aan de jonge honden van de kinderen, waar we op passen af en toe en waarmee ik nog lekker kan rennen. Ha ha, zie dat je je profiel al hebt aangepast naar je toekomstige auto!
    1 punt
  5. Niets mis met die 1.4 hoor; het is geen opgevoerde versie van een eerdere, maar een geheel nieuwe motor. Ik zou hem nog laten chippen naar 200 pk ook
    1 punt
  6. Dus bij Ed staat de tijd iedere dag even stil, wordt men minder vlug oud zou nog interessanter zijn mocht ze de tijd terug draaien, men moet maar op het idee komen.
    1 punt
  7. Tsja maar weer eens wat stof verwijderen hier, is alleen maar slecht voor de opbrengst..... Daar ik in een huurhuis leef ga ik geen investeringen doen in panelen en omvormer. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet in aanraking kom met het plaatsen / aansluiten van zonnepanelen. Eind verleden jaar was via deze werkgever de eerste maal op IJburg, waar ik op een tweetal kade opgangen ( fietsen stalling ) een 6 tal panelen met een omvormer heb geplaatst. Tsja deze werden door collega en mij met zeer gemengde gevoelens geplaatst, dit omdat meneer de architect wel groen wilde zijn maar die panelen mochten niet gezien worden. Dus we moesten deze 6 panelen plat monteren op het dak ( dit 2x ) dan staat bij één opgang er net waar de zon schijnt een groot gebouw, dus maw in voor en najaar liggen de panelen het grootste deel van de dag in de schaduw...... En de tweede opgang werd 3 maanden later opgeleverd en dus ook de zonnepanelen die gingen leveren, deze liggen een stuk gunstiger en hebben geen schaduwwerking van gebouwen. En een 3 weken terug bij beide omvormers even kunnen kijken en de omvormer die als laatste in bedrijf was gegaan heeft in opgewekte Kwh de ander al met een 400Kwh ingehaald..... Tsja was leuk, maar een optimale installatie geheel niet...... Deze maand belde weer één van de collega's die een 28 tal panelen moest plaatsen op een overkapping op punt west te ouddorp. Een dure resort met koopwoningen en een hotel gedeelte en waarde gemiddelde wagen vanaf de BMW 7 serie begint........ Bij de aanleg van dit park hadden we al een 4 tal ( 8 aansluitingen ) laadpalen voor de Tesla's geplaatst en hierboven hadden ze onlangs een carport van massief eiken balken gemaakt en op dat dak heeft me collega de 28 panelen geplaatst. En had deze 28 panelen allen in serie geplaatst, en tsja toen moest de omvormer nog aangesloten worden en daar kwam hij niet geheel uit en dus kon ik 2 weken terug er naar toe om de boel aan te gaan sluiten. Daar aankomende en eerst eens alles bekeken te hebben bleek er als eerste een 3 fase omvormer te hangen ipv een 230V / 1 fase. Dan waren de 28 panelen allen door gekoppeld in één groep. En de omvormer documentatie wilde dit in 2 groepen aangesloten hebben op zijn contacten. Dus ben ik eerste maar eens de panelen gaan om stekkeren in 2 strengen van 14 panelen. Gelukkig hadden me collega's de 28 panelen zo gestekkerd dat ik door 6 panelen los te halen en om te stekkeren de 2 strengen had gerealiseerd.... Hierna wat buiswerk gemaakt ( hufterproof ) om de 2 strengen naar de kast waar de omvormer in hangt te brengen. Hierna de stekkers er aan geknepen en aangesloten op de omvormer. Maar ja de heren hadden tijdens het leggen van de infra struktuur een grondkabel 2x6mm² gelegd en tsja daar kon ik niets mee daar ik een 4x6mm² nodig had. Geultje graven van 60 meter was normaal een optie geweest maarrrrrrr helaas ging dit hier niet zo gemakkelijk omdat men de grond daar 40cm diep had omgeploegd en er cement in gemengd had. En dan krijg je een zandpand look maar zo hard als beton....... Dus tsja hoe gaan we dit oplossen....... Dus na telefonisch overleg met collega vertelde hij dat de laadpalen gevoed werden met 230V ( fase / nul ) maar dat hij een 4x6mm² had gelegd en dit 2keer Dus per kabel 2 laadpalen. En dit gaf een oplossing zonder graafwerk door die 40 cm keiharde grond... Dus vandaag de 2 voedingen 4x6mm² van de laadpalen opgegraven en deze naar de kast gebracht waar de omvormer in hangt. En hierna 1 voeding gebruikt voor de omvormer en de andere voeding in een groepenkastje aangesloten en onderverdeeld over 4 groepen 230V en van kast naar palen dus 4 nieuwe kabels gelegd. En na een dagje van sleutelen en aansluiten en zekeringen ( installatie automaten ) aanpassen met bedrading ging vanmiddag de spanning er dan eindelijk op. Uiteraard eerst de laadpalen want de eerste Tesla stond alweer in de startblokken om te laden. Hierna de omvormer onder spanning en meteen wat instellingen in moeten voeren die bij eerste opstart meteen gedaan moeten worden daar je anders de importeur kunt bellen omdat het dan niet meer mogelijk is. Hierna de smartfeun maar eens erbij gepakt en de APP geopend en in de monteursmode kon ik na een wifi contact met de omvormer gemaakt te hebben de rest van de settings instellen. Heerlijk met draaiende motor en kachel op 10 in de auto kunnen doen... En tsja toen konden we op bepaald moment zien dat hij in bedrijf stond en ondanks het slechte weer ( voor panelen ) toch een 1050 Watt het net inpompte. Later in de dag zag je dit uiteindelijk wat terug nemen en produceerde hij toch nog rond de 700 watt Tsja en op deze wijze lever ik toch een steentje bij aan een beter milieu ondanks ik ze zelf niet heb ....... En daar er meerdere collega's zijn die het maar niets vinden dat we dit verkopen en plaatsen bij zakelijke klanten, blijf ik het toch weer een leuke afwisseling vinden van mijn werk. En bij een praatje hoort een plaatje ..... dus zie hieronder...
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe