Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 07/25/14 in alle zones

  1. Een korte tutorial hoe je zelf een starter kan reviseren voor nog geen 10€. Benodigdheden: - basis werkgereedschap - nieuw setje borstels (kostprijs: 4€) - remmenreiniger - schuurpapier - klein zaagbladje - fijne staalborstel - lagervet Een vers gedemonteerde starter motor, zit net boven de koppeling en ligt ook in het pad van lekkend koelvloeistof. Naar verloop van tijd slijten de borstels ook gewoon weg waardoor een revisie gewoon een kwestie van tijd is. Starter volledig gedemonteerd, is gewoon een kwestie van schroeven losdraaien en een klein tikje van de hamer om alles los te halen. Hier zien wij dat het vet alvast goed is vervuilt met allerhande smerige boel. Belangrijk punt, let erop dat je de kogellager niet kwijtspeelt. Deze heeft als functie de spoel mooi in lijn te houden wanneer deze ronddraait in het magnetisch veld. Zonder deze kogellager bestaat de kans dat de spoel contact maakt met de grote magneten. (uiteraard hier ook best het oude vet vervangen door nieuw vet, de tandwielen haal je er zo af) Nog meer hardnekkig vuil te zien in de case met de grote magneten demonteer deze NOOIT of de calibratie van het magnetisch veld gaat verloren. Case opgekuisd met klein staalborsteltje om tussen de magneten te kunnen en afwerken met vod + remmenreiniger De spoel met bovenop de houder van de kleine borstels Top view Ook niet vergeten om de eindkap en moeren proper te maken om de assemblage te vergemakkelijken Hier neem je een klein stukje schuurpapier om het koper op te ruwen waar de borstels rond draaien, in mijn geval zien we toch wat groeven in het koper. Weet niet of dit echt kwaad kan maar heb toch een andere spoel gebruikt. Hier het verschil met de andere, die er toch een beetje beter uitziet. Na het schuren neem je een klein zaagbladje om de groeven uit te schrapen Verschil tussen de oude en nieuwe borstels Nieuwe borstels gesoldeerd op de oude punten. De originele koperleidingen van de borstels zijn gepuntlast, dus de oude moet je afknippen en best wat opruwen zodat het soldeer middel een goeie hechting kan maken. Best de nieuwe leidingen vooraf goed omplooien en met alligatorclips alles vasthouden zodat je makkelijker kan solderen. Dit is het moeilijke punt aan de revisie dus neem je tijd om te bestuderen hoe alles in elkaar zit tot je goed weet hoe het allemaal terug in elkaar moet. Af en toe een foto nemen kan helpen als men deze weer samensteld. Spoel terug in de case, het magnetisch veld zorgt er wel voor dat deze juist komt te zitten en zal deze uit je vingers trekken Best even manueel de spoel uitgebreid ronddraaien en zeker zijn dat deze vlot ronddraait en niet komt vast te zitten. Je zet het geheel best vast in een bankvijs om de borstels rond de spoel terug te krijgen, met beide handen kan je twee borstels induwen om die alvast rond de spoel te krijgen. Eens erover moet je de houderplaat met magneten goed ingedrukt houden met een hand om zo met je andere hand en een platte schroevendraaier de twee andere borstels één voor één in te duwen. Belangrijk is dat je hier niet te hardhandig te werk gaat omdat je anders de borstels gaat beschadigen. Alles terug monteren en klaar is kees Zo hopelijk is dit nuttig voor iemand. Het moet niet steeds nieuw zijn soms kan men zaken voor een redelijke prijs maken. Een nieuwe starter kost tussen de 90€ en 400€ afhankelijk van welk type wagen. Met dank aan McLarenboy ( de schrijver en uitvoerder) vanwie ik deze handleiding mag gebruiken
    1 punt
  2. Tsja, zo gaat dat. Waar een land zich druk over kan maken, als de business maar doorgaat. Het is overigens oud nieuws dat de meeste oorlogswinsten fiscaal via het belastingparadijs Nederland lopen, maar de hypocratie blijft een vreemd fenomeen binnen onze samenleving als het om "verdienen" gaat. Solidariteit, normen en waarden moeten, maar ze mogen niets kosten. Vanmorgen stond er weer eens zo'n Calimero-vergelijking in de Volkskrant waarin melding werd gemaakt van de geldstromen van en naar Rusland van een aantal Europese landen. Je kan het als verwijt lezen dat de meeste Europese landen geen belang bij sancties hebben (vanuit het oogpunt van de "solidariteit" met Nederland), maar onze eigen rol werd maar beperkt kritisch onder de loep genomen. Een betere wereld begint bij jezelf... Zelf erger ik me overigens steeds meer aan de overkill van aandacht voor de "ramp". Alle media worden volledig door het onderwerp beheerst. In de marge wordt er nog even gemeld dat er deze week ook 2 andere vliegtuigen uit de lucht gevallen zijn om naar aanleiding daarvan weer "onze" vlucht voor de duizendste keer uit de doeken te doen omdat daar wel Nederlanders in zitten. Dat er gisteren 50 Fransen het leven bij een vloiegramp gelaten hebben en een paar dagen eerder ongeveer eenzelfde aantal Taiwanezen zal de meeste landgenoten volledig ontgaan zijn. Ook is het groot nieuws dat iemand met een dubbele nationaliteit nu opeens bij "onze" aantallen wordt geteld, een pagina op teletekst waard is en promotie maakt van de 100 onbeduidende slachtoffers naar het erepodium van de Nederlanders. Hebben we net eergisteren vele uren live mogen zien hoe de stoet door Nederland trekt, vullen de journaals hun kleine halve uurtje ook nog eens (op het weer na) alleen met de samenvatting hiervan, alsof de wereld stil staat en er niets anders gaande is en Nederland alleen op de wereld is. Ik ben bang dat het jaar mediaal minder dan 50 weken gaat tellen in het jaaroverzicht. Daarnaast ligt de focus vooral op het "binnenhalen" van de lijken (is natuurlijk belangrijk) terwijl ik het wegnemen van de oorzaak (de "ruzie" tussen de Oekraine en Rusland aka de "sepratisten") nog niet echt op de politieke agenda van Nederland gespot heb. Zolang dat soort conflicten blijven bestaan moeten we immers altijd bang zijn dat er spontaan vliegtuigen uit de lucht vallen of er mensen worden ontvoerd en gedood (natuurlijk alleen relevant als het Nederlanders zijn). Analoog schoot mij te binnen dat de media ook weken bezig waren met die 2 Nederlandse meisjes die in Panama zoek waren en waar het leek alsof iedereen vanuit Nederland (en de rest van de wereld) moest helpen zoeken alsof er niet dagelijks mensen "zoek" raken op deze wereld. Die hebben ook allemaal ouders en familieleden maar hebben niet de Nederlandse nationaliteit.. Ik maak me met andere woorden zorgen over de introverte kijk van Nederland, het is dat we er met 16 miljoen leven, maar eigenlijk heten we allemaal Remy en zijn alleen met onszelf bezig.. Het gevolg is ook nog eens dat door die overexposure en de bergen zout die op iedere slak gelegd wordt er niet effectief meer kan worden gewerkt. Er moeten gewoon zaken geregeld worden hier en in het land waar iets gebeurd. Dat kan soms niet als dat niet in stilte en rust kan. Niets wat de regering zou moeten en willen regelen kan nog effectief zijn als ze iedereen over zich heen krijgen met een mening. Ja, de politici willen zelf natuurlijk ook scoren en zoeken voor iedere poep en scheet de media op, maar toch...
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe