De Superb ken ik onvoldoende om echt goede suggesties te doen, ik kan alleen wat mogelijkheden aangeven die ik ken van andere VAG-modellen, en omdat binnen de VAG-groep vrijwel elke fout vaker gemaakt wordt, heb je kans dat ie daarbij zit.
bij sommige VAG-modellen is er een probleem met de deurrubbers: ze sluiten te veel af, waardoor water vanuit de deur (er komt altijd water in de deuren via de beweegbare ramen), niet goed weg kan lopen, doordat het deurrubber dat blokkeert. Als dat het geval is, wordt dit meestal opgelost, door een klein V-tje aan de onderkant in het rubber te knippen, zodat het water toch weg kan.
bij diverse modellen met een dakluik/dakraam komt het voor dat de afwatering daarvan een probleem is, bijvoorbeeld door verstopping of losgeraakte koppeling van de afvoerslangetjes. (die water afvoer loopt achter de bekleding langs de deurstijlen, welke stijlen is per model verschillend)
Bij sommige modellen is de kit van de 'waterkering' in de deur van onvoldoende kwaliteit, bij bijvoorbeeld de Fabia I en de eerste Seat Leon (1M) en het overeenkomende model Toledo is dit een zeer regelmatig voorkomende kwaal, en moet de metalen binnenplaat in het portier opnieuw afgekit worden.